[IpL]Viper_666
Legacy Member
Wel zoals de titel het zegt heb ik dus geen internet
meer op mijn MS Windows Server 2003 STD systeem...
En das nogal wreed ambetant voor ne server eigenlijk
Alle andere computers hebben nog internet en zelfs
op dezelfde pc gaat het ook onder Windows XP Pro.
Ik krijg eigenlijk geen IP address meer toegewezen van
de DHCP server hier (steekt in de router) en zelfs door
er zelf een in te voeren kan ik nog ni surfen maar kan
dan nog wel aan de andere computers op het netwerk.
Tis allemaal begonnen met spyware da langs alle kanten
is beginnen binnen te stromen (der had enen mijn IE-
security level op LOW gezet: de deur stond wijdt open...)
Terug die security level omhoog gezet en temp files gedelete.
Ikke dus beginnen met cleanen, Adaware om te beginnen.
Dan emmek gezien dat er nog altijd iets overbleef in mijn
processen die ervoor zorgt dat er geregeld een IE opengaat
met reclame en casino sites, klassieke brol dacht ik dus.
Dat process in kwestie is RunDll32.exe en da laadt ni eens
een dll maar wel guard.tmp (da volgens mij toch een dll is)
Onder andere deze files zijn eruit gegooid: (hadden allemaal
geen informatie in de 'Version' tab van hun properties
waardoor ik eruit afleid dat het gaan systeem files zijn)
guard.tmp, akcore.dll, aklsp.dll, akrules.dll, akupd.dll,
npdsapi.dll, o0840alqedqe0.dll, n02ulaf91d2.dll,
IfMegaWbr.dll, in8PwrScrMs1086.dll, myrdim.dll
Ben dan in de windows en windows\system32 folder op
zoek gegaan naar .exe en .dll files die der de latste dag(en)
waren bijgekomen om die te deleten. Heb ook telkens een
search in het register gedaan om die deruit te krijgen...
Dat ding blijft maar komen...heb alle opstart mogelijkheden
van mijn systeem afgegaan (int register (zowel user, machine,
exe gebruikt als shell en logon...) in start menu en msconfig))
Heb dan gedacht om is deftig te gaan scannen met een antivirus
(Symantec Corporate 9 was al geinstalleerd en had al is gescant)
heb dan eens Avast gedownload omdat ie naart schijnt goed is,
maar die heeft dus niks kunnen vinden, alsook de Norton 2005,
die geinstalleerd is op het windows xp pro systeem op zelfde pc...
Niks aan te doen, Zelfs met Spybot ister niks aan te doen.
Heb zelfs HijackThis geprobeerd en een paar dingen gefixt,
maar da blijft dus internet-loos...
Deze laatste zei wel iets over aklsp.dll dat een deel zou uitmaken
van Winsock, wat ik eigenlijk maar raar vond maar soit.
Bedankt voor de hulp van de moedige lezer van dit epistel
Ben eigenlijk ten einde raad met da gedoe zou graag
vermijden te moeten formateren. Had gedacht SP1Beta_b1247
eens proberen te installeren, tzal de boel mss weer rechttrekken.
meer op mijn MS Windows Server 2003 STD systeem...
En das nogal wreed ambetant voor ne server eigenlijk

Alle andere computers hebben nog internet en zelfs
op dezelfde pc gaat het ook onder Windows XP Pro.
Ik krijg eigenlijk geen IP address meer toegewezen van
de DHCP server hier (steekt in de router) en zelfs door
er zelf een in te voeren kan ik nog ni surfen maar kan
dan nog wel aan de andere computers op het netwerk.
Tis allemaal begonnen met spyware da langs alle kanten
is beginnen binnen te stromen (der had enen mijn IE-
security level op LOW gezet: de deur stond wijdt open...)
Terug die security level omhoog gezet en temp files gedelete.
Ikke dus beginnen met cleanen, Adaware om te beginnen.
Dan emmek gezien dat er nog altijd iets overbleef in mijn
processen die ervoor zorgt dat er geregeld een IE opengaat
met reclame en casino sites, klassieke brol dacht ik dus.
Dat process in kwestie is RunDll32.exe en da laadt ni eens
een dll maar wel guard.tmp (da volgens mij toch een dll is)
Onder andere deze files zijn eruit gegooid: (hadden allemaal
geen informatie in de 'Version' tab van hun properties
waardoor ik eruit afleid dat het gaan systeem files zijn)
guard.tmp, akcore.dll, aklsp.dll, akrules.dll, akupd.dll,
npdsapi.dll, o0840alqedqe0.dll, n02ulaf91d2.dll,
IfMegaWbr.dll, in8PwrScrMs1086.dll, myrdim.dll
Ben dan in de windows en windows\system32 folder op
zoek gegaan naar .exe en .dll files die der de latste dag(en)
waren bijgekomen om die te deleten. Heb ook telkens een
search in het register gedaan om die deruit te krijgen...
Dat ding blijft maar komen...heb alle opstart mogelijkheden
van mijn systeem afgegaan (int register (zowel user, machine,
exe gebruikt als shell en logon...) in start menu en msconfig))
Heb dan gedacht om is deftig te gaan scannen met een antivirus
(Symantec Corporate 9 was al geinstalleerd en had al is gescant)
heb dan eens Avast gedownload omdat ie naart schijnt goed is,
maar die heeft dus niks kunnen vinden, alsook de Norton 2005,
die geinstalleerd is op het windows xp pro systeem op zelfde pc...
Niks aan te doen, Zelfs met Spybot ister niks aan te doen.
Heb zelfs HijackThis geprobeerd en een paar dingen gefixt,
maar da blijft dus internet-loos...
Deze laatste zei wel iets over aklsp.dll dat een deel zou uitmaken
van Winsock, wat ik eigenlijk maar raar vond maar soit.
Bedankt voor de hulp van de moedige lezer van dit epistel

Ben eigenlijk ten einde raad met da gedoe zou graag
vermijden te moeten formateren. Had gedacht SP1Beta_b1247
eens proberen te installeren, tzal de boel mss weer rechttrekken.
volgens mij zit
kem der nog wa andere gevonden om is te testen.
...


...