Archief - Win Xp Virus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ruttennicky

Legacy Member
Yeuuw iedereen,

Ik krijg sinds een paar dagen een foutmelding met mijn McAfee Virusscan 8. Hij zegt dus dat er een virus is, en als ik op 'verder gaan' klik, vraagt ie mij ofda ik mijn station wil scannen op virussen, en als ik dat doe, dan vind ie geen virus meer . Maar iedere keer als ik opstart geeft ie de volgende fout :

fout.JPG


Weet iemand wat ik hiermee moet doen ?
PS : McAffee virusscan is helemaal up te date en automatische updates in windows zijn ook uitgeschakelt en k kan ze niemer inschakelen.

Greetz
NIcKY

LoWwiE

Legacy Member
Zoek eens naar het bestand in die folder... En zet voor alle zekerheid je verborgen mappen aan (zie: Extra ==> mapopties en dan naar het tabblad: Weergave scroll je naar beneden tot je: verborgen mappen en bestanden ziet, dat klik je aan)

En delete het bestand indien je het vinden kan, normaal zou het geen kwaad kunnen...

ruttennicky

Legacy Member
Kan een andere virusscanner installeren helpen ?

Greetz
NIcKY

Psy

Legacy Member
open regedit
(start -> run-> regedit)
hkey_local_machine -> software -> microsoft -> windows -> currentversion -> Run
en kijk of er daar nergens iets vreemd staat, vooral iets dat te maken heeft met windowsupdate.
delete hetgene daar te maken heeft met windowsupdate & reboot.. zou moeten werken.
is een virus dat in uw opstartregister een entry plaatst die op windowsupdate lijkt. (zodat je zou denken dat je pc 'update' als je boot, terwijl het eigenlijk het virus is)

of als je in diezelfde registerkey iets terugvind dat naar je hosts file verwijst, delete ook maar, zal ook wel te make hebbe met het virus.

Exit

Legacy Member
post hijackthis log, scan die ganse pc in veilige mode, scan met online virusscanners, zet automatisch terug aan in veilige mode ...

/LeXuS\

Legacy Member
Exit zei:
post hijackthis log, scan die ganse pc in veilige mode, scan met online virusscanners, zet automatisch terug aan in veilige mode ...
In veilige modus verwijder je dat zeker. Update wel eerst voordat je in veilige modus gaat (F8 induwen bij opstarten).

In je regedit kan je dat ook vinden maar dan moet je er wel al iets meer van weten, normaal als je in veilige modus scant gaan de "opstart-virussen" zeker wel weg.

Anders veilige modus met netwerkmogelijkheden en dan online scan doen. (zie sticky dacht ik).

gl
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan