Archief - Zwarte start balk onderaan beeld na opstarten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

freebies22

Legacy Member
Afgelopen weekend had ik een probleem.

"Windows protecor" een fake antivirus progamma dat de controle over de pc overneemt zat op mijn pc, na op het internet gezocht te hebben heb ik deze met mbam eraf kunnen gooien en deze verwijderd. De pc werkte nadien terug normaal.

Nadien ben ik gaan zoeken naar een nieuw antivirus progamma, na bekijken van een aantal review koos ik avast antivirus.

Dit installeerde ik, deed een full system scan, die vond 1900 infected files. Deze zaten in C / windows / win32. Omdat het teveel was voor het progamma om ze in quarantaine te zetten moest ik ze na de scan allemaal deleten.

Deze morgen starte ik mijn pc opnieuw op, windows laat normaal, kan de gebruiker kiezen, maar wanneer hij dan de gebruiker kiest laad hij eerst ook normaal, maar de taakbalk vanonder die word plots zwart en kan er niet op klikken. Ook bij het klikken van internet explorer loopt hij vast.

Een systeem herstel heeft niets gebaad. In safemode start hij onder dezelfde gebruiker wel normaal op.

Wat moet ik doen om dit te verhelpen?

Exit

Legacy Member
als ge de gebruiker aanklikt (en dus de gebruiker laad) houd de shift eens ingedrukt tot hij klaar is met laden ...

anders eens taakbeheer starten (ctrl+shift+esc) en sluit eens explorer af en dan nieuwe taak - explorer.exe

freebies22

Legacy Member
Dat lukt, ik kan explorer.exe afsluiten en heropstarten.

Dan komt dat blauw balkske terug. Maar de muisaanwijzer geeft altijd de zandloper. Menu start kan ik op klikken maar dan niet verder doorklikken.

Lijkt wel of explorer.exe beschadigt is of niet goed werkt.

TeddySo

Legacy Member
met 1900 infected files, zou ik niet eens meer nadenken voor een format, en een clean instal te doen, ook raad ik AVG internet security aan, is echt een goede anti virus.

ook de free versie van avg moet niet onderdoen :)

Groetje's

freebies22

Legacy Member
Format is geen optie, staan veel te veel foto's op die niet verloren mogen gaan, alsook zaken voor thuis kantoor. Hijack logje zal ik er morgen opzetten.

Ik vermoed eerder dat een van de virussen iets aan explorer.exe gemodificeerd heeft en nu bij het verwijderen dit problemen geeft. Heb via googelen nog een 2 tal tips gevonden die ik morgen ga proberen.

Exit

Legacy Member
anders een herstellinstllatie OVER de bestaande windows
zodat windows zichzelf hersteld door zich te herisntalleren over de bestaande
register, data, ... blijft staan
windows files worden vervangen door de cd versie dus updates moet ge daarna opnieuw doen.
meeste software blijft ook werken.

freebies22

Legacy Member
Was ik ook aan het overwegen.

De problemen zijn er vandaag alleen maar erger op geworden.

Starte op in safemode om een register melding na te kijken. Dat werkte fijn. Bij restart blijkt nu mijn muis niet te werken, krijg een error melding read error met een hoop getalen en in de tiel zegt het iets van svchost; een proces dat altijd op de achtergrond loopt.

Ik heb de windows cd erin gestoken voor een repair install, hij vind wel de partities terug maar niet de xp die erop geinstalleerd staat wt ik ook heel vreemd vind. Ik kan enkel recovery console gebruiken.

Nu wil ik uitvinden hoe ik daarmee essentiele bestanden kan terugzetten.

Exit

Legacy Member
als er home versie opstaat moet ge de home cd gebruiken voor die hersteloptie te krijgen
idem voor pro.

(setup - f8 - bestaande installatie kiezen - herstellen)

m-be

Legacy Member
je kan ook gewoon een verse windows installeren, dus zonder hersteloptie op de bestaande disk, gewoon een andere windowsmap aangeven (ipv \windows\ bv \winxp\ ingeven). zo kan je dan je belangrijke files recoveren. Daarna zou ik alsnog een volledige cleaninstall doen omdat je pc zo sterk geïnfecteerd is.

freebies22

Legacy Member
Hmm ik heb er de laatste dagen niet veel meer aangedaan, ik krijg nu bij opstarten error.


" svchost.exe - Fehler in Anwendung "Svchost.exe - Application Error
Die Anweisung in "0x7d4daa9b" verweist auf Speicher in "0x00000010". De instructie op "0x7d4daa9b" referenced memory at "0x00000010". Der Vorgang Het proces
"read" konnte nicht auf dem Speicher durchgeführt werden. "gelezen" kan niet worden uitgevoerd op het geheugen.


Dat duits is door foutmelding van duitse site te kopieren. Ik denk dat ik de computer een keertje teveel gerestart heb.

Tot nu toe heb ik men windows install cd gemodificeerd, heb via speciaal progamma een nieuwe cd moeten branden met sata drivers. Die vond de windows install, maar als ik koos voor een repair kreeg ik bsd.

Nadien via hestel console al een chkdsk gedaan, fixboot etc, niets helpt. Kan ik niet gewoon de svshost.exe van de cd + explorer.exe kopieren naar de windows map? deze herkend hij namelijk nog wel.

freebies22

Legacy Member
Right, heb nu op de zelfde harde schijf een 2 de partitie gemaakt waar nog vrije ruimte was, ben er nu xp sp 1 aan het opzetten die ik dan zal upgraden later. Neem ik een back up van de eerste partitie en zal ik proberen via de wizzard bestanden en instellingen die over te boeken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan