Archief - fon router: la fonera

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

whocares

Legacy Member
te koop: fon router: la fonera

info over fon:
FON is het grootste wereldwijde wifi netwerk ter wereld. Het idee van FON is vrij simpel : waarom zou je overal ter wereld betalen voor internet access terwijl je er eigenlijk thuis al voor betaald hebt? Praktisch zit het zo in elkaar : je installeert een FON router bij je thuis. Die heeft een ding extra ten opzichte van de router die je bij je ADSL abo koopt of krijgt. Deze router maakt het immers mogelijk een stukje bandbreedte af te splitsen en zo een privaat en publiek signaal beschikbaar te stellen. Het publiek signaal is enkel beschikbaar voor Foneros. Dit zijn de geregistreerde members van het FON netwerk. De router noemt men trouwens 'La Fonera'.


info over de router: zie shop op www.fon.com
foto: http://geeklifeblog.com/images/fonera2.png

de router zit nieuw in de verpakking, nooit gebruikt

nieuwprijs: 34,44euro (zonder verzendkosten)
meeneemprijs: 30euro inclusief verzendkosten

minimum: 20euro inclusief verzendkosten

ik behoud mij het recht om af te zien van de verkoop


voordelen met deze router:
- overal in de wereld vind je hotspots van FON waar je dan gratis op kan
- het enige wat je moet doen is je eigen verbinding delen (je kan zelf instellen hoeveel je deelt)

ook te koop op intermactivity.be

brechtvm

Legacy Member
u weet dus ook dat dit NIET mag verkocht worden?
(+ het staat in de verkeerde subcategorie)

whocares

Legacy Member
brechtvm zei:
u weet dus ook dat dit NIET mag verkocht worden?
(+ het staat in de verkeerde subcategorie)

hmm, wist 'k niet, en waarom niet?
Er heeft hier al enen te koop gestaan (zie zoekfunctie)

brechtvm

Legacy Member
whocares zei:
hmm, wist 'k niet, en waarom niet?
Er heeft hier al enen te koop gestaan (zie zoekfunctie)

er is hier ooit nog zo eentje tekoop aangeboden idd, en heb dat toen ook gepost..
lees de policy : enkel wegschenken mag

RaGeR

Legacy Member
Ik heb zo eene es te koop aangeboden. Mag blijkbaar inderdaad niet.

whocares

Legacy Member
brechtvm zei:
er is hier ooit nog zo eentje tekoop aangeboden idd, en heb dat toen ook gepost..
lees de policy : enkel wegschenken mag

ja? hier zie ik niets staan:
https://www.beyondgaming.be

en in het ander topic wel,
ok dus, mag dan toe,

zit 'k hier mooi met 3 van die routers
(mijnen was defect, teruggestuurd (uitstekende service trouwens) en per ongeluk 2 gekregen)


mag ruilen dan wel? (als er daarover nix staat in fon hun policy?)

desolation

Legacy Member
Volgens fon ist de bedoeling dat ge die gratis doorgeeft aan iemand die hem wel gaat gebruiken, verkopen mag idd ni volgens die hun terms of use

sekione

Legacy Member
Kan ik die gebruiken om met m'n PS3 draadloos online te gaan als ik Belgacom ADSL heb ??
Groeten,
Kevin.

whocares

Legacy Member
desolation zei:
Volgens fon ist de bedoeling dat ge die gratis doorgeeft aan iemand die hem wel gaat gebruiken, verkopen mag idd ni volgens die hun terms of use

hmm, ok, gratis ben ik niet van plan!!

maar ruilen mag dus wel (want hier staat niets over beschreven)

goedkeuring moderators aub?! Indien neen, zet er maar direct 'n slotje op

sekione zei:
Kan ik die gebruiken om met m'n PS3 draadloos online te gaan als ik Belgacom ADSL heb ??
Groeten,
Kevin.

waarschijnlijk wel, geen idee hoe dat dit werkt met een PS3, maar als dit met alle draadloze signalen gaat, dan is dat geen probleem, maar ik verkoop hem dus niet (aangezien dat niet mag)

Stimpy

Legacy Member
waar staat dat van dat da gratis moet? kheb ook zo een fon routerke gekocht
waarom zou ge da in godsnaam gratis moete krijge?

sekione

Legacy Member
Mocht je interesse hebben in DVD's of PS2 games en iemand kan bevestigen dat ik hiermee de wifi functie van m'n PS3 kan gebruiken voor online te gaan wil ik je wel een ruilvoorstel doen...
Groeten,
Kevin.

whocares

Legacy Member
sekione zei:
Mocht je interesse hebben in DVD's of PS2 games en iemand kan bevestigen dat ik hiermee de wifi functie van m'n PS3 kan gebruiken voor online te gaan wil ik je wel een ruilvoorstel doen...
Groeten,
Kevin.

geen interesse in dvd's of PS2 games, en ik kan ook geen bevestiging doen ofdat dit zeker zal lukken met je PS3 (normaal gezien wel, als die PS3 geen speciale vereisten heeft, want het is een gewone normale router)

linux

Legacy Member
met de ps3 zal dat wel gaan, valt te zien hoe zijn adsl is aangesloten, waarschijnlijk via een router en een switch, dan werkt het 99,99% zeker

whocares

Legacy Member
upken 2

ruilvoorstellen altijd welkom!! (op zoek naar eye tv) maar voorstellen zijn altijd welkom!

whocares

Legacy Member
laatste up 3

is een hele goede draadloze router (gebruik er zelf ok zo enen!)

sekione

Legacy Member
Indien compatibel met Belgacom ADSL bod van €15 inc.
Groeten,
Kevin.

whocares

Legacy Member
sekione zei:
Indien compatibel met Belgacom ADSL bod van €15 inc.
Groeten,
Kevin.

is compatibel met Belgacom ADSL, ik heb zelf ook belgacom!

Liefst ruilen ipv te bieden!

brechtvm

Legacy Member
is niet compatibel...
alé ja, hangt ervan af wat je onder 'compatibel' verstaat
op deze fon zit een rj-45 poort...
en dus kan je GEEN rj-11 (belgacom adsl) hierop aansluiten... tenzij je er dus een ander toestel tussenzet (router... lees: omweg via rome...)

whocares

Legacy Member
brechtvm zei:
is niet compatibel...
alé ja, hangt ervan af wat je onder 'compatibel' verstaat
op deze fon zit een rj-45 poort...
en dus kan je GEEN rj-11 (belgacom adsl) hierop aansluiten... tenzij je er dus een ander toestel tussenzet (router... lees: omweg via rome...)

ow ja just, ik ga er gelijk altijd van uit dat mensen nog 'n router hebben hangen na hun modem (omdat ik zelf nooit anders geweten heb)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan