Archief - usb verlengdraad

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ouarachi

Legacy Member
hey idereen,

na heel de dag prutsen, en kan er niet aan uit. mijn probleem is het volgende:

ik heb vandaag een usb verlengdraad van 5m gekocht merk: DIGITUS type: DA-70130-3 VPR 1.0. voor mijn wifi usb stick. nu als ik die kabel inplug krijg je zon geluid van windows, je kent het wel tuut. maar bij mij ik steek die kabel erin om te verlengen ik krijg die geluid van dat er een usb is aangesloten, mijn wifi werkt, dan plots krijg ik een geluid gelijk of je die kabel van je pc hebt uitgehaald. ik beweeg met die verleng kabel dan werkt het terug, als ik dan maar ff die kabel raak dan valt het weer weg. nu ik dacht dat mijn wifi usb stick niet werkte, ik steek mijn usb wifi zonder die verlengkabel, en dat werkt zonder probleem, ik heb ook die verleng draad gebrobeert te gebruiken met een usb muis, zelfde resultaat. wat kan er aan de hand zijn? wat is de oorzaak? en wat kan ik doen? nu ik heb op google proberen te zoeken voor een driver van die verlengdraad, maar ik vindt die type niet. kan iemand mij helpen aub, ik heb echt heel de dag zitten knoeien om het aan de praat te krijgen en het lukt mij niet. ik ga nog niet slapen tot ik mijn ogen niet meer kan open houden, want ik ga nog blijven zoeken, om dat te maken. aja was ik vergeten te zeggen, ik krijg soms dan ook melding van windows dat die usb niet werkt. welke uitgang van de usb is onbekend, oplosing dat ik kreeg is mijn ding eruit halen en er terug opnieuw in te steken, maar lukt niet, dus de probleem is het werkt en het valt uit

windows xp sp3
graag hulp aub

Mee

Legacy Member
- Er bestaan geen drivers voor een USB-kabel. Zo'n kabel is eigenlijk gewoon een hoop draadjes die van de ene naar de andere kant in de kabel gaan, zonder enige elektronica in.
- Wat ik dan ook vermoed is dat die kabel gewoonweg te lang is. 4 à 5 meter is de opgegeven maximum kabellengte van USB (check http://www.usb.org/about/faq/ans5), maar het is goed mogelijk dat zelfs dat te lang is bij u (slechte kwaliteit van de kabel, veel elektromagnetische storing in de lucht,...).
Probeer een kabel van 3 meter ofzo als dat genoeg is...

nijltjetweety

Legacy Member
Heb je nog een en ander aan je usb poorten van de pc hangen?
Ik denk aan externe harde schijf, printer, scanner...
Het kan zijn dat de spanning (voltage) wat laag is, en hoe langer de draad hoe meer verval van de spanning door de grotere inwendige weerstand.
Ook elke verbruiker (stick, muis) geeft extra weerstand en misschien heb je al teveel usbapparaten in gebruik waardoor je net op de grens zit van de minimale spanning.
Zoek eens iemand in de buurt die een hub heeft met externe voeding, misschien is het maar dat wat er scheelt, of koppel eens iets anders los dat op usb staat en probeer dan eens.

Muscleduck

Legacy Member
Kan ook een slecht contact zijn in de kabel. Als je hem beweegt ende verbinding valt weg, dat kan duiden op een draadje dat bv slecht gesoldeerd is. Probeer hem in te ruilen in de winkel.

ouarachi

Legacy Member
nijltjetweety zei:
Heb je nog een en ander aan je usb poorten van de pc hangen?
Ik denk aan externe harde schijf, printer, scanner...
Het kan zijn dat de spanning (voltage) wat laag is, en hoe langer de draad hoe meer verval van de spanning door de grotere inwendige weerstand.
Ook elke verbruiker (stick, muis) geeft extra weerstand en misschien heb je al teveel usbapparaten in gebruik waardoor je net op de grens zit van de minimale spanning.
Zoek eens iemand in de buurt die een hub heeft met externe voeding, misschien is het maar dat wat er scheelt, of koppel eens iets anders los dat op usb staat en probeer dan eens.

dat had ik al gedaan ik gebruik alleen mijn usb wifi stick voor de rest is hier niks usb. ik heb nu een usb muis aangestoken zon doorschijnende muis, en ik zie die licht soms voledig soms halve lichtje van die muis, en als ik heel lichtjes die muis eraf haal krijg ik van windows, een berichtje. dat heel snel wegaat "een van de usb bla bla werkt niet" en als ik is goe douw krijg ik dan een melding " er is een probleem met het optreden van de instalatie bla bla het gaat veel te rap weg, volgens mij lig het aan de kabel zelf, hier is de link van die usb zelf mss zijn jullie er its mee

ouarachi

Legacy Member
Muscleduck zei:
Kan ook een slecht contact zijn in de kabel. Als je hem beweegt ende verbinding valt weg, dat kan duiden op een draadje dat bv slecht gesoldeerd is. Probeer hem in te ruilen in de winkel.

ja ik zal maandag naar de winkel terug gaan, het heeft toch garantie dus..

bedankt voor je reacties

ouarachi

Legacy Member
ouarachi zei:
ja ik zal maandag naar de winkel terug gaan, het heeft toch garantie dus..

bedankt voor je reacties

ik ben gisteren bij iemand gewees en op zijn pc getest zelfde resultaat, ik ben vandaag terug naar de winkel en ik had een nieuwe gekregen, werkt super goed, en verlist niks van siniaal voor mijn wifi ike blij :)

skatemania

Legacy Member
Haha toch geweldig dat ik je Nederlands nog versta hoor :p No offence :) Ben in ieder geval blij dat het enkel aan de kabel lag :)

ouarachi

Legacy Member
skatemania zei:
Haha toch geweldig dat ik je Nederlands nog versta hoor :p No offence :) Ben in ieder geval blij dat het enkel aan de kabel lag :)
ik zal in het vervolg wat meer op mijn spelling letten, ik vind het vervelend, dat iedereen dat zegt. of ik ga een cursus nederlands opfrissen, gaan leren, of ik kan het ook op word typen en laten verbeteren, dan hier plaken :)

ik ben blij dat je blij bent voor mij :)

cram

Legacy Member
ouarachi zei:
ik zal in het vervolg wat meer op mijn spelling letten, ik vind het vervelend, dat iedereen dat zegt. of ik ga een cursus nederlands opfrissen, gaan leren, of ik kan het ook op word typen en laten verbeteren, dan hier plaken :)

ik ben blij dat je blij bent voor mij :)

Ach ik vind dat je beter Nederlands typt dan ik en sommige hier.;)
En je doet tenminste moeite om je verleesbaar te maken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan