Archief - [TE GEEF]2 Dwergkonijntjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cerv.Be

Legacy Member
Hoi iedereen,

ik heb hier 2 dwergkonijntjes thuis, en ik zou ze graag wegdoen. De konijntjes zijn in januari 3j geworden.

ik wil ze wegdoen omdat ze bij mij thuis geen vrij beloop meer hebben, normaal lopen mijn konijntjes (heb er altijd gehad) vrij los in onze tuin waar ze al hun plezier kunnen beleven, maar sinds we verhuist zijn (& nu maar een kleine tuin niet meer hebben) zitten mijn beestjes maar opgesloten in hun hokjes. Mijn vader wil niet meer dat ze hier vrij rondlopen omdat ze allerlei planten opeten.

Daarom zoek ik een goeie thuis, liefst bij iemand waar ze vrij kunnen rondlopen of tenminste toch redelijk veel vrij kunnen rondlopen.

hier een foto:
http://www.robin-hosting.be/DSC00094.JPG

De grijze is nogal kalm & lui, terwijl de zwarte een pak actiever is ^^


Wel, hopelijk vind ik iemand, ik breng ze zelf tot aan uw huis (indien in de regio).


Groeten,
Ice

Cerv.Be

Legacy Member
Pinkybob zei:
Zijn deze tam ?

handtam? ge kunt ze wel vastpakken en ze strelen enzo maar tis niet dat ze naar u gaan toelopen :p

Tzijn 2 mannekes, en ze zijn gesteriliseerd (of gecastreerd). Tzijn rustige beestjes :)

The_Poet

Legacy Member
Is er daar veel werk aan ? Voeding, dierenarts, onderhoud ?
Worden die niet gepakt van de katten ?
Kheb een konijnenkot staan thuis, maar om te laten huppelen in den tuin zou ik ze wel iets leiband achtig aandoen. Kan dat ?

Cerv.Be

Legacy Member
The_Poet zei:
Is er daar veel werk aan ? Voeding, dierenarts, onderhoud ?
Worden die niet gepakt van de katten ?
Kheb een konijnenkot staan thuis, maar om te laten huppelen in den tuin zou ik ze wel iets leiband achtig aandoen. Kan dat ?
Veel werk? Mja ulder hokjes regelmatig schoon maken :) En 1x per jaar een inspuiting tegen bepaalde ziekte dat konijnen kunnen krijgen. Nagels af en toe bijknippen (tenzij ze veel buitenlopen, dan slijt het meestal vanzelf af). Qua voeding nix speciaals, gewoon (dwerg)konijnenvoer kopen en ik geef ze af en toe een verse wortel of andere groente.

Zou ze wel niet samen in 1 hok zetten, ze lopen altijd wel samen rond enzo buiten, maar samen 1 hok dat heeft sinds het begin nooit goed gewerkt, heb ze dan ook maar gescheiden toen ;) Wil er ook altijd wel eentje wegdoen, indien ik 2 mensen zou vinden.

En met de leiband, ik heb daar persoonlijk geen ervaringen mee :p Onze tuin is volledig afgesloten zodat deze niet wegkunnen. Ik heb wel al mensen gezien met konijnen aan de leiband, dus misschien eens rondvragen bij andere mensen :p En over de katten, ik heb het nooit voorgehad met 1 van mijn konijnen, maar de kans bestaat uiteraard wel denk ik ...

The_Poet

Legacy Member
ok, als ik er eentje (2 zou niet mogelijk zijn) zou nemen laat ik het morgen weten.
Zoniet geef ik ook een seintje.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Wij hebbe hier 1 dwergkonijn da vrij rondloopt, en die is vrij eenzaam sinds de andere is gestorven. Maar ik weet ni of die zo goe zullen opschieten. Deze had wa sociale problemen (overmatig likken, verkrachten enzo :unsure: )
Kzalt es navragen thuis. (Het zou dan voor een konijntje zijn)

^MystiQ

Legacy Member
Een goede raad zou zijn om deze twee konijntjes samen te houden en slechts in het andere uiterste geval apart te verkopen.

Ze leven nu al 3 jaar samen en het lijkt mij geen goede zaak mochten ze geplitst worden. Dieren hebben nu ook eenmaal emoties en ongelukkige dieren bestaan zeer zeker. :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Maar er staat dat ze apart gehouden worden en niet goed overeenkomen?
Heel eenzaam zullen die ni zijn ze :)

Voor mij is het een nee, blijkbaar is deze kleine onze laatste :)

^MystiQ

Legacy Member
Ze zitten toch schattig bij mekaar ? :D

Nuja, ik zou ze wel willen nemen maar we hebben een te grote tuin en een hond rondlopen die zich waarschijnlijk iets te veel zou amuseren met die konijntjes :s

Cerv.Be

Legacy Member
Math'ke zei:
Een goede raad zou zijn om deze twee konijntjes samen te houden en slechts in het andere uiterste geval apart te verkopen.

Ze leven nu al 3 jaar samen en het lijkt mij geen goede zaak mochten ze geplitst worden. Dieren hebben nu ook eenmaal emoties en ongelukkige dieren bestaan zeer zeker. :)

Ja kweet het, waarschijnlijk wel het best om ze samen te houden, kheb nu contact met kennis van mijn moeder die verschillende diertjes bij haar thuis rondlopen heeft in een speciale 'dierentuintje', ik ga daar eens luisteren & zien of ze daar terechtkunnen. Want kwil natuurlijk wel zeker weten dat ik ze gelukkig kan achterlaten ... :)

Mvg,

m&meke

Legacy Member
Mij lijkt het ook het beste van ze samen weg te doen, maar dan wel naar iemand die ze meer dan genoeg ruimte kan geven. Want twee rammen - zelfs al zijn ze gecastreerd - op een kleine ruimte, is gegarandeerd vechten. Ik kan ze er jammer genoeg niet bijnemen, want ik heb al veel te veel konijnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan