Archief - snowboard: rossignol 156 met bindingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cephei

Legacy Member
Het gaat om een rossignol sultan+ 156.
Ik ben hier 4 keer (1 keer per jaar) mee gaan snowboarden.
Het is net gewaxt/geslepen.

Het board heeft enkele ondiepe krassen waar je zeker geen last van hebt en die je makkelijk kan herstellen als je dat echt nodig vindt.

De bindingen zijn drake GT's
Op de foto staat er Burton Elevators onder gemonteerd maar die kan je er zonder problemen tussenuithalen.

Voor 15 euro extra krijg je de Burton elevators erbij (stukken om onder je bindingen te plaatsen waardoor je zelfs met grotere voeten zonder problemen op iets kleinere snowboards kunt boarden)


Meeneemprijs is 100€.
Af te halen in Leuven.

Staat ook op 2ehands en kapaza. (Ik heb een bod van 80€ op 2ehands)

fotos:

http://i30.tinypic.com/2u8urdc.jpg
http://i28.tinypic.com/2yu14au.jpg
http://i30.tinypic.com/2v002m8.jpg
http://i31.tinypic.com/m9agrk.jpg
http://i27.tinypic.com/whck11.jpg

Rijder17ra

Legacy Member
Een dergelijk bordje is geschikt voor iemand met welke lengte/schoenmaat? :$

Cephei

Legacy Member
reden van verkoop: bord is gewoon te klein. Ik ben nu 19 en heb schoenmaat 47. 4 jaar geleden was ik ...

lengte is 156 centimeter En het is ne sultan+ (die plus staat voor iets breder) dus ik denk da tot schoenmaat 45 geen probleem is. Qua lengte, een snowboard moet ongeveer tot aan u kin kome of lager ( ik denk: lager = meer freestyle, hoger = meer snelheid gericht).

Google is ook u vriend.
http://www.cju.com/snowboard/Buying a Snowboard/16B964AE-6019-4201-9FAF-23F8C7ABC8D7.html
http://www.snowboardlengthcalculator.com/

zoekt een beetje he ;)

lobotomy

Legacy Member
ok :) ik heb schoenmaat 48 :p kheb al ne ride.. 168 :o

kzoek dus iets kleiner en flexibeler, meer freestyle enzo.
jammer

.conne.

Legacy Member
Ik heb zelf een Rossignol Sultan 161 cm, heb schoenmaat 47 en ben 1m90, lukt perfect op dat bord.
Als je waist width 26 cm of meer is dan mag 47/48 geen probleem zijn.
Er bestaan trouwens zo van die dingen die je tussen je bindingen en je board kan steken waardoor je iets hoger staat en dus minder last hebt van heel & toe drag. Maar bij mij steekt dat er niet tussen en ik heb daar totaal geen probleem mee.
Anderzijds is 156 misschien wel wat klein voor iemand met maat 48.. Tenzij je gewicht en lengte niet echt evenredig zijn met je grote schoenmaat.. ;) Gewicht is trouwens een belangrijkere factor voor de lengte van je board, zoals Cephei al aangaf in één van zijn links..
Als je natuurlijk echt enkel freestyle zou doen waarbij je board super wendbaar moet zijn, dan moet dat misschien wel lukken.. ;)

Rossignol Sultan is trouwens een superzalig bord!
Free up.

Edit: die Burton Elevators zijn dus die verhoog "dingen" die ik bedoel, zoals in Cephei zijn beginpost, had dit niet gelezen.. ;)

Lumi

Legacy Member
Hmm, zwaar interesse, denk wel dat hij ideaal is voor mij.
Ben beginner, nog nooit geboard, ben m68 (mss iets te groot voor mij) en 60tal kg, schoenmaat 41-42
Wat heb je nog nodig buiten kledij/bril enz. moeten daar nog laarzen ofzo bij gekocht worden.

85, afgehaald aan station :P

//edit
zelf wat gezocht. bindingen zitten erop, moet gewoon zelf schoen zoeken en rest :P ca va
//of mss eerst leren boarden en huren.. en dan pas kijken..? maar als dit een goed board is voor mij.. i don't know

Spector

Legacy Member
Lumi zei:
Hmm, zwaar interesse, denk wel dat hij ideaal is voor mij.
Ben beginner, nog nooit geboard, ben m68 en 60tal kg, schoenmaat 41-42
Wat heb je nog nodig buiten kledij/bril enz. moeten daar nog laarzen ofzo bij gekocht worden.

85, afgehaald aan station :P

//edit
zelf wat gezocht. bindingen zitten erop, moet gewoon zelf schoen zoeken en rest :P ca va

Ben nie helemaal zeker of het een beginnerboard is hoor, om te beginnen snowboarden een zo 'slap' mogelijk board pakken dat goed reageerd om uw reacties. Als het een freestyle board is is het een goei

Srry voor :offtopic:

Cephei

Legacy Member
Ik ben ook met dees board begonnen en nooit problemen ondervonden ofzo.
ne meter 68 denk ik da wel goed zit, zelf was ik toen iets in de 70 denk ik.

Cephei

Legacy Member
ok dan mag deze thread afgesloten worden denk ik, ik pm je voor meer info
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan