Archief - Webcam stuk, USB-apparaat niet herkend uitschakelen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hondengans

Legacy Member
Op mijn laptop (pavilion dv6000) kreeg ik de laatste weken vaak de melding: USB-apparaat niet herkend. Als ik hierop klik (rechtsbeneden) krijg ik

USB Root Hub (2 poorten)
- Ongebruikte poort
- Onbekend apparaat

Ik heb nu gemerkt dat mijn webcam niet meer werkt, en dat ik deze melding
van onbekend USBapparaat steeds krijg als ik men scherm open en dichtklap. Kan het zijn dat vanbinnen de webcamkabel of iets dergelijks niet meer functioneert?

Nu, ik gebruik mijn webcam bitter weinig, dus zo erg vind ik het niet. Waar ik me wel aan stoor is die melding steeds met het typische geluidje als je iets aansluit. Dubbelklikken in dat menutjes wat ik krijg op onbekend apparaat en apparaat uitschakelen helpt niet, stuurprogramma bijwerken (met laatste drivers van HPsite, USB & Webcam) werkt ook niet. Installatie ongedaan maken van drivers ook niet. En als ik het bij apparaatbeheer verwijder, komt het terug als ik men scherm even op & dicht doe, probeert windows de drivers te zoeken en krijg ik de melding weer.

Hier nog een screenshotje.
Iemand die me kan helpen? (Laptop is 2,5 jaar oud dus geen garantie meer..)

Hondengans

Legacy Member
Moet ik mss effe verduidelijken, het is de ingebouwde webcam ^^, zat geen CD bij, was allemaal pre-installed. (Heb de laatste week windows ook fresh er opnieuw opgezet en heeft niets veranderd, mr dat was ook niet speciaal om dat probleem te verhelpen.)

skatemania

Legacy Member
welk specifiek systeem heb je (het juiste type nummer) dit kun je vinden op de onderkant van de laptop (wit stikkertje)

SluitspierMusketier

Legacy Member
normaal zit er dan wel een cdtje in je doos van je pc :) zoek anders online drivers van je webcam

skatemania

Legacy Member
Kralz zei:
normaal zit er dan wel een cdtje in je doos van je pc :) zoek anders online drivers van je webcam

Zit er bij HP toch niet bij hoor :) alles gaat via online bij hun :D

Exit

Legacy Member
enkel de webcam of ook andere usb zaken (als sticks) die ge aansluit die de zelfde melding geven?
anders usb buffer files wissen

Hondengans

Legacy Member
Enkel de webcam. Pas op, ik veronderstel hier dat het de webcam is, aangezien deze niet meer werkt en dit ongeveer gelijkt loopt van toen ik die melding begon te krijgen. Voor de rest heb ik geen enkel probleem met mijn usb.

Ik heb al via de site van HP mijn exact typenummer gezocht en dan de USBdrivers
herinstalleert alsook de webcamdrivers, maar geen verandering.

Kzal dat met het wissen van de usbbuffer files eens proberen :).
PS: exact productnummer is HP Pavilion dv6540eb Entertainment Notebook PC

Hondengans

Legacy Member
USBbuffer wissen (host-files deleten etc) en dat INFcache verwijderen hebben niet geholpen :(.. Als hij de andere USB's terug installeert krijg ik de melding op het einde weer.
Kbegin te denken dat het niet op te lossen is doordat het interne kabeltje kapot is, en aangezien er niet direct een optie is om die melding af te zetten.

Achjah, elk idee is nog steeds welkom ;), alleszins bedankt voor de hulp.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan