Archief - [TK] groene leguaan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stokkie19

Legacy Member
Groene leguaan 5 jaar oud. een mannetje

Hij is 1.08m lang Eet alle groentjes.

Groot terrarium 1.55m lang, 1.08m hoog en 63cm diep

Volledig ingericht met planten en stokken (druivelaars, dure soort) uv lamp, warmte spot ook een rode voor snachts.

Wij verkopen hem omdat wij in onze nieuwe huis jammer genoeg geen dieren mogen meenemen. Met spijt in ons hart moeten wij hem wegdoen.
Hopelijk vinden we een goed baasje dat voor hem zorgt


fotos

staat ook op kapaza

stokkie19

Legacy Member
onder de 250 zeker niet buiten alles inclusief wel he

Tits

Legacy Member
hoelang leeft zo'n ding?

Zijn de batterijen er gratis bij?

=CID=Drone

Legacy Member
stokkie19 zei:
Groene leguaan 5 jaar oud. een mannetje

Hij is 1.08m lang Eet alle groentjes.

Groot terrarium 1.55m lang, 1.08m hoog en 63cm diep

Volledig ingericht met planten en stokken (druivelaars, dure soort) uv lamp, warmte spot ook een rode voor snachts.

Wij verkopen hem omdat wij in onze nieuwe huis jammer genoeg geen dieren mogen meenemen. Met spijt in ons hart moeten wij hem wegdoen.
Hopelijk vinden we een goed baasje dat voor hem zorgt


fotos

staat ook op kapaza


:offtopic:

ale, niet volledig off-topic;

maar het verbod door een huisbaas ( ik veronderstel dat u huurt ) om geen huisdieren te houden; zelfs al staat dit in het contract; is illigaal en dus verboden :)

*edit*

ff opgezocht op juridisch forum:


De magistraten die in deze zaak moesten oordelen stelden de eigenaar in het ongelijk en beriepen zich op het verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden. Dit verderag is toepasbaar sedert 29.08.55 en primeert op elke andere wet, decreet, besluit, reglement... enz...
De rechters oordeelden dat het absolute verbod op het houden van een huisdier een inbreuk vormt op het respect voor de privacy, gezinsleven en woonst. Dat recht word bevestigd door het Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden.

De uitspraak luidde als volgt: Gezien de finaliteit v/h huishoudelijk reglement, nl. het instellen van harmonieuze en billijke betrekkingen tussen de bewoners v/e gebouw dat bestemd is voor collectief gebruik, en opgedeeld is in delen voor exclusief en privaat gebruik, en andere delen voor gemeeenschappelijk gebruik, kan een huishoudelijk reglement enkel op wettige wijze tussenkomen in het private domein van de privacy van de bewoners, in die mate dat deze privacy schade kan berokkenen aan het geheel of concurerende rechten gevoelig kan beperken.

stokkie19

Legacy Member
Ja kan zijn, maar dan denk ik dat er in Belgie veel contracten zijn die illegaal zijn. Aangezien bijna 90% van de huurders in Belgie geen huisdieren mogen meenemen...

Nuja voor ons mag het ook niet.

toch bedankt voor de info.

@ Tits

wtf??? batterijen???

Een leguaan word gemiddeld 15 a 20 jaar oud

stokkie19

Legacy Member
ik zal straks is kijken naar de lamp hoe zwaar die eigenlijk is. Ge kunt dan zelf berekenen als ge weet wat een Kwh kost bij den electrabel of andere energieproducent.
Nu die lampen leg ik af als het warm is. Zoals gisteren en eergisteren, de terrarium staat ook al in een veranda.

Hij moet een temperatuur hebben van +- 28 graden. De uv lamp is eigenlijk een soort tl lamp dus da verbruikt niet echt veel. Die doe ik af en toe branden als er niet veel zon is, geeft een mooie kleur aan de leguaan

ZeeraaR

Legacy Member
Ik heb het gevoel dat dat beest in een te kleine kooi zit nu. Als hij 1 meter is en de diepte maar 69cm dan kan hij nog niet eens omdraaien.
een leguaan van ongeveer 1 meter heeft al de ruimte nodig van 2.50 meter hoog, 2 meter lengte en 1.5 meter diep
bron: http://www.iguana4fun.nl/terrarium1.html

Ze kunnen tussen 120 en 140cm worden (met staart, 60cm zonder staart)

Ik zou potentiele kopers trouwens erop willen wijzen dat dit niet zomaar huisdier is zoals een kat.

stokkie19

Legacy Member
idd het vergt een goede verzorging en toch wat tijd.

Nu ik zeg dat hij 1m is maar dit is natuurlijk met de staart bij. Die leguaan kruipt ook niet de hele dag rond he. DIe zit een groot deel van de dag gewoon te genieten van de zon en de warmte.

Bij warm weer laat ik hem soms ook buiten in een oude vogelkooi

Levicious

Legacy Member
Da een gek beest , kzou wel willen ma vriendin zou het niet zo zien zitten denk ik :p

stokkie19

Legacy Member
Santa| zei:
Idd, vriendin in het terrarium en leguaan laten rondlopen imo xD

Wreed wreed, kdacht gewoon te zeggen vriendin buiten en leguaan binnen (zaagt zoveel nie aan uwe kop!)
Alé komaan hij staat nog steeds te koop he

Bert D

Legacy Member
Santa| zei:
Idd, vriendin in het terrarium en leguaan laten rondlopen imo xD

offtopic maar "en uwen leguaan staat altijd heet" :p

Prachtig beest! Vraagje: moe da vaccins enzo hebben? en als er iets aan is, kunde dan bij nen gewonen dierenarts ? (misschien domme vraag)

Messhuggah

Legacy Member
Yo gasten,

"Als er iets aan is"
"Hoe lang leeft dat ding"

Wtf?

Je spreekt hier over een dier.

Ik hoop dat verkoper het verstand heeft niet te verkopen aan dergelijke mensen.

Mooi dier, helaas geen plaats voor.

Misschien proberen op meer gespecialseerde fora i.p.v. hier?

stokkie19

Legacy Member
Messhuggah zei:
Yo gasten,

"Als er iets aan is"
"Hoe lang leeft dat ding"

Wtf?

Je spreekt hier over een dier.

Ik hoop dat verkoper het verstand heeft niet te verkopen aan dergelijke mensen.

Mooi dier, helaas geen plaats voor.

Misschien proberen op meer gespecialseerde fora i.p.v. hier?

Zoals???? enig idee???

RunforrestRun

Legacy Member
Ikzelf houd al jaren reptielen (o.a. baardagamen, wateragamen,..) en sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind het ronduit schandalig dat je deze leguaan al die tijd in die kleine terrarium gehouden hebt. Je hebt groot gelijk dat u deze verkoopt want je bent duidelijk in staat geweest om dit dier te houden.

Uw leguaan is langer dan 1m en zit in een terra van 150x100x60.
Mijn grootste baardagamen meten +-50cm en zitten met 2 in een terra van 150x50x50..

Waarschijnlijk heb je dier gekocht in opwinding omdat het een 'cool' dier is.. Dit is de grote fout die haast elke aankoper maakt van reptielen.

Mensen, deze dieren vragen heel veel verzorging, veel tijd en veel geld! Dit hou je niet zomaar als een cavia of andere huisdieren.

Wil je toch een reptiel, ga je dan AUB eerst goed gaan informeren in een dierenspeciaal zaak die reptielen verkoopt. Deze dieren zijn erg gevoelig dus ze kunnen zeer snel ziek worden en sterven.

Veel geluk met uw leguaan, misschien ga je best eens langs op dierenparadijs.be of reptie-farm.nl daar kan je mss je leguaan kwijt geraken.
Ofwel in het serpentarium te blankenberge als ze hem willen. Maar dan heb je natuurlijk geen centen :)

suc6 en sorry voor deze off-topic
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan