jeff_tw
Legacy Member
Waar ik werk heeft iedereen een aparte netwerkschijf, waarop hij bepaalde zaken kan zetten.
Iedereen heeft op die schijf hetzelfde bestand staan. In XP kon je daarvoor makkelijk een universele hyperlink (bookmark) naar leggen op een zelfgemaakte internetpagina met allerlei belangrijke interne links die de users kregen als ze internet explorer opstarten.
Zo stond er bijvoorbeeld een link naar X:\bepaaldbestand.doc
Nu is er overgeschakeld naar Vista, en heeft de netwerkschijf volgende naam: \\servernaam\userid\Documents (of Documenten als iemand Vista in het Nederlands heeft gezet).
Heeft iemand een idee welke universele link ik zou kunnen gebruiken, zodat wanneer iemand er op klikt, hij automatisch het bestand opent, wat op zijn persoonlijke netwerkschijf staat?
Iedereen heeft op die schijf hetzelfde bestand staan. In XP kon je daarvoor makkelijk een universele hyperlink (bookmark) naar leggen op een zelfgemaakte internetpagina met allerlei belangrijke interne links die de users kregen als ze internet explorer opstarten.
Zo stond er bijvoorbeeld een link naar X:\bepaaldbestand.doc
Nu is er overgeschakeld naar Vista, en heeft de netwerkschijf volgende naam: \\servernaam\userid\Documents (of Documenten als iemand Vista in het Nederlands heeft gezet).
Heeft iemand een idee welke universele link ik zou kunnen gebruiken, zodat wanneer iemand er op klikt, hij automatisch het bestand opent, wat op zijn persoonlijke netwerkschijf staat?