Archief - Windows 7 niet legitiem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CoBalT

Legacy Member
Zoals het onderwerp zegt..
rechtsonderaan op mijn scherm staat er :

Windows 7
Build 7600
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem.

Wanneer ik ga naar Windows Activeren komt er op dat er een fout is opgetreden.
Code:
Code: 0xC0020012
Beschrijving: de interface is onbekend.

Nu ik heb dus wel degelijk een legale versie. Mijn acer laptop aangekocht en dan zo'n gratis upgrade dvd besteld van Acer. Dus ik heb een legale cd key en cd!

Waarom krijg ik dan toch die melding en kan ik niet eens activeren?

RpR

Legacy Member
ik heb hetzelfde probleem op een pc. Volgens mij weer een probleem van microsoft.

maximvdb

Legacy Member
hebt ge die windows wel geactiveerd? anders krijgde da bericht na 30 dagen

CoBalT

Legacy Member
maximvdb zei:
hebt ge die windows wel geactiveerd? anders krijgde da bericht na 30 dagen

Op me gewone pc werd da altijd automatisch geactiveerd... of er kwam iets op dat het niet lukte en dan kon ik via telefoon activeren..

Maar nu kan ik zelfs het activeringsscherm niet openen, ik krijg een fout zoals ge dus ziet.

Voodooghost

Legacy Member
Dat is het symptoom oplossen maar niet de oorzaak van het probleem.

Je kan via commandos de verschillende stappen oproepen;
Open eerst een command venstertje met administrator rechten(cmd)
Dan gebruik je een van de volgende commandos:

Type slui 0x0 in Run dialog box or in Start Search in Windows vista. It will prompt numerous activation stages. Here I have described some useful commands to launch Windows Activation wizard.

slui or slui 0x01 Display Windows Activation status
slui 0x02 Prompt for Windows Activation wizard via Internet
slui 0x03 Run Change Product Key wizard (Great if you used a volume license CD for Windows 2008 and now need to change your key and activate windows)
slui 0x04 Launch Windows Activation wizard via Telephone.
slui 0x05 Prompt Windows Activation and show activation way except Internet.
slui 0x06 Launch Windows Activation wizard
slui 0x07 Prompt Windows Activation as Windows running on last day to activate.
slui 0x09 Launch Windows Activation wizard after license expiration.
slui 0x016 Display activation status with license expiration warning

Ik zou "slui 0x06" als eerste eens proberen.

Hq Nine

Legacy Member
ik heb net hetzelfde aan de hand , w7 gekregen via die vista update code en nu ineens Build 7600 en ja ik heb de legale versie met key voor me liggen :)

ben ik eens een keer legaal heb ik het nog aan de hand

ik heb dat hierboven proberen te volgen maar dit blijkt niet te helpen .

Iemand een idee ?

CoBalT

Legacy Member
juist eens geprobeert zoals Voodooghost, maar krijg bij gelijk wat ik probeer direct : er is een fout opgetreden.. :(

CoBalT

Legacy Member
Dj Aero zei:
er staat dan ook dat die commands voor vista zijn?

is juist hetzelfste...
de fout dat ik krijg is heletijd zelfste omdat me windows niet legitiem zou zijn.. maar ben er vet mee als ge niets kunt openen om te activeren..

Voodooghost

Legacy Member
EN krijg je de keuze om via telefoon te activeren?

Zo ja, probeer dat eens, is toch gratis nummer.

ShPonGle

Legacy Member
kun je de product key niet veranderen/herinvoeren (al dan niet via commando)?

CoBalT

Legacy Member
nee dat werkt allemaal niet want ik krijg direct die error.. wat ik ook doe

ShPonGle

Legacy Member
je hebt wsl al volgende geprobeerd?

command prompt als administrator gerund
net start sppsvc
activatie opnieuw proberen

als dat niet lukt:

1) Click the Start button
2) Type: CMD.exe
3) Right-Click on CMD.exe and select 'Run as Administrator'
4) Type: net stop sppsvc (it may ask you if you are sure, select yes)
5) Type: cd %windir%\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Roaming\Microsoft\SoftwareProtectionPlatform
6) Type: rename tokens.dat tokens.bar
7) Type: slui
8) After a couple of seconds Windows Activation dialog will appear. You may be asked to re-activate and/or re-enter your product key.

CoBalT

Legacy Member
Bij het eerste krijgk:
Kan de software protection service niet starten.
Systeemfout 5.
Toegang geweigerd

bij het 2de krijgk:
De software protection-service is niet gestart. :(

Exit

Legacy Member
bij punt 4 is het de bodoeling dat het dus stopt
aangezien de melding is kan niet gestart worden draait ze dus niet
punt5: services van windows staan dus disabled


een ehrstelpunt naar tijd geleden terugzetten ...
of in de services gaan kijken en deze terug aanzetten

CoBalT

Legacy Member
Exit zei:
of in de services gaan kijken en deze terug aanzetten

Achter wat moet ik precies zoeken dan om aan te zetten? want kvind niet echt iets wat het zou kunnen zijn naar mijn weten.

ShPonGle

Legacy Member
tis belangrijk dat ge alles runt als admin
in dit geval eerst het volgende intikken (zonder erna op enter te duwen) in de windows search bar, d.i. aan de linkerkant vh start menu: services.msc
dan control + shift indrukken en dan pas op enter duwen
daar de service starten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan