Archief - Zwaar virus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deefees

Legacy Member
Hallo,

Onlangs had ik een cd op mijn pc waarbij enkele 'mapjes' stonden (bonus-tracks, covers..). Aangezien het de echte cd was klikte ik zonder veel nadenken op een mapje. Dit waren echter geen mapjes, maar .scr bestanden die het icoontje van een mapje hadden. Na klikken verdwenen deze bestanden gewoon. Ik sloot mijn pc nietsvermoedend af en nu, een paar dagen later, als ik hem opnieuw wil opstarten lukt dit niet.

Het windows-laadscherm komt er op, maar na enkele seconden valt hij gewoon uit en begint hij opnieuw. Ik besloot om te formateren, maar toen ik naar mijn opstart-menu wou via F11, kreeg ik enkel een venster dat om een paswoord vroeg. Ik veronderstel dus dat heel mijn computer om zeep is als dat virus zelfs een pass op mijn bios heeft geplaatst. Valt hier nog iets aan te doen?

Alvast bedankt.

Exit

Legacy Member
welke originele cd was dat?
(Sony cd met beveiliging/rootkit die dan bepaalde files wegsteekt kan zijn)

veilige modus werkt niet?
boot met cd
reset bios (via jumper/batt onboard) zodat pw weg is van bios.
originele cd met virus die pw op bios zet ...

Deefees

Legacy Member
Was geen originele cd, had die gekregen van iemand. Mja stom natuurlijk :)

Niets werkt, veilige modus niet, had 1 maal in VGA modus ofzo kunnen opstarten, maar na minuutje liep hij daarin vast, en dat werkt nu ook niet meer. Ik moet mijn pc dus opensmijten? Als ik mijn xp cd insteek neemt hij die automatisch? Ik moet niet instellen dat hij boot vanaf cd? (ben dit even vergeten)

Ik had mijn stick met een windows 7 installatie ingestopt (had het op usb gezet omdat mijn laptop de dvd niet wou lezen, waarschijnlijk defect station), maar daarvoor moest ik in bios instellen dat hij boot vanaf flash drive..

merci

Exit

Legacy Member
meeste biosen staan normaal ingesteld voor cd eerst te booten dus probeer gewoon eens.

hmm, laptop => is iets moeilijker om die bios te resetten
onder toetsenbord zit mss de batt

merk + typenr?

Deefees

Legacy Member
neenee, het is mijn vaste pc die geïnfecteerd is. Mijn verhaal was beetje verwarrend sry.

Heb hem net opengevezen en batterij een 20tal minuten uitgehaald, maar dat heeft niets geholpen. Ik moet ergens schakelaartjes vinden als ik het goe versta.. Maar ik zie niet meteen iets, en wil ook niets breken :p

Ik heb een foto van men moederbord gemaakt, nu hem nog van mijn gsm op men laptop krijgen.

Als ik hem zou kunnen formateren vanaf de cd, is het eigenlijk niet nodig dat ik mijn bios reset? Er staat dan wel een paswoord op, maar zolang ik daar niets van nodig heb zit ik eigenlijk goed? Of kan er nog meer infecterend materiaal op men mobo gekropen zijn dat weer op mijn harde schijf zou kunnen overgaan?

Exit

Legacy Member
voedingstekker moet wel uit de pc.
en druk dan mss eerst paar keer op de startknop ook (zodat alle condensators leeg zijn)
rest dan nog eens
steek dan stekker terug en test

Fastlane

Legacy Member
Even tussendoor : een virus dat een bios password aanmaakt lijkt me zeer straf. Zeker van dat dit niet al standaard was? Probeer het is met een 'default' bios password van je laptop merk. (mits wat googlewerk zeker terug te vinden).

Dat er bepaalde bootsectors (aka bootvirus) aangeraakt worden .. ok .. maar bios password? :wtf:

Deefees

Legacy Member
Kben er toch vrij zeker van ja, heb zeker vroeger nog in die bios rondgesnuisterd zonder paswoord voor zover ik weet. Tis de eerste keer dat ik zo'n scherm tegenkom. Het is al een vrij oude pc. (Aldi medion-pc van ondertussen al zo'n 6 jaar geleden).

Ik zal eens zoeken en proberen, heb nog eens de mobo-batterij uitgehaald, moet hem eerst weer samen steken.

Deefees

Legacy Member
Lol, mijn pass is dus "q,8888eg", merci :p, raar dat ik daar dan nog nooit ingeweest ben :/
Hij wil wel niet booten vanaf mijn flashdrive. Straks komt een vriend met mijn xp-cd dan probeer ik het daarmee.

Bedankt.

Exit

Legacy Member
een 'simpele' usb stick is niet bootable
ge moet een usb stick eerst bootable maken en dan setup files enzo.
gewoon windows erop zetten helpt niet.

Deefees

Legacy Member
Ja i know, heb 2 laptops geformateerd met mijn usb-stick. Via zo'n mount-progje op men stick gezet. Nog handig. Nu werkt men pc weer en ben der heel tevreden van!

Thx voor de help.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan