Archief - xp herinstalleren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brixarion

Legacy Member
Hallo,

Ik heb een vraagje over het installeren/formateren van mijn moeder haar laptop. Ze heeft deze dus gekocht bij een particulier (kleine zelfstandige zeg maar) en daar stond dus windows xp op maar in het engels. Maar omdat mijn moeder nogal een noob is op gebied van pc/engels enzo. Moest dit natuurlijk in het nederlands. Nu heeft hij op de laptop een versie gezet in het nederlands (en daarbij de originele overschreven) nu een jaar later begint die pc toch traag te lopen en zou het misschien niet slecht zijn moest ik deze eens formateren/herinstalleren. Natuurlijk heb ik geen enkel cdtje van windows ter mijn beschikking (zat niets bij) voor die laptop te formateren. ik heb wel een key van windows xp professional (onderaan de laptop op plakkertje) maar geen software. Mijn vraag is nu waar kan ik deze software vinden aangezien ik toch eigenlijk wel een officiele versie/ key ter mijn beschikking heb. Ik dacht deze te downloaden van de site van microsoft maar ik vind daar helemaal niets van weer. Kan iemand mij een pointer in de goede richting geven?

Bedankt!

Alvast bedankt

Edit: de verborgen partitie van de originele windows is nog aanwezig maja ik heb geen opstartcd dus ik kan daar dus niet aan :(

Exit

Legacy Member
tja, op site van MS gaat ge dat niet vinden, zelfs op veel sites gaat ge ze niet officieel vinden.

op ma3d enzo (zie windows7 thread oa) gaat dat dat wel kunnen vinden.
anders via "andere" bronnen zoeken maar dat moet ge dan zelf zien te vinden omdat die meestal onder warez vallen.

of iemand die een pro versie heeft die ge kent en dan maakt ge daarvan een kopie en gebruikt ge die samen met die key op de laptop.

Brixarion

Legacy Member
toch niet logisch eigenlijk? kan ik niet door een of andere manier die partitie open maken en de setup vandaarop starten of is het allemaal zo simpel niet :( ze drijven u eigenlijk naar de illegaliteit terwijl ik wel degelijk legale shit staan heb

Exit

Legacy Member
nope zo simpel is het niet neen.
omdat een installatie geen files heeft die het gebruikt voor de setup.
setup zijn vooral cab files met daarin de bestanden en files met de te volgen interface.

fabrikant/verkoper is normaal verplicht van u een cd/dvd mee te geven met de windows/software op om te herinstalleren OF de mogelijkheid via software om die zelf te branden (als er een recover partitie/optie aanwezig is)

laptops is er meestal een recvery partitie die of via cd of via bios (sneltoets) gestart wordt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan