Archief - Wireless N vs Wireless G

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lennert

Legacy Member
Hallo

Mijn wireless router heeft altijd op G-snelheid gestaan, maar hij kan ook N-snelheid, en omdat dat sneller zou gaan heb ik dit ingesteld. De router zend nu N, B en G uit (omdat niet al de pc's in huis N kunnen). Ik merk op mijn laptop (die 2 maand oud is en dus zéker N kan) dat het wel sneller gaat, maar als ik ga kijken staat er nog steeds 54 mbps (wat dus de Gsnelheid is) en niet de theoretische snelheid van 300 mbps die bij N signalen hoort.

Ofwel geeft mijn laptop de snelheid fout weer. Hoe kan ik dit oplossen?

Ofwel ontvangt de laptop nog steeds het G signaal en denk ik enkel dat het sneller gaat. Hoe kan dit opgelost worden?

Bedankt!

Exit

Legacy Member
2maand oud wilt niet zeggen dat ie N moet kunnen ...

welke laptop?
ook signaal sterkte maakt uit of de snelheid hoger ligt of niet.
+ die snelheid is enkel goed voor lokaal netwerk, niet voor internet omdat internet zo snel niet zal zijn, als ge telenet hebt dan kunt ge max 20mbit hebben, dus 56mbit of de N (108mbit) of de n+ (300mbit) maken dan ook niets uit ...

Lennert

Legacy Member
Exit zei:
2maand oud wilt niet zeggen dat ie N moet kunnen ...

welke laptop?
ook signaal sterkte maakt uit of de snelheid hoger ligt of niet.
+ die snelheid is enkel goed voor lokaal netwerk, niet voor internet omdat internet zo snel niet zal zijn, als ge telenet hebt dan kunt ge max 20mbit hebben, dus 56mbit of de N (108mbit) of de n+ (300mbit) maken dan ook niets uit ...

Laptop = Acer Aspire 7738G-644G32MN Acer Aspire 7738G-644G32MN (17" / T6500 / 4GB / 320GB ) | FORCOM webshop

Draadloze technologie: IEEE 802.11a/b/g/n
modemsnelheid: 56
Via internetstatus/details: Intel(R) WiFi Link 5100 AGN
signaalsterkte: 100%

Het netwerk waar ik op zit is een particulier netwerk (lokaal én internet).

Graag verder advies :D

*edit* Ik heb Telenet internet, de Smartshake geloof ik.

Epyon

Legacy Member
Niet alle hardware kan men een mixed mode (g+n) overweg. Bovendien is mixed mode niet noodzakelijk sneller omdat omdat er heel wat packet overhead optreedt (en de verbinding sneller verzadigd wordt).
De mixed mode van routers met slechts één radio (de goedkopere <&#8364;100 modellen) bestaat overigens uit het alternerend luisteren naar g en n pakketten: wanneer er naar g geluisterd wordt stopt alle n verkeer en vice versa.

Lennert

Legacy Member
De router is één van TRENDnet, 150 euro nieuwprijs vorig jaar. Ik denk idd dat mijne laptop nog G ontvangt... Kan ik dit niet ergens controleren en evenetueel wijzigen?

RpR

Legacy Member
Nog iets. De N standaard is pas goedgekeurd. Het kan goed zijn dat uwe N router alleen netwerkkaarten van hetzelfde merk met N toelaat.

Binnenkort komen de officiële N routers uit die N aanbieden volgens de standaard en niet de draft versie + eigen interpretatie.

Lennert

Legacy Member
Dat zou kunnen. Zoals Exit in zijn signature zet, zal ik de handleiding nog maar eens raadplegen... Hoewel ik betwijfel of dit er in zal staan...

Verder advies mag nog steeds! Ik wil dit mysterie oplossen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan