Archief - Opel Corsa B 1.4 16V Sport

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XatoX

Legacy Member
http://www.opelgsiclub.nl/phpBB2/images/photos/7d10347c.jpg

Opel Corsa B
X14XE 90pk
65.000km
1996

Servo, dubbel airbag, sport interieur, alarm , centr. vergrendeling.

Auto is volledig onder handen genomen
meeste onderdelen steken er dan ook nieuw op
zoals "remmen, riemen, lagers, waterpomp, bougiekabels, filters, enz.."

De auto is alsook getuned met nieuwe onderdelen,
meeste zijn aanwezig met aankoopfactuur.

Kortom een auto waar je nog plezier aan kan hebben.

Vraagprijs: €4250

bennyvc

Legacy Member
sorry maar een opel corsa van elf jaar oud voor die prijs??? zit er goud in?

XatoX

Legacy Member
Neen maar wel geld,
Mss heb je niet op km's stand gelet ?
uitzicht en onderhouden die ik er heb aan uitgevoerd..

Maarja sommige mensen betalen liever voor die prijs
dezelfde auto van 3 jaar jonger en 150.000km meer.

Zal even opnoemen wat er zowat aan de auto is gebeurd:
Brock b2 supercup velgen => €775
Achterlichten + voorlichten => €270
Veren + schokdempers => €300
Ganse supersprint uitlaatlijn incl. einddemper => €450

De auto is ook volledig onder handen genomen zoals,
distru riem, poly riem, aangepaste waterpomp,
alle spanrollen vervangen door ijzeren, bougiekabels,
nieuwe lambda sensor, bougies, Nieuwe schijven voor + remblokken.
Heb een volledig alarm systeem in gebouwd met centr. vergrendeling op afstand.

Ik ga het niet allemaal uit tellen maar je snapt het plaatje wel denk ik
dit is een auto die IN ORDE is omdat het mijn hoby auto is.
ook staat alles er nog geen jaar op dus alles is zo goed als nieuw.

Achja mss een kenner die ik hier veel plezier mee doe,
ga er geen woorden meer aan vuil maken
bedankt om mijn tread naar beneden te halen btw !! :sad:

Jebac

Legacy Member
Ik ben wel geintresseerd, kan je er wat meer technische info over geven, max km/h? Hoeveel sec hij erover doet voor 100 km/h etc....

Ben zwaar geintresseerd !

XatoX

Legacy Member
Het is idd een benzine,
Dit zijn de officeële waardes
-> Klik hier <-
maar heb goed nieuw voor je want na al die aanpassingen van me reageert ie toch net iets vinniger
en heeft er ook geen moeite om vergelijkbare auto's achter te laten,

Heb er 1 maal 195km/h mee gehaald (niet brug af)
en doe een goede 10sec. van 0 tot 100km/h
bewijs hiervaan vind gaat gepaard met filmpjes
het is wel met 2 man gefilmd dus als ik alleen zat was ie mss iets sneller geweest.
Filmpje 0 tot 100 km/h
Filmpje geluid

Jebac

Legacy Member
Nog even bespreken met mijn ouders om geld te lenen enzo ik ga je vanavond nog weten te zeggen dat ik hem koop of niet. Is de prijs nog eventueel bespreekbaar? Hoeveel zou de wegentaks en verzekering voor dit wagen zijn? Nog een laatste belangrijke vraag, hoeveel km kan em nog doen in totaal?

DJ_ILLEGAL

Legacy Member
heb ook net zo een autotje gehad en moet zeggen da waren bijzonder leuke autotjes om mee te rijden!!!!!

daarom da ik mij nu ne nieuwe heb gekocht :)

XatoX

Legacy Member
Jebac zei:
Nog even bespreken met mijn ouders om geld te lenen enzo ik ga je vanavond nog weten te zeggen dat ik hem koop of niet. Is de prijs nog eventueel bespreekbaar? Hoeveel zou de wegentaks en verzekering voor dit wagen zijn? Nog een laatste belangrijke vraag, hoeveel km kan em nog doen in totaal?

Prijs staat vast, hij is al in prijs verlaagd..
is ook zeker niet te veel voor het geen dat je krijgt.

wegentaks is iets van een €250 als ik mij niet vergis
en verzekering kan ik geen prijs op plakken omdat dit zeer variërend is.
Ligt er aan wat verzekering, op wiens naam,
zitten je ouders er ook verzekerd enz.. enz..

Wel hoeveel km's hij nog kan doen is ook een vraag waar ik niet echt een antwoord op kan geven.
Maar ik ken er die tegen de 200.000km hebben en nog vlot lopen.
Ligt er ook aan hoe je je auto onderhoud natuurlijk, en jah ik ken de geschiedenis van deze auto en die is vanaf zijn eerste km-ertjes goed en op tijd op onderhoud geweest.
Dit kan je na vragen bij de garage waar ie van komt.

Ik kan je bijna met zekerheid zeggen dat je hier nog heel lang plezier aan kan hebben.

XatoX

Legacy Member
DJ_ILLEGAL zei:
heb ook net zo een autotje gehad en moet zeggen da waren bijzonder leuke autotjes om mee te rijden!!!!!

daarom da ik mij nu ne nieuwe heb gekocht :)


Je hebt er idd zeer veel rijplezier van, dat heb ik ook altijd gezegd !
en kameraden van mij die met de corsa rijden zweren hier ook bij. :)

Bokskangoeroe

Legacy Member
Ik zij met hetzelfde auto'ke, heb ik voor 1500&#8364; gekocht (had er wel nog 500&#8364; kosten aan) en kan je zeggen dat ik er enorm tevreden mee ben. Volgende wagen wordt een nieuwe corsa! Mijn auto'ke heeft wel veel meer kilometers als deze, en mist ook heel wat opties die deze wel heeft... 4000&#8364; lijkt me dus een aanvaardbare prijs ^^

XatoX

Legacy Member
Het zijn de velgen dat hem net iets duurder maakt,
zijn nog geen 6 maand oud en de eerste banden liggen er nog op
met nog een zeer diepe insnede..
Die Corsa D's zijn ook hele leuke auto's heb er al een paar keer mee gereden.
Vind de variëanten met blauw of rood beklede dashboards zeer knap ook.

pr0ph3t

Legacy Member
DJ_ILLEGAL zei:
ik heb zo een nieuwe opel corsa d sport echt fijne wagen :)

ditto hier ^^ alleen geen sport maar nen enjoy.. kben er zeeer tevreden van, alleen spijtig dat er al nen injector kapot gegaan is na 6000km. maarjah seh nie om over wakker te ligge twas in garantie

kheb wel met exact dezelfde gereden ook nen corsa B 16v 1.4. reden ook wel zalig.

XatoX

Legacy Member
Van die Opel Corsa D OPC krijg ik de kriebels.
Alleen zijn die auto's verschrikkelijk duur.
Maar wel een verbluffend design vind ik zelf,
alsook de motor die voor een 1.6 turbo motor 192 pk levert :o

pr0ph3t

Legacy Member
en ze zijn nog 'te doen' qua prijs als ge ff spaart hé... Spijtig van die verzekeringen hier :/ anders wask nu al aant sparen voor ene :D

XatoX

Legacy Member
K vind ze qua prijs verschil hoog zitten met het astra opc broertje

Trebby

Legacy Member
XatoX zei:
Neen maar wel geld,
Mss heb je niet op km's stand gelet ?
uitzicht en onderhouden die ik er heb aan uitgevoerd..

Maarja sommige mensen betalen liever voor die prijs
dezelfde auto van 3 jaar jonger en 150.000km meer.

Zal even opnoemen wat er zowat aan de auto is gebeurd:
Brock b2 supercup velgen => €775
Achterlichten + voorlichten => €270
Veren + schokdempers => €300
Ganse supersprint uitlaatlijn incl. einddemper => €450

De auto is ook volledig onder handen genomen zoals,
distru riem, poly riem, aangepaste waterpomp,
alle spanrollen vervangen door ijzeren, bougiekabels,
nieuwe lambda sensor, bougies, Nieuwe schijven voor + remblokken.
Heb een volledig alarm systeem in gebouwd met centr. vergrendeling op afstand.

Ik ga het niet allemaal uit tellen maar je snapt het plaatje wel denk ik
dit is een auto die IN ORDE is omdat het mijn hoby auto is.
ook staat alles er nog geen jaar op dus alles is zo goed als nieuw.

Achja mss een kenner die ik hier veel plezier mee doe,
ga er geen woorden meer aan vuil maken
bedankt om mijn tread naar beneden te halen btw !! :sad:


ik heb mijn golf vw van 1997 ook getuned enal met kilometerstand op 120 000 voor 2500 euro gekocht...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan