Archief - Vraagje ivm VMware

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Youngster

Legacy Member
Goeieavond iedereen,

ik heb een vraagje ivm VMware en windows 7.
Ik weet dat je met VMware virtueel een ander OS zoals linux of Mac OSX kan gebruiken terwijl je windows 7 draait. Is het mogelijk om in die virtuele wereld muziek te downloaden, itunes te installeren, te surfen ... maw alles wat je op je gewone pc zou doen?


Sorry als het een domme vraag is, maar ik heb (nog) niet veel kaas gegeten van dergelijke dingen.

Exit

Legacy Member
is een 'volledige' pc dus waarom niet?

enkel kwestie van of een aparte range in te stellen of bridged netwerk te kiezen bij aanmaken van een virtuele pc

de virtuele pc heeft ook een netwerk kaart die wordt gekoppelt op het netwerk (softwarematig) en die kan op netwerk, internet, ...

Youngster

Legacy Member
Wil dat dan zeggen dat ik ook muziek kan branden op dvd's en dergelijke?
En wat dan met virussen? Stel nu dat er bij het downloaden een virus meekomt, kan dat uit de virtuele omgeving of niet?

Fraggie

Legacy Member
Het zal wel logisch klinken dat je VM de fysieke DVD brander van je PC zal gebruiken hiervoor, dus ja het kan. Van een virus zou ik niet veel schrik hebben, vergeet niet dat deze eerst via je fysieke PC gepasseerd is he ;). Alles is een beetje afhankelijk van de configuratie. Ik zou eerder schrik hebben van een netwerk virus of een worm, maar dat zijn dingen van jaren geleden, ik kan mij niet herinneren wanneer ik laatst last had van een virus of een worm.

Exit

Legacy Member
yip, ge kunt elk echt app koppelen naar de virtuele
dus dvd brander, usb stick, ext hdd, gsm, ....

virussen idem als met een echte pc, als die op de virtuele zit kan die net als met echte pc's ook eventueel andere pc (en dus de echte) besmetten ALS die virus zich via netwerk verspreid
hebt ge virusscanner dan moet ge die dus op beide zetten (virtueel als de echte).

wat ge op de virtuele downd gaat niet via de echte pc (rechtstreeks van netwerkkaart naar de virtuele omgeving)
die zal niet via het geheugen naar de echte gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan