Archief - Aandelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frado2005

Legacy Member
Hi,

Wij starten een mini-onderneming, en ik heb nog wat aandelen daarvoor te koop.
Onze mini onderneming in onze school(ASO, econonomie moderne talen), gaat dit jaar een dienst aanbieden(goedkoper bioscoop tarief in lokale bioscoop)
Een aandeel kost €10. Dit geld krijgt u natuurlijk terug. Onze mini onderneming loopt dit gehele schooljaar. Als we winst hebben, zal u dit ook zien aan de terugbetaling van uw geldbedrag. Bij verlies ook, maar de kans is klein :D

Hoe gata dit te werk?
Indien je toestemt, PM ik u met wat gegevens om 10euro over te schrijven. Dan vrag ik van u:
naam, adres, en uw rekeningnr(voor terugstorting).
Hopelijk zijn er wat geïnteresseerden;)

lobotomy

Legacy Member
:offtopic: kheb dit ook ooit gedaan en uiteindelijk 15 euro teruggehad :p:)

fromalk

Legacy Member
even opmerken dat de eigenaars van een aandeel op het einde vh jaar aanwezig horen te zijn bij het inruilen, uitbetalen gebeurt begin september :)

Frado2005

Legacy Member
ah moeten ze erbij zijn? Nochtans zei mijn leerkracht dat dat niet verplicht was? Mja prolly mag de student dat inruilen met toestemming van aandeelhouder ofzo

CuRv3

Legacy Member
2 jaar geleden ook gedaan en waren de beste onderneming van onze school...

kleine tip als je naar die sixflags / walibi event gaat...NIET die zaal binnen gaan en meteen een attractie ingaan en je tshirt uitdoen :)

Vriendin zat daar 4uur vast en was boos dat ik en wat vrienden rondliepen met meiden toen :D

TRC

Legacy Member
als ik niet rbij de inruiling moet zijn, wil ik er wel eentje kopen.

Frado2005

Legacy Member
Ik heb er nog 2 over, max 1 per persoon. Versta dat niemand ofc bij die inruiling wilt zijn, maar hoeft denk ik ook niet. Geld wordt gewoon gestort.
Ik PM de eerste 2 mensen die hier reageerden.

Razer

Legacy Member
weet je soms al toevallig wanneer de aandeelkopers zullen weten wanneer er eventueel winst of verlies is?

en jij kan toch gwn liegen en zeggen dat ze verlies hebben terwijl jij met de 10€ gaat lopen (ik zeg niet dat jij zo bent he)

Frado2005

Legacy Member
da's wel een automatisch proces vanuit het bedrijf zelf hé, t'is niet dat ik als persoon gewoon effe met mijn rekening ga terugstorten;). dat zal gebeuren via de rekening van de onderneming.

Xzeco

Legacy Member
Even iets meedelen.

Ik heb vorig jaar ook zo een mini onderneming gedaan. Dit was via Vlajo en ik denk dat dat bij jou ook zo zal zijn.

We kregen een mededeling via email dat de aandeelhouders hun aandeel moesten opsturen naar Vlajo zelf. Alleen als "werknemer" moest dit niet.

Nu moesten de aandeelhouders ten laatste hun aandeel opsturen tegen 31mei.

Ik heb die mail gekregen ergens midden juli ofzo. En deze mails worden enkel gestuurd naar de werknemers.

Dus al die aandeelhouders hebben denk ik hun geld niet terug gezien.


Als ik jou was zou ik zeker vragen hoe het zit me tde uitbetaling.

DaCrashOveride

Legacy Member
Wil ik toch ook eerst even weten hoe dat zit... Als het goed zit mag je een overschrijving verwachten..

Frado2005

Legacy Member
nja ik moet dit geld wel morgen kunnen voorleggen :s , dus zou eigenlijk vanavond nog een reactie weten :s . Geen groot probleem als het niet lukt..

Frado2005

Legacy Member
nja laat het maar gasten, tis +- opgelost;). Denk niet dat er iemand aloversgeshcreven heeft. Moest het zo zijn schrijf ik het terug over
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan