Archief - Ubuntu 9.10

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tyfius

Legacy Member
Ik draai het nu al een tijdje.

Empathy is niet klaar om Pidgin te vervangen. Worst descision ever.
PulseAudio is ook maar zozo en daar heb ik al manueel wat config changes aan moeten doen om dat bij mij goed te krijgen.
Door de switch naar DeviceKit (die FC12 ook heeft gemaakt) werken een hoop applicaties niet meer die alleen op HAL vertrouwen (geen iPod support meer onder Banshee)

Dat hadden ze toch iets beter mogen doen, maar voor de rest ben ik er wel vrij tevreden over.

InFerNo

Legacy Member
Ik heb PulseAudio er af gesmeten en ook Empathy vervangen met Pidgin :)

Ik had enorm veel last met PulseAudio, ik heb al gedacht aan OSS4 maar dan werkt het geluid niet meer van het spel waar ik het meeste van mijn tijd in steek (casting e.d.).

Voor de rest heb ik fprint aan de praat gekregen (was eigl niet zo moeilijk.. gewoon nooit eerder probeerd) en nu kan ik met mijn biometric scanner inloggen :)

edit: ik heb geen fresh install gedaan én ik heb niet Ubuntu maar Xubuntu :)

chellesan

Legacy Member
deze versie laat ik links liggen omdat min 9.04 versie goed werkt en geconfigureerd is naar mijn smaak, daarbij word 10.04 een lts versie dus wacht ik daarop

RpR

Legacy Member
zagevent zei:
deze versie laat ik links liggen omdat min 9.04 versie goed werkt en geconfigureerd is naar mijn smaak, daarbij word 10.04 een lts versie dus wacht ik daarop

Ja maar er zijn redelijk wat voordelen met deze versie. Je zou van een ssd in minder dan 5 seconden kunnen booten. Je hebt ext4

InFerNo

Legacy Member
RpR zei:
Ja maar er zijn redelijk wat voordelen met deze versie. Je zou van een ssd in minder dan 5 seconden kunnen booten. Je hebt ext4

De nadelen van een systeem helemaal opnieuw in te stellen t.o.v. de sneller boottijd + ext4? :)

EmP

Legacy Member
Ik vind pulseaudio zalig, eindelijk in mn zetel zitten zonder draad en toch geluid door mn stereo :)

ShPonGle

Legacy Member
RpR zei:
Ja maar er zijn redelijk wat voordelen met deze versie. Je zou van een ssd in minder dan 5 seconden kunnen booten. Je hebt ext4
ik laat hem ook nog even liggen. heb geen SSD (mijn ubuntu server draait virtueel dus maakt sowieso niet uit) en ivm EXT4, idem, prestatiewinst maakt voor mij niet uit aangezien ik dit guest OS toch niet gebruik voor gaming e.d.

ng

Legacy Member
Tyfius zei:
Ik draai het nu al een tijdje.

Empathy is niet klaar om Pidgin te vervangen. Worst descision ever.
PulseAudio is ook maar zozo en daar heb ik al manueel wat config changes aan moeten doen om dat bij mij goed te krijgen.
Door de switch naar DeviceKit (die FC12 ook heeft gemaakt) werken een hoop applicaties niet meer die alleen op HAL vertrouwen (geen iPod support meer onder Banshee)

Dat hadden ze toch iets beter mogen doen, maar voor de rest ben ik er wel vrij tevreden over.

wat scheelt er met empathy?

Tyfius

Legacy Member
night ghost 128 zei:
wat scheelt er met empathy?
Pidgin beschikt over een betere aanduiding per protocol en honderden plugins.

De voornaamste reden voor de keuze voor Empathy was volgens mij het Telepathy framework dat er achter zit. Op zich ondersteund dat meer protocollen dan Pidgin, maar als client staat Empathy nog niet op dat niveau.

AzZ_KiKr

Legacy Member
pfff internet is fucking traag; surfen gaat nog maar downloaden komt die niet boven de 110K, reboot in windows en ligt direct rond de 600K...

heb al geprobeert om wicd te installeren, helpt niet, nieuwe update networkmanager ook niet echt... bleh wel rot (ik heb een intel3945 btw)

Ironpole

Legacy Member
Empathy vind ik ook niet zo goed eigenlijk. Veel te weinig opties om naar uw eigen smaak aan te passen. Die Ubuntu Software Center is wel goed uitgebreid geworden precies. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan