Archief - 3D printer Ultimaker Original V3 + UltiController

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

broli

Legacy Member
Ik verkoop hierbij mijn Ultimaker Original V3 met een UltiController. Het is een printer die ik sedert augustus heb aangeschaft. Het is eigenlijk heel weinig gebruikt geweest en werd altijd goed onderhouden. Gezien het een V3 is bevat het ook de aangepaste hotend die verstoppingen reduceert. Er komt ook nog ongeveer een halve rol witte filament waarmee je heel wat kunt afprinten.
Aan de hand van de ulticontroller kan je ook afprinten zonder dat je je computer aan de printer moet aansluiten. Ideaal als je je printer ergens in een afgezonderd kamer wilt laten printer, want dat klein ding maakt wel wat geluid :).

De grootste reden waarom ik hem verkoop is dat ik een ander printer wil kopen die meer aan mijn noden zou voldoen. De tweede reden is dat ik het spijtig vind dat zo'n mooi technologie eigenlijk veel niets staat te doen. Dus waarom het niet van handen doen aan iemand die er wel meer nut aan heeft.

De printer vergt wel wat afstelling, zoals de printbed levelen en wat experimenten met parameters in Cura (of andere 3d print software) om de beste prints te krijgen. Dus een Maker ingesteldheid hebben is zeker een pluspunt.

Op de fotos zie je ook een vierkante plaat op de printbed, dit is eigenlijk een spiegel met verdunde witte houtlijm dat gedroogd werd. Dit is een alternatief op de blauwe afplaktape dat je zou moeten gebruiken om te voorkomen dat je object los komt van de printbed tijdens het printen. Het komt ook veel goedkoper uit daar een rol M3 afplaktape 12€ kost. Witte houtlijm kan je overal spot goedkoop terugvinden en je hebt maar een heel klein aantal van nodig.

Meer info: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6yx5kp7M7CE#t=10

De specs:

  • Layer resolution: up to 20 micron
  • Build volume: 21 x 21 x 20.5 cm
  • Print speed: 30 mm/s - 300 mm/s
  • Travel speed: 30 mm/s - 350 mm/s
  • Recommended filament diameter: 2.85 mm
  • Nozzle diameter: 0.4 mm

Veel meer vind je terug op de website van ultimaker zelf: https://www.ultimaker.com/pages/our-printers/ultimaker-original

Wat je zal krijgen:

  • Samengestelde Ultimaker Original V3
  • Ulticontroller + 2GB SDcard
  • EU power adapter
  • 3 vierkanten spiegels
  • Tools
  • Factuur

Foto's: https://drive.google.com/folderview?id=0B2hyDBPbnYWuYXRhUFRreUg2NEE&usp=sharing

Aankoopprijs (was niet samengesteld) : €1,562.71
Voor een samengestelde Ultimaker met UltiController betaal je momenteel: €1,575.00

minimumprijs: €1,250.00
meeneemprijs: €1,400.00
+gratis levering ( ik kom het persoonlijk brengen )

(staat voorlopig enkel op 9lives)

Voor mensen met sterke interesse wil ik ook wel eens iets af printen naar wens.

Thombose

Legacy Member
Wil er heel graag eentje maar ga om budgetredenen toch gewoon braaf mijn Prusa i3 afmaken. Veel succes.
Free up
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan