Archief - Windows account pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

toru

Legacy Member
Ik heb hier thuis nogal redelijk goede hw staan. Ik zou hiermee een pc'ke willen maken waarmee andere lightweight pc's (ik denk aan mijn laptop, umpc van broer etc) zal laten remoten.

Ik zit bv nu al te remoten vanaf de laptop op mijn eigen pc, Kan mijn broer zijn account nu gebruiken boven op de pc zelf, of zelfs ook remoten? :)

Exit

Legacy Member
hangt af welke windows erop staat
xp (en vista) home laten maar 1 login tegelijk toe
xp pro ook dacht ik, vista niet zeker ...

hangt ook af wat ge dan op de pc wilt gaan doen ...
met 2 gamen op dezelfde pc zal ook al problemen gaan geven, pc zal vertragen als de 1 gamed en de andere andere zaken gaat doen.

inloggen met zijn account: dan moet ge op die pc een nieuw account maken waarmee hij inlogd dan. alle data overzetten naar die pc als ge zelfde wilt hebben bij inloggen

of als ge het als domein server wilt gebruiken (data staat op die pc en bij inlggen op de lokale pc haalt hij de data vanaf de server)
moet ge dns, domein, ... instellen in nen windows server versie ...

toru

Legacy Member
Het zou dus gewoon de bedoeling zijn om allebei te kunnen internetten(youtube etc) MSN, en ja muziek luisteren. Het netwerk laat dit toe. Nu nog ervoor zorgen dat win7 multiple remote's toelaat.


edit: Heb hier 8gb ram steken, dat moet toch voldoen hiervoor dan? Kheb ook nog een q9450 ofzo liggen denk ik, dan prop ik die erin. Ik ga er niet op gamen ofzo. Tis voor de standaard zaken. :)

ShPonGle

Legacy Member
als ge toch niet van plan zijt om er een gedeelde modale gamepc van te maken, dan is een terminal server hetgeen ge zoekt dan. heb hier ook een virtuele citrix staan en is super, ik, mijn broer en nog een paar maten kunnen daar tegelijk op werken zonder problemen.

Maar ik zou er eerder een virtuele hostserver van maken, en daar een virtuele terminalserver op hosten, naast nog een paar andere servers. 8 GB is sowieso overkill voor een simpele terminal en die cpu zeker, daar zit te veel kracht in om aan zoiets te verpatsen, die cpu zou ik eerder gebruiken voor een home ESX server :)
uw schijven zou ik dan wel zeker in RAID zetten, het zou spijtig zijn dat een simpele hd-crash uw meesterwerkje nr de vaantjes helpt. :D

ik draai volgende zaken op onderstaande, nog lichtere hardware en heb nog resources op overschot:

Q8400 @ 2,66 Ghz
8 GB DDR2 ram PC6400
bootvolume = 2x80 GB in RAID1
datavolume = 2 TB storage, d.i. eveneens in RAID1 (mirror) maar later komt er een 3e schijf bij voor RAID 5, controller op mobo ondersteunt dit en zou nog wat performanter zijn

Windows server 2008 enterprise x64 SP2 met hyper-V is de domaincontroller, fileserver, SEP management server (antivirus deployer) en virtuele host server en daarop staan nog eens een heleboel virtuele guestservers:

- een ubuntu Jaunty Jackalope x64 server - voor mySQL db, CMS website & downloaden zonder virussen binnen te krijgen
- een windows server 2003 R2 managementserver (oa monitoring)
- een windows server 2003 R2 x64 -das de citrix/terminal server
- een windows server 2008 R2 als testserver
- een windows server 2008 x64 met exchange 2007 en brightstor arcserve 12 (duidelijk, voor m'n mails & backup dus)

zoals je ziet kun je dus met zo'n hardware veel meer doen dan gewoon een vista erop zetten :D

kristofb

Legacy Member
ShPonGle zei:
als ge toch niet van plan zijt om er een gedeelde modale gamepc van te maken, dan is een terminal server hetgeen ge zoekt dan. heb hier ook een virtuele citrix staan en is super, ik, mijn broer en nog een paar maten kunnen daar tegelijk op werken zonder problemen.

Maar ik zou er eerder een virtuele hostserver van maken, en daar een virtuele terminalserver op hosten, naast nog een paar andere servers. 8 GB is sowieso overkill voor een simpele terminal en die cpu zeker, daar zit te veel kracht in om aan zoiets te verpatsen, die cpu zou ik eerder gebruiken voor een home ESX server :)
uw schijven zou ik dan wel zeker in RAID zetten, het zou spijtig zijn dat een simpele hd-crash uw meesterwerkje nr de vaantjes helpt. :D

ik draai volgende zaken op onderstaande, nog lichtere hardware en heb nog resources op overschot:

Q8400 @ 2,66 Ghz
8 GB DDR2 ram PC6400
bootvolume = 2x80 GB in RAID1
datavolume = 2 TB storage, d.i. eveneens in RAID1 (mirror) maar later komt er een 3e schijf bij voor RAID 5, controller op mobo ondersteunt dit en zou nog wat performanter zijn

Windows server 2008 enterprise x64 SP2 met hyper-V is de domaincontroller, fileserver, SEP management server (antivirus deployer) en virtuele host server en daarop staan nog eens een heleboel virtuele guestservers:

- een ubuntu Jaunty Jackalope x64 server - voor mySQL db, CMS website & downloaden zonder virussen binnen te krijgen
- een windows server 2003 R2 managementserver (oa monitoring)
- een windows server 2003 R2 x64 -das de citrix/terminal server
- een windows server 2008 R2 als testserver
- een windows server 2008 x64 met exchange 2007 en brightstor arcserve 12 (duidelijk, voor m'n mails & backup dus)

zoals je ziet kun je dus met zo'n hardware veel meer doen dan gewoon een vista erop zetten :D

Ben wel eens benieuwd wat je daar allemaal mee doet? :oink:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan