Archief - Windows 7 freeze

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PinO

Legacy Member
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe pc met windows 7 (laatste patches zijn allemaal geïnstalleerd). Mijn pc heeft volgende specs:
- Gigabyte P55-UD2 moederbord (laatste bios versie geïnstalleerd)
- Intel i5 processor
- FXF HD5850 processor (laatste drivers geïnstalleerd).

De laatste dagen loopt mijn systeem geregeld vast. Dit gebeurt tijdens het uitvoeren van dagdagelijkse taken zoals surfen, emails lezen e.d.

In de log files van Windows 7 vind ik volgende boodschap terug:
Session "Microsoft-Windows-Setup" stopped due to the following error: 0xC000000D

Ik heb deze foutboodschap al gegoogeld maar vind geen oplossing terug.

Iemand die me kan helpen om dit op te lossen?

The Monopoly Guy

Legacy Member
Ga in u BIOS (duw op DEL als je pc opstart)
- Ga naar M.I.T.
- Ga naar ergens waar je Advanced CPU options kunt wijzigen
- Disable EIST

PinO

Legacy Member
Voorlopig heb ik geen freezes meer. Ik zal replyen als het terugkomt. Alvast nen dikke merci!

edit:
PC is net nog eens vastgelopen :s.

Met de bijhorende foutboodschap:
Session "Microsoft-Windows-Setup" stopped due to the following error: 0xC000000D

PinO

Legacy Member
PC blijft nog steeds vastlopen. Soms loopt hij volledig vast en kan ik niet anders dan rebooten. Soms loopt hij gedeeltelijk vast en kan ik mijn muis nog zien bewegen, zij het zeeeer traag. Het beeld wisselt dan ook continu af tussen een zwart scherm en mijn openstaande vensters, met de desktop volledig zwart.

Ik heb al geprobeerd om mijn anti-virus, NOD32, te uninstallen maar dit lost ook niets op.

Het rare is dat de meeste crashes voorkomen als ik in Windows werk. Wanneer ik aan het spelen ben is hij nog maar 1 keer gecrashed. Ik vermoed daardoor dat het probleem meer met Windows 7 te maken heeft dan met de hardware.

Gurdt

Legacy Member
Ik met nog 2 andere kerels hebben dat ook regelmatig. Toevallig hebben we alle 3 een Dell met Windows 7 64bit.

Volgens mij is het een bug in Windows 7, zoals er nog wel bugs in zitten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan