Archief - win xp bootmenu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Justchill

Legacy Member
Hallo,

ik heb een probleempje, iedere keer als ik opstart krijg ik zo'n bootmenu waar ik kan kiezen tussen 2 'windows xp's'; dit terwijl ik maar 1 effectieve OS heb staan.

Ik weet wel hoe dat menuutje er is gekomen, het ging zo: Ik was van plan om mij OS te formatten. Ik had dus C:\ met windows xp en d:\ met data.
Nu wou ik 1st die D schijf formatten, dus dat deed ik met de boot cd van xp; maar na de format begon die alle files al te kopiëren en (?) de partitie in te stellen als boot-partitie.
Ik dus snel weer opstarten, zelfde gedaan met c:\ dus format en install, maar er verschijnt nu een menuutje! Alle files op D:\ (dat was de map windows xp) heb ik dan maar verwijderd, met als gevolg als je opstart van die 2e win xp dat hij een fout geeft x.dll niet gevonden.

Nu wil ik dus dat menuutje WEG, want het is overbodig eigenlijk.

Weet iemand raad?

bedankt, Christophe

FuLcRuM

Legacy Member
Justchill zei:
Hallo,

ik heb een probleempje, iedere keer als ik opstart krijg ik zo'n bootmenu waar ik kan kiezen tussen 2 'windows xp's'; dit terwijl ik maar 1 effectieve OS heb staan.

Ik weet wel hoe dat menuutje er is gekomen, het ging zo: Ik was van plan om mij OS te formatten. Ik had dus C:\ met windows xp en d:\ met data.
Nu wou ik 1st die D schijf formatten, dus dat deed ik met de boot cd van xp; maar na de format begon die alle files al te kopiëren en (?) de partitie in te stellen als boot-partitie.
Ik dus snel weer opstarten, zelfde gedaan met c:\ dus format en install, maar er verschijnt nu een menuutje! Alle files op D:\ (dat was de map windows xp) heb ik dan maar verwijderd, met als gevolg als je opstart van die 2e win xp dat hij een fout geeft x.dll niet gevonden.

Nu wil ik dus dat menuutje WEG, want het is overbodig eigenlijk.

Weet iemand raad?

bedankt, Christophe

Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Tabblad Geavanceerd -> Opstarte en Herstelinstellingen, klik op instellingen -> Lijst met besturingssystemen weergeven afvinken :)

stelly

Legacy Member
daardoor is de lijst weg maar nie de referentie naar het besturingssysteem he

volgens mij zit da ergens bij boot.ini maar kzou nie weten waar


*EDIT*
start > uitvoeren > msconfig > boot.ini
in u boot.ini gaat normaal gezien dees staan

default=multi(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

en dan zal er ook nog een tweede gelijkaardige lijn staan met partition(2) denk ek en die moet ge verwijderen

maar eerlijk gezegd zou ik het leuker vinden moest je op iemand wachten die da hier zegt da het zo is :unsure:

Justchill

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Tabblad Geavanceerd -> Opstarte en Herstelinstellingen, klik op instellingen -> Lijst met besturingssystemen weergeven afvinken :)

fulcrum,

zo ver was ik al, ik zal je zeggen wat er dan 'denk ik' gaaat gebeuren: hij zal booten van mijn D: en daar staat GEEN windows op! Dus hij zal NIET opstarten! en dan he??

Pandoriaantje

Legacy Member
in kladblok:
bestand openen: c:\boot.ini

en onder "[operating systems]" de lijn die je niet nodig hebt wegdoen (gewoon even kijken naar partitie/schijf nummer.

stelly

Legacy Member
Pandoriaantje zei:
in kladblok:
bestand openen: c:\boot.ini

en onder "[operating systems]" de lijn die je niet nodig hebt wegdoen (gewoon even kijken naar partitie/schijf nummer.

lees anders de vorige posts eens pandoriaantje

*EDIT*

lees gij de mijne anders ook eens justchill
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan