Archief - US robotic drivers voor linux ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Massis

Legacy Member
ik wil sinds kort met linux beginnen werken en heb mij al voorzien van een gentoo live cd (waarvan hij niet boot wegens fout bij hardware detectie) , gentoo package cd , en een knoppix live cd

nu , van de knoppix cd wil hij zonder problemen booten , dus in knoppix komen lukt mij

nu wou ik mijn netwerk configureren in knoppix (lees: men usr wireless pci kaartje zen drivers in linux installen) , maar ik heb dus enkel windows drivers, en deze werken dus ook niet in knoppix...


heeft iemand enig idee waar ik usr 22mbps wireless pci card drivers kan vinden ? (model : 842210)

op de site van usr staan ze niet
op google vind'k ze niet
en mensen op enkele mirc channels (linux-freak channels) hadden er ook geen



nog ff bijkomstige info: als'k iwconfig geef in knoppix zegt hij "no wireless extensions"
maar als ik ifconfig doe , vindt hij een eth0 apparaat

(ik veronderstel dat dit dus wil zeggen dat hij mijn wireless card als iets anders aanziet?)

dJeez

Legacy Member
Die wireless kaart in Knoppix aan de praat krijgen zal moeilijk zijn, tenzij Knoppix de nodige driver voorziet.

Voor een niet-LiveCD distributie (dus eentje die je installeert op je HDD) kan je wellicht een beroep doen op ndiswrapper. Dat zorgt ervoor dat je de Windows drivers onder Linux kan gebruiken. Ik zie wel je kaart niet staan tussen de supported devices, dus het zou kunnen dat het niet werkt.

Als het een Atheros chipset zou zijn kan je madwifi gebruiken.

Momenteel is de beste methode voor Linux gebruikers nog steeds : zoek eerst op of de hardware die je wil aanschaffen reeds werkt onder Linux, en koop dan pas in functie daarvan aan... Voor wireless kan ik de D-Link DWL-G520 aanraden (die gebruik 'k hier thuis zelf, werkt na installatie van madwifi probleemloos op mijn Gentoo box, mèt WEP beveiliging).

PC_Freak

Legacy Member
Om USR wlan-kaarten aan het werk te krijgen moet je heel wat grepen uitvoeren. Voor zover ik weet is het enkel mogelijk om met een programma de binaire windows-drivers te gebruiken voor de kaart. Zie Ndiswrapper. Let wel, de binaire drivers van USR zijn 32-bit, deze werken dus niet op 64-bit kernels. 'nuff said. Bijgevolg bestaat Ndiswrapper dan ook niet voor 64-bit systemen bij de distro's die 64-bit "ondersteunen".

Massis

Legacy Member
heb eens gemaild naar usr

die kaart is dus niet ondersteund (de usr)

maar aangezien ik usr drivers gebruik op een realtek kaart wou'k dan maar de realtek drivers gebruiken, maar daar heb'k hetzelfde aan de hand...

en ja, eerst kopen, wordt moeilijk, aangezien'k de pc al had , met werkende netwerkkaart...

btw: als'k switch naar een wifibridge en dan met kabel naar PC en PS2 gaat moet'k dus eentje zoeken die linux ondersteund is , en dan zou het moeten gaan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan