als ge toch niet van plan zijt om er een gedeelde modale gamepc van te maken, dan is een terminal server hetgeen ge zoekt dan. heb hier ook een virtuele citrix staan en is super, ik, mijn broer en nog een paar maten kunnen daar tegelijk op werken zonder problemen.
Maar ik zou er eerder een virtuele hostserver van maken, en daar een virtuele terminalserver op hosten, naast nog een paar andere servers. 8 GB is sowieso overkill voor een simpele terminal en die cpu zeker, daar zit te veel kracht in om aan zoiets te verpatsen, die cpu zou ik eerder gebruiken voor een home ESX server

uw schijven zou ik dan wel zeker in RAID zetten, het zou spijtig zijn dat een simpele hd-crash uw meesterwerkje nr de vaantjes helpt.
ik draai volgende zaken op onderstaande, nog lichtere hardware en heb nog resources op overschot:
Q8400 @ 2,66 Ghz
8 GB DDR2 ram PC6400
bootvolume = 2x80 GB in RAID1
datavolume = 2 TB storage, d.i. eveneens in RAID1 (mirror) maar later komt er een 3e schijf bij voor RAID 5, controller op mobo ondersteunt dit en zou nog wat performanter zijn
Windows server 2008 enterprise x64 SP2 met hyper-V is de domaincontroller, fileserver, SEP management server (antivirus deployer) en virtuele host server en daarop staan nog eens een heleboel virtuele guestservers:
- een ubuntu Jaunty Jackalope x64 server - voor mySQL db, CMS website & downloaden zonder virussen binnen te krijgen
- een windows server 2003 R2 managementserver (oa monitoring)
- een windows server 2003 R2 x64 -das de citrix/terminal server
- een windows server 2008 R2 als testserver
- een windows server 2008 x64 met exchange 2007 en brightstor arcserve 12 (duidelijk, voor m'n mails & backup dus)
zoals je ziet kun je dus met zo'n hardware veel meer doen dan gewoon een vista erop zetten