Archief - wireless lan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

king_wlv

Legacy Member
Ik ben dus van zin een wireless lan aan te leggen, maar ik weet niet precies welke componenten ik hiervoor nodig heb.
eve de situatie schetsen,

Het zij dus een soort rooter moeten zijn waarop ik mijn adsl verbinding kan aansluiten en van daaruit naar verschillende andere pc's kan doorverbinden. Namelijk:
- 1 laptop (waarin al een wireless lan component zit
- 1 laptop zonder component
- 1 oude p2 / 450 (met een oude netwerkkaart, maar meer weet ik ook niet.
- 1 p4 / 1500 die ik het liefst wel met utp ofzo naar de router leg.
- 1 hp psc 2410 photosmart all-in-one printer met een utp (denk ik) aansluiting.

dus internet => router => pc's en printer.
En vanaf elke pc moet er kunnen worden geprint zonder dat er een andere pc voor moet opstaat. En zou het ook mogelijk kunne zijn dan de lan verbinding nog steeds te laten werken, want wij spelen hier al eens graag een spelletje op :)

m.v.g. kingeh

*edit* ik wist niet goed waar het te plaatsen, maar ik dacht dat ze er hier het meeste van zouden weten :)

raintjah`

Legacy Member
Ik raad het af als het ook met wire kan...
Zeker als je met verschillende verdiepingen gaat werken, of doorheen heel wat muren moet.. Grtz

Bubbling Zombie

Legacy Member
Je hebt nodig
- een router (duh) die je verbind met je externe connectie (ge weet wel, het bakske ;) )
- een kaart/ingebouwd wifi ding voor elke pc die je wenst aan te sluiten
- die printer kan ik zosnel zeggen - daarvoor heb je (denk ik) een printservke nodig... en ik weet niet of veel wifi routers dat ingebouwd hebben...

--> @ raintjah' : ik kan je verzekeren dat wifi met de laptop een hemel is, en no way da'k terug ga naar draad :D

king_wlv

Legacy Member
zou dit volstaan?
Linksys WAG 54 G:
Linksys Wireless-G ADSL Gateway WAG54G - Wireless router + 4-port switch - DSL - EN, Fast EN, 802.11b, 802.11g

Dat is volgens mij de router, en dan heb ik nog 2 wifi kaarten nodig, 1 utp kabel ofzo en zit er in dat toestel een printerserver? :)

wat raad je me aan?

raintjah`

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
Je hebt nodig
--> @ raintjah' : ik kan je verzekeren dat wifi met de laptop een hemel is, en no way da'k terug ga naar draad :D

Hehe. Je zal me ook niet horen zeggen dat het niet deugt hé! :)
Maar als het dan toch met draad kan, bespaar je veel geld, en troubleshooting. Je kan namelijk niet ontkennen dat er tegenwoordig nogal wat troubleshooting is rond het draadloze gebeuren!

[ Ik zeg echter niet dat een netwerk met draad perfect is... :scream: ]

Bubbling Zombie

Legacy Member
wel, ik raad tbh geen printserver aan, da gaat jou (denk ik, zoveeeeel ken'k er ook niet van) een ferme noot kosten :) . In het toestel dat jij daar zegt zit er al geen in ;-).

goh, linksys is geen slecht merk hé, ik zou zeggen, zoek wat reviews en dergelijke -- ik zou je helpen maar de kutexamens staan mij in de weg :)

**edit @ raintjah (ahzo, gelijk me mij posten :naughty: )

- ik heb al enkele networkjes moeten troubleshooten, en ik merk tbh geen verschil.
- er liggen hier al draden genoeg :D

king_wlv

Legacy Member
is er echt geen tussenweg? volgens mijn pa moet da lukken door de router zelf en hebde daar geen printerserver voor nodig, maarja mij pa ook :p

Bubbling Zombie

Legacy Member
king_wlv zei:
is er echt geen tussenweg? volgens mijn pa moet da lukken door de router zelf en hebde daar geen printerserver voor nodig, maarja mij pa ook :p

zou kunnen hoor, maar kbetwijfel et... maar kzeg het u, kan nu niet veel opzoeken :sad: stomme UML :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan