BenderTheGreat
Legacy Member
Besten,
Mijn wifi usb stick weigert dienst onder linux (openSUSE 11.2). Het is een D-Link dwa-125, ralink 2870 chipset. Ik weet dat er op sommige fora 'workarounds' bestaan maar die gaan mijn petje zwaar teboven
. Ik zoek een wifi kaart (pci of zo een klein pci-e formaat) met een chipset die 'gewoon werkt' onder linux. Kennen jullie er één of een aantal? Dan kan ik daar naar op zoek gaan en deze in mijn pc steken, in de hoop dat deze dan werkt.
Ik weet dat dit een hopeloos algemene vraag is en ik ken er nog niet veel van. Indien er ergens een site bestaat met een database van werkende hardware etc. mag je dit ook gerust laten weten.
Is openSUSE btw een goede keuze? Het ziet er echt fantastisch uit maar ik het ook het gemakkelijkste in gebruik? Ik bedoel gebruik als in alles wordt gemakkelijk herkend en is gemakkelijk te installeren... Of zijn er OS'en die voor minder 'problemen' zorgen voor een beginner?
Grtz!!
Edit: Nadat dit gepost te hebben stootte ik op het volgende:
http://en.opensuse.org/HCL/Network_Adapters_(Wireless)
T is al een begin zeker?
Mijn wifi usb stick weigert dienst onder linux (openSUSE 11.2). Het is een D-Link dwa-125, ralink 2870 chipset. Ik weet dat er op sommige fora 'workarounds' bestaan maar die gaan mijn petje zwaar teboven
. Ik zoek een wifi kaart (pci of zo een klein pci-e formaat) met een chipset die 'gewoon werkt' onder linux. Kennen jullie er één of een aantal? Dan kan ik daar naar op zoek gaan en deze in mijn pc steken, in de hoop dat deze dan werkt. Ik weet dat dit een hopeloos algemene vraag is en ik ken er nog niet veel van. Indien er ergens een site bestaat met een database van werkende hardware etc. mag je dit ook gerust laten weten.
Is openSUSE btw een goede keuze? Het ziet er echt fantastisch uit maar ik het ook het gemakkelijkste in gebruik? Ik bedoel gebruik als in alles wordt gemakkelijk herkend en is gemakkelijk te installeren... Of zijn er OS'en die voor minder 'problemen' zorgen voor een beginner?
Grtz!!
Edit: Nadat dit gepost te hebben stootte ik op het volgende:
http://en.opensuse.org/HCL/Network_Adapters_(Wireless)
T is al een begin zeker?