Archief - XP op netbook met solid state HD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

passero

Legacy Member
Mijn vriendin heeft een asus netbook met solid state HD.
Bij aankoop was die HD gepartioneerd in c en d. De c was iets van 4GB en de D 12 dacht ik.
Het spreekt voor zich dat die c vrij snel volloopt waardoor die pc enorm traag wordt.

Ik heb al xp zodanig ingesteld dat de documents and settings folder op de d staat alsook enkele andere folders zoals temp internet files maar toch loopt die c nog steeds snel vol.

Zijn er dingen die ik kan doen om die c vrij te krijgen en alles op de d te laten zetten. Zodanig dat de c enkel gebruikt wordt voor windows core bestanden en niets anders? Updates staan ook uit omdat die ook op de c kwamen...

Die netbook heeft geen CD dus een herinstallatie van xp wordt moeilijk... Ik zou eigenlijk liefst dat doen dan kan ik beide partities samenvoegen. Of lukt dat nu nog zonder gegevensverlies?

menace2070

Legacy Member
maak een bootable usb stick van HIREN's Boot CD.
dan daarvanbooten en dan kan je vershillende partitie tools gebruiken.

of probeer eens in cmd: diskpart

Exit

Legacy Member
of externe cd drive via usb zal ook werken.
(externe controller voor ide/sata hdd ff een cd drive aanhangen dan)

of via partitie software ze samen voegen.
die SSD zal een simpel CF kaartje (-achtige zijn dan)


programma's deinstalleren en herinstalleren op de D.
temp map van windows aanpassen naar de D
virtueel geheugen verplaatsen naar de D
....

MetalG

Legacy Member
Exit zei:
of externe cd drive via usb zal ook werken.
(externe controller voor ide/sata hdd ff een cd drive aanhangen dan)

of via partitie software ze samen voegen.
die SSD zal een simpel CF kaartje (-achtige zijn dan)


programma's deinstalleren en herinstalleren op de D.
temp map van windows aanpassen naar de D
virtueel geheugen verplaatsen naar de D
....

waarschijnlijk is het die pagefile idd :)

RpR

Legacy Member
formateer gewoon. Maak een custom cd waardoor er alleen op de c windows staat en op de d de programfiles en document and settings.

Exit

Legacy Member
passero zei:
en hoe verplaats ik het virtueel geheugen naar de D?

rechtermuisklik deze computer - eigenschappen - geavanceerd - prestaties - virtueel geheugen
daar instellen dat erop D x-ruimte gebruikt wordt
en op c kleiner in stellen of op 0 zetten.

passero

Legacy Member
ah eens zien. Kan zijn dat ik dat al gedaan heb maar ben niet zeker.

switchblade

Legacy Member
Zorgen dat hibernation uitstaat spaart ook ruimte.
Restore points uitzetten idem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan