Archief - aquarium + toebehoren (compleet)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vulkaantje

Legacy Member
Wij verkopen ons aquarium omdat er niemand nog tijd heeft om naar te kijken. (Lees, mijn broer gaat waarschijnlijk verhuizen).

Zowat alle toebehoren zit er bij: pomp, filter, verwarmingselement, schepnetje, "behangpapier" voor erachter, waterverzorgingsgerief, thermostaat...

Tot voor 2 weken stond hij nog gevuld in de woonkamer, maar we hebben de vissen weggedaan en dus nu staat hij leeg. Enige wat ontbreekt is visvoer.

Afmetingen: 100cm x 44cm x 31cm

Foto's:
http://www.vulk850.be/mappen/prullerij/Verkoop/5.jpg
http://www.vulk850.be/mappen/prullerij/Verkoop/6.jpg

Minimumprijs voor alles:60 euro
meeneemprijs: 80 euro.

Meer info nodig, vraag gerust.

stuvie

Legacy Member
ik ben een leek hierin, maar dat verwarmingselement, is dat bedoeld zodat je warm water vissen in dit aquarium kan houden?

elmo1

Legacy Member
idd verwarmings element zorgt ervoor da je temperatuur altijd op ongeveer 26 graden staat de meeste tropische vissen heb rond die temperatuur nodig
sommige beetje hoger andere weer lager

stuvie

Legacy Member
is er veel werk aan om dat te onderhouden? Wat dient te gebeuren dan? Al het water eruit en poetsen om de 3-4 weken?

Vulkaantje

Legacy Member
Om de twee weken filter eens uitkuisen. Eens om het half jaar 3/4 van het water eruit en nieuw water erin.
Dan elk jaar eens volledig leeghalen en volledig uitkuisen.

Di€tse

Legacy Member
ik ben zeker geintereseerd !

ik heb je pm gestuurd

als da zou lukn vo m'n waterschildpadn ideaal :D

Vulkaantje

Legacy Member
Ik had al een bod van 60 euro op shrimprefuge. Ik laat het nog enkele dagen openstaan.

Vulkaantje

Legacy Member
Hoogste bod is nu van Epo op shrimprefuge van 60 euro. Als er niemand overgaat binnen de 24u is het van hem.

UnD3RD0G

Legacy Member
uurgh, ik ben fameus aant twijfelen... ik heb altijd al graag een aquarium gehad, zeker nu ik bnn 4 maand in mijn eigen huis trek, zouk graag een aquarium hebben...
nuja, kheb nog 24u om te beslissene :)


vraagje(s)
- wat voor water moet daar dan in? mag dat gewoon gevuld worden met kraantjewater??
- wat kosten vissen? ( website die vissen verkoopt? )
- wat kost dit nieuw?
- toestand tank ( kwaliteit, scheuren, barsten, stevigheid )
- zit daar ook verlichting in?
- zitten daar ok al zo steentjes bij enzo? plantjes etc...
- hoe oud is alles? alles nog in goede staat ?
- maakt dit geheel veel lawaai? pompen/etc... ( zou in de living staan.... )
- merken van aquarium / pompjes / filters /
- garantie op aparaten?

scorpken

Legacy Member
Prijzen van vissen schommelen tussen de 1(Schoolvisjes) en de 30 euro(Meervallen).
Een mooi aquarium van 1m betaal je toch al snel 150-200 euro.


Indien u beginner bent zou ik aanraden te beginnen met kleinere visjes(Xipho's, Guppy's, Neons, Enz).

Kraantjeswater mag gebruikt worden maar dan kan u best het aquarium 2 weken ingericht laten filteren zonder vissenbestand.
Dit kan ook sneller door speciale producten toe te voegen aan het water(Aquasafe).


Hopelijk heeft die je verder geholpen.


Ps: zeer mooie prijs, maar heb al 3 aquariums staan :)

Vulkaantje

Legacy Member
Bod genoteerd. Als er tegen morgenavond niemand over gaat is hij van u.


Geen garantie meer op de apparaten normaalgezien.

Vulkaantje

Legacy Member
Bod van 70 euro op shrimprefuge.

edit: meeneemprijs blijft 80 euro.

UnD3RD0G

Legacy Member
Vulkaantje, kan je even antwoorden op mijn bovengestelde vragen,
Als de antwoorden binnen het aanvaardbare vallen,
bied ik meteen 80 euro, daarmee is de deal rond. ( meeneemprijs )

bij dit dus 80 euro onder voorbehoud


( graag had ik ook gehad dat je me eventueel even op msn zou toevoegen, dit praat mss wat makkelijker om alles te overlopen )

alvast bedankt !

UnD3RD0G

Legacy Member
als ik 85 bied, telt da dan? :) ( ik kan het elke dag oppikken in kortrijk )

Vulkaantje

Legacy Member
Meeneemprijs is meeneemprijs vrees ik. Zou niet fair tegenover die andere persoon.

Cron

Legacy Member
Vulkaantje zei:
Om de twee weken filter eens uitkuisen. Eens om het half jaar 3/4 van het water eruit en nieuw water erin.
Dan elk jaar eens volledig leeghalen en volledig uitkuisen.

Mensen die een correcte uitleg willen over het houden van een aquarium mogen mij steeds contacteren via pm.

Want bovenstaanden uitleg is echt volledig FOUT!!!!

In het kort, nen goeie filter moet ge bijna nooit uitkuisen en als ge hem uitkuist moet dat zéér voorzichtig gebeuren zodat ge de microcultuur van bacteriën in uw filter niet doodt...

Om de 14 dagen a maand 1/4de water vervangen door leiding of regenwater (regenwater eerst filteren over actieve kool). Nen aquarium die ge elk jaar leeghaalt kan nooit nen mooien aquairum worden????

Sommige planten hebben Jaren nodig om mooi te groeien en gij spreekt van elk jaar uwen aquarium leeg halen? Nen aquarium begint pas mooi te staan na een jaar of 2.

Ik wil nu niet verder meer off-topic gaan, aquarium houden is niet moeilijk als je het correct doet. Anders ga je de planten niet lang kunnen houden en je vissen een kort leven beschoren zijn.
Ik heb tropische vissen zitten die al 6 jaar en ouder zijn, geen uitzondering.

Sorry van de off-topic maar dit moest ik toch ff rechtzetten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan