Archief - WinXP herinstalleren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. White

Legacy Member
Yeets

Ik ben van plan om mijn winXP te herinstalleren. Maar ik heb een vraagje: moet ik nadat win er terug opstaat die versie eerst updaten en dan pas SP2 erop zetten of mag ik direct SP2 erop plaatsen?

Bedankt

st3ph3n

Legacy Member
Je mag er direct SP2 opzetten :)

Steven

PS: Dit hoort eerder op het Windows-forum.

Mr. White

Legacy Member
Moet ik daarvoor ook eerst SP1 hebben (kweet nu nie als da op mijn wincd staat - bij pc gekregen in september)?

Mr. White

Legacy Member
Weten jullie ook hoe ik mijn favorieten afdruk en mijn mails die ik voor het moment heb staan ook na de herinstallatie in mijn mailproggie terug vindt?

Ik heb Firefox en thunderbird.




Btw: hoe format ik het beste?

st3ph3n

Legacy Member
SP2 omvat alle updates van SP1. Je moet dus niet eerst SP1 installeren.

Als je de map C:\Documents and Settings\gebruiker\Application Data\Mozilla backupt heb je je favorieten (en normaal ook je mails; in de map Thunderbird).

Zoniet kan je in Firefox -> Bookmarks -> Manage bookmarks je favorieten exporteren en voor Thunderbird zal ook wel een export-functie bestaan...

//EDIT: Formatteren kan je door te booten van de Windows-cd en te kiezen voor 'Installeren'. Daarna kan je de gewenste partities formatteren.

Steven

nTFs

Legacy Member
SP1 is niet nodig.
Alles van SP1 zit ook in SP2.

Formatteren doe je het beste met nen bootable XP CD.
Eerst backups maken natuurlijk of kopiëren naar een ander partitie.
Daarna in de bios first boot device op CD-rom zetten waardoor uwe pc gaat opstarten van de XP CD en vanaf daar wijst het zichzelf uit.

Mr. White

Legacy Member
Met welk proggie kan ik zien welke hardware ik allemaal zitten heb? Ik zou nl de drivers downen en op een cd'ke zetten zodat alles zo snel mogelijk gedaan is en dat ik niets meer moet downen achteraf.

Weten jullie ook welke proggies ik zeker moet hebben?

Bedankt ondertussen voor al die info!



P.S.: Ik heb nog geen exportfunctie gevonden voor mijn mails in thunderbird.

Mr. White

Legacy Member
Ok, ik heb nog een vraagje ivm de driver van mijn chipset (moederbord/processor). Ik heb een Pentium M (Centrino) 2Ghz. Op de Dell site staat volgende driver die ik zou moeten installeren:

Intel Mobile Chipset, v.5.00.1012, A06
Datum van versie: 12/08/2003
Omschrijving: Chipset .INF files


Op de intel site vind ik de volgende:


INF Update Utility [INFINST.EXE] (1530KB) 6.2.1.1001 7/26/2004
This utility installs INF files that inform the operating system how to properly configure the chipset for specific functionality such as USB and AGP.
OS: Windows* 2000, Windows* 98 SE, Windows* Me, Windows* Server 2003, Windows* XP Home Edition, Windows* XP Professional
Download File(s): English 1530KB, Multi language 2610K


Welke van de beide (updates) moet ik nemen/installeren na de format?


Greetz.



P.S.: de eerste heb ik staan op een drivers cd die dell heeft meegegeven.
P.S.2: wat is het best? De Omega drivers installen of de catalyst drivers die op de site van ati zelf staan? (Ik overclock en verander niets aan mijn graka).

Bubbling Zombie

Legacy Member
dell zelf, die hebben nogal... unieke manier van mobos aanpassen.

ben van beide drivers content zodus. Je kan wel op veilig spelen en die van ATI zelf pakken, dan heb je zeker support.

Mr. White

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
dell zelf, die hebben nogal... unieke manier van mobos aanpassen.

ben van beide drivers content zodus. Je kan wel op veilig spelen en die van ATI zelf pakken, dan heb je zeker support.


Dus ik mag de nieuwste driver installen, zonder problemen? Of niet?

Bubbling Zombie

Legacy Member
Mr. White zei:
Dus ik mag de nieuwste driver installen, zonder problemen? Of niet?

ik zou bij mijn moederbord drivers van dell blijven
en ik zou de nieuwste drivers van je grafische kaart (maw die van ATI) downloaden

n0sTRa

Legacy Member
mss nog een kleine tip, slipstream maken van u windows xp cd :) dan moet ge de tijd er niemeer insteken om nadien te installen :) hier meer info (is wel met sp1) of je kan al je drivers enz er ook inplaatsen samen met sp2 zie men post in de sticky: klik

is maar een tip die je erg veel tijd kan besparen

Mr. White

Legacy Member
Hmmm wel interessant natuurlijk, maar waar haal ik die proggies vandaan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan