Archief - Marshall JCM900 combo + Schecter Hellraiser C1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Isildur_be

Legacy Member
Te koop / te ruil:
1) Marshall JCM900 combo: oerdegelijk beest met 100W versterking aan boord. In gebruikte, maar goede staat. Podmeters moeten wel nog eens schoongemaakt worden want de versterker is te lang niet meer gebruikt.
351y7wn.jpg

2) Schecter Hellraiser C1: fantastische gitaar met EMG split-coils.
2wp582b.jpg


Ze staan ook te koop in mijn vriendenkring + 2dehands.
Natuurlijk enkel af te halen, eventueel wil ik een deel van de verplaatsing doen.

Beide toestellen moeten niet persé weg, daarom hier een richtprijs:
Marshall => 400€. Voor 500€ mag je de versterker meteen komen afhalen.
Schecter => 650€.

Ik sta open voor een realistisch tegenbod, eventueel een ruil. Ik ben nog op zoek naar een aantal toestellen:
Kleine basversterker
Kleine gitaarversterker
Bas multieffecten paneel
Gretsch G5422DC-12 (12-string)
...

Isildur_be

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Interesse in een Blackstar versterkertje?

misschien wel; welk type Blackstar? Ik zoek iets eenvoudigs om wat rustig te kunnen tokkelen in de living zonder heel Limburg wakker te houden ;-)

Recipe4hate

Legacy Member
Isildur_be zei:
misschien wel; welk type Blackstar? Ik zoek iets eenvoudigs om wat rustig te kunnen tokkelen in de living zonder heel Limburg wakker te houden ;-)

Het gaat over de HT-5R (dus deze zonder reverb unit. Ik neem aan dat je wel een degelijk pedalboard hebt en geen amp-reverb nodig hebt?).
Kan nog enorm luid gaan, maar is vooral een slaapkamer-amp.
Buizenversterker en Blackstar kwaliteit. Heeft ook de ISF-feature waardoor je heel veel tonen kan oproepen.

HT-5C Combo Guitar Amplifier - Blackstar

Is eigenlijk zelden gebruikt omdat ik kort erna een 11Rack heb gekocht en deze me net iets gemakkelijker lag om op te nemen.
Nooit gedacht dat ik 'm zou wegdoen, eigenlijk :D


Trouwens, zo erg is het nog niet, ik hoor je nog steeds niet tot thuis...

Isildur_be

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Het gaat over de HT-5R (dus deze zonder reverb unit. Ik neem aan dat je wel een degelijk pedalboard hebt en geen amp-reverb nodig hebt?).
Kan nog enorm luid gaan, maar is vooral een slaapkamer-amp.
Buizenversterker en Blackstar kwaliteit. Heeft ook de ISF-feature waardoor je heel veel tonen kan oproepen.

HT-5C Combo Guitar Amplifier - Blackstar

Is eigenlijk zelden gebruikt omdat ik kort erna een 11Rack heb gekocht en deze me net iets gemakkelijker lag om op te nemen.
Nooit gedacht dat ik 'm zou wegdoen, eigenlijk :D


Trouwens, zo erg is het nog niet, ik hoor je nog steeds niet tot thuis...

Op zich spijtig dat die Blackstar geen reverb heeft want het ziet er wel interessant uit. Ik heb inderdaad voldoende effectenpanelen, maar deze staan in mijn opname-kot en ik ben op zoek naar een versterker voor in de living (met voldoende WAF-factor, dus zeker NIET met een extra effectenpaneeltje erbij) ;-)

Recipe4hate

Legacy Member
Isildur_be zei:
Op zich spijtig dat die Blackstar geen reverb heeft want het ziet er wel interessant uit. Ik heb inderdaad voldoende effectenpanelen, maar deze staan in mijn opname-kot en ik ben op zoek naar een versterker voor in de living (met voldoende WAF-factor, dus zeker NIET met een extra effectenpaneeltje erbij) ;-)

De keuze is helemaal aan jou! Ik kan begrijpen dat je iets quick&dirty nodig hebt voor thuis :)
Ik was van plan om 'm anders te ruilen tegen de Schecter (met een opleg van €200 van mijn kant).
Ik heb ook nog wel een ongebruikte Zoom G2.1NU (multi-fx pedal) liggen, die je ervoor kan hangen, maar nog steeds: dat zal de vrouw des huizes minder leuk vinden :D

desolation

Legacy Member
hebt ge wat meer info over die JCM?
Orginele buizen? Indien niet, welke zijn er in geplaatst en waar/wanneer?
Welke speakers zitten erin?
Bouwjaar?

Isildur_be

Legacy Member
desolation zei:
hebt ge wat meer info over die JCM?
Orginele buizen? Indien niet, welke zijn er in geplaatst en waar/wanneer?
Welke speakers zitten erin?
Bouwjaar?

Heel veel info heb ik niet (meer) want ik heb deze versterker 2de hands gekocht in 2001 of zoiets.
Het type is JCM900 Model 4102
Ik weet niet of het de originele buizen zijn, ik zie wel dat de 4 grote buizen van het merk Shark zijn.
Laatste onderhoud was ergens in 2002 (ik dacht in Leuven bij Leo Caerts) om 1 keer live te gebruiken. Alle jaren daarna is het toestel misschien 10 keer gebruikt bij mijn thuis.
Speakers = 2 Celestion G12T-75. Van 1 speaker is de identificatie afgescheurd, bij de andere is deze nog duidelijk te lezen.

desolation

Legacy Member
mijn bod is 200EUR gezien na 13 jaar die amp echt een groot onderhoud nodig gaat hebben, en dat is niet voor een appel en een ei gebeurd. degelijk setje preamp + output tubes kost al makkelijk 250-300EUR en dan zijn die pots nog niet vervangen of iets anders gebeurd.

Isildur_be

Legacy Member
@ desolation: bod genoteerd. Ik wacht de feedback van NEL af
@ rocknsad: wat wil je ruilen voor de Epiphone: de versterker of de gitaar? Welke versie van de Epiphone is het: de EX of GX? Welke kleur?

Isildur_be

Legacy Member
Up #1: de versterker heeft een groot onderhoud / reparatie gehad bij NEL AMPS => de Marshall is terug in tiptop conditie.
Meetrapport is beschikbaar; hij levert nu een mooie 128 Watt: de volume knop gaat dus niet tot 10, maar tot 12,8 :evil:

Isildur_be

Legacy Member
Up #2: ik ben de volgende 3 weken niet te bereiken, dus als je me wilt contacteren: geduld ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan