Archief - Uitgaande mail failt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SIO

Legacy Member
Voor nieuwe pc moest ik Outlook Express instellen maar ondanks het toepassen van de tip in archief (https://www.beyondgaming.be/archive/software.22/probleem-met-mail-verzenden.406226) krijg ik nog steeds dezelfde error voor uítgaande mail, inkomende mail wordt wel perfect ontvangen.


De exacte error:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.skynet.be', Server: 'relay.skynet.be', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

De instellingen in Outlook Express momenteel:

tab 1 Algemeen: email adres (de alias, niet de getallencode die skynet als usernames gebruikt voor moest dit belangrijk zijn)

tab 2 Servers: POP3 / inkomend pop.skynet.be/ uitgaand relay.skynet.be/ Accountname username(getallencode van skynet)/Wachtwoord het wachtwoord/ Wachtwoorden onthouden aangevinkt
tab 3 & 4 zijn leeg

Tab 5 stond al ingevuld
uitgaande email (SMTP): 25
inkomende email (POP3): 110

voor beiden is 'voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig' uitgevinkt

(en time out verlengd naar max: 5minuten)


heb al gespeeld met google results, 'voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig' & 'voor deze server is verificatie nodig' maar geen resultaat..Het OS is Windows XP btw.

Alvast bedankt

SIO

Legacy Member
met telenet, maar het is in feite een laptop die ook zou meegenomen worden naar de praktijk waar het wel belgacom is, als dit al bij al mogelijk is..

SIO

Legacy Member
en kan ik dan iets anders instellen dat voor beiden werkt of moet er overgegaan worden op skynet webmail of een gmail account ofzo om beiden mogelijk te houden?

Exit

Legacy Member
SIO zei:
met telenet, maar het is in feite een laptop die ook zou meegenomen worden naar de praktijk waar het wel belgacom is, als dit al bij al mogelijk is..

voila, de reden dat ze niet werken ...

als ge verbind met adsl belgacom kunt ge relay.belgacom.be gebruiken
als ge op telenet zit moet ge uit.telenet.be gebruiken
zit ge op y moet ge smtp.y... gebruiken ....

anders moet ge een internet email gebruiken (hotmail, gmail, ....) die niet provider afhankelijk zijn.

Code:
Email server
    ___
   |a /|
---| / |----
   |/ b|
   ----
a => internetzijde = hier hangt de pop.provider.be server om mails op te halen van overal.
b => providerzijde = hier hangt de smtp/relay server om mails te versturen, is enkel bereikbaar vanaf het eigen netwerk van die provider.

SIO

Legacy Member
bedankt voor de uitleg! ik zal het doorgeven en de persoon (schoonpa :p) zelf laten beslissen of hij de laptop op één locatie van de twee wil laten mail versturen of overschakelen naar Gmail ofzo.


heb nu ook direct verklaring waarom inkomende mail wel werkt, nogmaals bedankt ;)!

Exit

Legacy Member
is gekend 'probleem'.

daarom ook direct vraag of ge effectief verbonden zijt op belgacom net ...

nLs90

Legacy Member
hier net hetzelfde probleem, met net dezelfde instellingen, maar kan wel verzenden(thuis), waar we skynet/belgacom hebben, maar kan niet ontvangen? Kan iemand zo snel mogelijk hulp bieden aub :) !

Exit

Legacy Member
met exact hetzelfde ...

ge hebt telenet adres?
dan moet ge WEL in.telenet.be gebruiken hé, uw eemails staan bij telenet dus moet ge naar telenet pop adres om ze op te halen ...

nLs90

Legacy Member
neenee, we hebben skynet/belgacom, alle instellingen zijn hetzelfde. Alleen kan ik met die instellingen wel verzenden, maar niet ontvangen, snap je :)?

en kan het mss te maken hebben met avast en/of windows firewall?

nLs90

Legacy Member
TiZon zei:
Is juist, welke fout krijg je exact?


Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.skynet.be', Server: 'pop.skynet.be', Protocol: POP3, Poort: 100, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

TiZon

Legacy Member
Probeer eens om poort 110 in te stellen in plaats van 100 in de eigenschappen van die mailaccount ;)

nLs90

Legacy Member
ja, had ik al gezegd ^^, en is gedaan, maar nog steeds geen beterschap

nLs90

Legacy Member
ik ga zodadelijk avast (home) eens uitschakelen en de windows firewall, eens zien of het dan werkt. Nog andere suggesties?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan