Archief - win98 netwerk probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

donderz

Legacy Member
ik heb mijn pc geformateerd, en nu geraak ik niet meer op internet via het netwerkt (telenet). Mijn ethernet kaart herkent hij en heeft hij automatisch geinstalleerd (win98SE). Ik heb al geprobeert voor client voor microsoft netwerken te installeren, en het TCP/IP protocol is ook geinstalleer en staat op automatisch ip verkrijgen. Voor de rest heb ik daar alles standaard laten staan. Ik heb ook al ipconfig/winipcfg geprobeerd in command, maar dat herkent hij niet. Iemand die iets ziet dat ik niet zie ? :)

st3ph3n

Legacy Member
Dus Start -> Uitvoeren -> winipcfg werkt niet ? Welke foutmelding krijg je juist ?

Steven

donderz

Legacy Member
ik dacht eerst dat dat ook in dosvenster moest, maar heb et dan ook geprobeert bij gewoon uitvoer, en dan zegt hij dat hij de bestandsnaam niet vindt.

st3ph3n

Legacy Member
Je kan dat zowel in het Uitvoeren-venster als de Command Prompt uitvoeren. Maar als die niet gevonden wordt is er toch iets mis. Zoek op uw schijf eens naar winipcfg.exe.

Probeer ook eens of Start -> Uitvoeren -> C:\Windows\winipcfg.exe werkt ?

Steven

donderz

Legacy Member
ok, ik heb dus nogmaals geformateerd omdat em raar deed :d.
Nu kank ipconfig wel doen en die winipcfg staat der ook.
Kheb dus als ip en subnetmasker (de 2 bovenste) 0.0.0.0 en standaardgateway geeft em niks. Maar als client staat em nu nog wel op family network, is dat verschillend van client voor microsoft netwerken ? Het TCP/IP protocol is wel geinstalleerd.

st3ph3n

Legacy Member
Probeer in winipcfg eens 'Alles Vernieuwen' ? Welk IP of foutmelding krijg je ?

De instelling van die client is niet belangrijk. Zorg wel dat TCP/IP op 'Automatisch IP' en 'Automatische DNS' staat.

Steven

donderz

Legacy Member
alles staat op automatisch en alsk op alles vernieuwen druk, doet em niks :s

Exit

Legacy Member
hangt pc rechtstreeks aan de modem of nog nen router?
trek stekker modem eens uit (stopcontact) en wacht paar min tot een goe uurke, steek in en kijk dan op pc of er in winipcfg nu een ip staat (ipv 0.0.0.0)

donderz

Legacy Member
tis met nen router, maar ik ben nu aan het twijfelen of men netwerkkaart wel goed geinstalleerd is, want bij apperaatbeheer gaf hij 2 netwerkkaarten aan en der zit der maar een 1, 1 van die 2 was ook niet goed geinstalleerd.
Ik weet ook niet welke netwerkkaart het is, dus ik kan ook niet de goei drivers vinde :s

st3ph3n

Legacy Member
Selecteer in winipcfg eens die andere netwerkkaart en probeer dan 'Alles Vernieuwen', want altijd 0.0.0.0 krijgen is niet normaal.

Steven

donderz

Legacy Member
tis opgelost, het lag aan de netwerkkaart die niet tegoei geinstalleerd was. Kheb die netwerkkaart dan eerst in andere comp gestoke met winXP op, en die zei dan welke het was :d, dan op internet drivers voor win98 gezocht en tging vanzelf :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan