Archief - Windows 7 vraagje !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TrapShot

Legacy Member
Ik heb vandaag een nieuwe pc gekocht met Windows 7 als geïnstalleerd.
Maar ik heb goed gekeken en vond er geen CD van Windows 7.
Ik zou willen weten of ik die ergens gratis kan bestellen, aangezien mijn versie die op de pc geïnstalleerd is, legaal is. Want het gebeurt wel vaker dat ik mijn pc moet formatteren en dan heb ik zo'n schijfje nodig. Of kan ik dat ook allemaal oplossen met een back-up die je op een DVD moet zetten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Exit

Legacy Member
merk pc?
meestal is er een recovery partitie en/of programma om een cd/dvd te branden voor herinstallatie

TrapShot

Legacy Member
Exit zei:
merk pc?
meestal is er een recovery partitie en/of programma om een cd/dvd te branden voor herinstallatie

Packard Bell iXtreme X6577

Wel ik vraag dit omdat ik bij mijn oude pc van 7 jaar xD wel een cd had meegekregen van Windows XP .

SpeedFreak.be

Legacy Member
Zit er geen tool bij om recovery dvd's te branden? PB heeft dat een tijdlang gehad hoe het atm is weet ik niet anders is het idd een recovery partitie op de hdd.

TrapShot

Legacy Member
johan tb zei:
Zit er geen tool bij om recovery dvd's te branden? PB heeft dat een tijdlang gehad hoe het atm is weet ik niet anders is het idd een recovery partitie op de hdd.
Wel er is al 2x een klein schermpje rechts-vanonder tevoorschijngekomen , en dan kon ik dat op een DVD'tje branden of op m'n harde schijf zetten.
Maar dus daarmee kan ik direct alles terug op Windows 7 krijgen zonder problemen ?

m1dnight

Legacy Member
Voor zover ik weet, als jij een retail dvd download, en je hebt zo een blinkende sticker op je case hangen, doe je niets illegaal. En dit is volgens mij het makkelijkste, een geupdate versie van jeOS elke maand:) hoef je geen 100 gig updates te installeren die je systeem vertragen.

Exit

Legacy Member
TrapShot zei:
Wel er is al 2x een klein schermpje rechts-vanonder tevoorschijngekomen , en dan kon ik dat op een DVD'tje branden of op m'n harde schijf zetten.
Maar dus daarmee kan ik direct alles terug op Windows 7 krijgen zonder problemen ?

tja daar dient dat voor natuurlijk ...

tijgerke

Legacy Member
johan tb zei:
Zit er geen tool bij om recovery dvd's te branden? PB heeft dat een tijdlang gehad hoe het atm is weet ik niet anders is het idd een recovery partitie op de hdd.
HP & Toshiba doen het ook zo.. Tegenwoordig zit er nergens nog een recovery dvd bij, je moet die zelf maken.

(Meestal 3 dvd's, 'k heb al een Toshiba model vast gehad waarvoor je 4 dvd's nodig had.. Duurt dan nog enorm lang om te branden (en hij *moet* ze verifiëren..)

('k heb het in dit geval wel over laptops, bij pc's zal het ook wel zo zijn)

valies

Legacy Member
Ik heb voor mijn PB ook een recovery DVD geschreven (met het progje dat de laptop zelf voorstelde) en dat werkt perfect! Gewoon doen dus ;)

FuLcRuM

Legacy Member
tijgerke zei:
HP & Toshiba doen het ook zo.. Tegenwoordig zit er nergens nog een recovery dvd bij, je moet die zelf maken.

(Meestal 3 dvd's, 'k heb al een Toshiba model vast gehad waarvoor je 4 dvd's nodig had.. Duurt dan nog enorm lang om te branden (en hij *moet* ze verifiëren..)

('k heb het in dit geval wel over laptops, bij pc's zal het ook wel zo zijn)

Wat nog handiger is; ik kan met mijn samsung laptop een image maken van de beginsituatie, of een image maken op dvd zoals hij op de moment zelf is.

Dus ik kan hem recoveren inclusief al mijn progs :)

Exit

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Wat nog handiger is; ik kan met mijn samsung laptop een image maken van de beginsituatie, of een image maken op dvd zoals hij op de moment zelf is.

Dus ik kan hem recoveren inclusief al mijn progs :)

dat is bij meerdere merken al zo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan