Archief - ford scorpio '93

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Triple0

Legacy Member
hey

wij verkopen onze auto daar we hem niet meer kunnen onderhouden. (Onze familie is immers niet de rijkste)
de auto is aan reparatie toe (remblokken/schijven) en moet nog door de controle. dit wil niet zeggen dat de auto helemaal stuk is ofzo en rijdt zeer goed.
het is een 2.0 benzine. vrij luxueze wagen (in den tijd toch) .

opmerkingen:
-de motor is al eens vervangen geweest, hierdoor kan de auto nog wel een aantal jaar mee.
-de banden zijn ook vrij nieuw (vervangen geweest)
- er zijn geen zotte dingen mee gedaan, mijn ma rijdt altijd heel voorzichtig met een auto, nooit accident ofzo gehad

fotos:

http://i94.photobucket.com/albums/l106/Overlordmk2/CIMG0422.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l106/Overlordmk2/CIMG0420.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l106/Overlordmk2/CIMG0421.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l106/Overlordmk2/CIMG0424.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l106/Overlordmk2/CIMG0426.jpg
kilometer: http://i94.photobucket.com/albums/l106/Overlordmk2/CIMG0425.jpg

aangezien de auto nogal oud is en de remschijven/blokken aan vervanging toe zijn (ik weet het niet meer juist, ben niet zo een technicus daarin), verkopen wij hem vanaf
500 euro

wagen kan getest worden in vilvoorde uiteraard.

als u nog vragen hebt, shoot but dont kill me if i don't know the answer ;)

mvg

Firedwarf

Legacy Member
1 als ik me niet vergis is het bij wet verboden om een wagen die niet gekeurd is te verkopen als wagen waardat mee gereden mag worden. Indien je deze wagen WIL verkopen zal je der zelf mee naar de keuring moeten.
2 is het onderhoudsboekje aanwezig? altijd op onderhoudgewest en dergelijke?
3 welke remblokjes of schijven dienen vervangen te worden?
4 is de motor vervangen door een erkende ford dealer?

Naast deze 4 opmerkingen misschien een algemene opmerking. Als je een nieuwe wagen koopt of least bij een ford garage krijg je hier nog 1500 greenpremie voor... Als particulier mag je blij zijn als je nog 300 euro krijgt voor deze wagen

mvg

Triple0

Legacy Member
1. ik weet niet echt wat je hiermee bedoeld, vorig jaar is het al gekeurd geweest, anders mag je toch er niet mee rijden?
2. tuurlijk is het onderhouden he, we rijden er zelf mee
3. weet ik niet meer, zal nog eens moete vragen
4. neen, maar het is wel een ford motor van dezelfde type en heeft eigenlijk minder km op de teller

Firedwarf

Legacy Member
wij verkopen onze auto daar we hem niet meer kunnen onderhouden. (Onze familie is immers niet de rijkste)
de auto is aan reparatie toe (remblokken/schijven) en moet nog door de controle


1)veronderstelde hierdoor da hij niet gekeurd was dermee

2)Is er een onderhoudsboekje bij of niet , want daar heb ik geen antwoord op gehad.

4) Hoeveel garantie zit er op de motor en hoe lang geleden is em geplaatst?

tarske

Legacy Member
Men kan een wagen nog steeds verkopen zonder keuring voor verkoop,dit is een overeenkomst tussen koper en verkoper.
De koper dient er wel rekening mee te houden dat deze wagen bij de aanbieding controle voor verkoop aangeboden moet worden met de platen van inschrijving of garageplaten dus indien de koper niet beschikt over garageplaten is het niet aangewezen om een niet voor verkoop gekeurde auto te kopen.
Voor verder info hierover kan je steeds naar SBAT (= keurings & examencentra) mailen.
Mvg

Triple0

Legacy Member
@ firedwarf:

ik weet echt niet wat een onderhoudsboekje is, bedoel je de papieren die we kregen voor een jaarlijks onderhoud? of echt een boekje?

er zit geen garantie op de motor en is 3 jaar geleden geplaatst.
wat betreft de remschijven (denk nu wel dat het chijven zijn) zijn de achterste 2 aan vervanging toe. het oranje waarschuwingsteken is een maandje geleden erop gekomen maar je kan nu nog steeds remmen hoor.

hou er rekening mee dat er absoluut niet veel mee gereden is, vaak om gewoon inkopen te doen eigenlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan