Archief - Vista herstellen zonder CD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

arobar

Legacy Member
De titel maakt alles al duidelijk.

Ik zou vista willen herinstalleren, maar tegenwoordig zit er geen cd meer bij computers en laptops.

Daarom zou ik willen vragen of er hier iemand ervaring mee heeft en of die dat dan in het kort zou kunnen uitleggen.

Het is me ooit verteld geweest dat er een aparte partitie op de HD van je laptop staat met daarop VISTA?

Tnx bij voorbaat.

Exit

Legacy Member
dat hangt af van merk tot merk
handleiding van de pc lezen en dat zal er wel in staan
meestal op 1ste scherm dat ge ziet staat een sneltoets combinatie gemeld om die recovery te starten.

arobar

Legacy Member
En wat moet ik doen zodat ik de volgende keer niet meer moet herstellen.

Kan je dan een herstelpunt maken ofzo?

tnx voor reactie

Exit

Legacy Member
herstelpunt is GEEN recovery of herstelinstallatie.

herstelpunt is vanuit windows of vanaf de cd windows naar een vorigpunt zetten
als dat niet is uitgezet dan staat dat standaard aan in windows (vanaf XP)

wat wilt ge dan juist herstellen, wat is het probleem met de pc dan?

arobar

Legacy Member
Hij is nu ZEEEER traag door vanalles en nog wat en ik wil hem dus terugzetten naar 'de goeie ouwe tijd'

Maar maak ik dan daarna niet best een back-up aan ofzo zodat dat de volgende keer gemakkelijker verloopt of dan gewoon terug opnieuw herstellen.

Exit

Legacy Member
tja, herstellen of herstelpunt zal hier niet helpen.

dan is het een recoveryof her installatie.
of ge daarna een herstelpunt maakt of niet gaat niet uitmaken
een image maken wel (image komt overeen met recovery)

als ge alles hebt gebackupped dat ge wilt behouden (foto, muziek, ....) dan kunt ge een recovery doen zodat hij terug staat zoals dat ge die hebt gekocht.

of ge kuist de pc zo op zonder herinstallatie
meestal wordt die trager door teveel progs die opstarten, virussen, spyware, ...

arobar

Legacy Member
Die recovery ga ik nu doen.
Lijkt mij het beste voor mij en de pc.
Maar als ik m'n office wil behouden, volstaat het dan dat ik dat programma kopieer want ik ga niet nog een 'licensie' gebruiken, dat zou te zot zijn.

Ik heb nu gezien dat er een partitie is die HP recovery heet en heb het op hun site gechecked dus dat komt in orde.

Hoe geraak ik in de boot?
Gewoon terug opstarten?

Dikke EDIT:


Het is mij eindelijk gelukt een m'n laptop is nu vele sneller.
Er is gewoon een standaard herstelmanager van HP, heel handig.

Tnx Exit

H00der

Legacy Member
Hey, heb hetzelfde probleem op mijn dell laptop...

zou graag formatteren maar kreeg er geen DVD/cd bij, waar vond jij die herstelmanager op je HP? ik veronderstel dat het op mijn dell wel gelijkaardig zal zijn...

Exit

Legacy Member
meestal vermeld tijdens 1ste scherm op de pc (druk op pauze knop om op het gemak te lezen)

of de handleiding lezen hoe te herstellen naar fabrieksaankoop
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan