Archief - tweaks voor Mozilla Firefox gebruikers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DarkBone

Legacy Member
Als ge hem al eens verkeerdelijk hebt aangemaakt, met de correcte naam, maar met het verkeerde type. Dan moet je hem gewoon opnieuw aanmaken met die naam, maar het nieuwe (correcte) type deze keer. Dan wordt het overschreven... anders idd verwijderen zoals hierboven beschreven.

.bal

Legacy Member
Deze tweak mag dan wel "zalig" zijn, ze is enorm belastend voor de servers die je bezoekt heb ik ergens gelezen.

servi

Legacy Member
moderator noot:
Beste, je titel is erg vaag of nietszeggend. Een duidelijke titel helpt de mensen niet alleen om sneller te weten wat jouw probleem is, maar maakt het forum ook overzichtelijker. Jouw titel bevat echter geen goede omschrijving van je probleem en daarom werd je titel aangepast.Gelieve er in het vervolg op te letten.


Deze tweak mag dan wel "zalig" zijn, ze is enorm belastend voor de servers die je bezoekt heb ik ergens gelezen.

dat klopt ook, als iedereen deze "tweaks" gebruikt zullen servers niet sneller reageren maar juist trager door die overbelasting ! ( Als er teveel mensen dit gebruiken zullen ze waarschijnlijk zo'n server-beukers wel blokkeren )
Hetgeen je immers doet met de meeste van die tweaks is eigenlijk in plaats van een deur gewoon open te doen ze ineens in te beuken. Dat mag dan misschien wel ietsje sneller zijn, maar ik denk niet dat iedereen dit even leuk vind...


de tweaks die je wel kan doen zonder dat de server hierdoor extra belast wordt :

Set network.http.pipelining to true
Set network.http.proxy.pipelining to true
Set nglayout.initialpaint.delay to 0.

]HT[Simon

Legacy Member
DarkBone zei:
Als ge hem al eens verkeerdelijk hebt aangemaakt, met de correcte naam, maar met het verkeerde type. Dan moet je hem gewoon opnieuw aanmaken met die naam, maar het nieuwe (correcte) type deze keer. Dan wordt het overschreven... anders idd verwijderen zoals hierboven beschreven.
beide wijzes werken niet :(

DarkBone

Legacy Member
servi zei:
dat klopt ook, als iedereen deze "tweaks" gebruikt zullen servers niet sneller reageren maar juist trager door die overbelasting ! ( Als er teveel mensen dit gebruiken zullen ze waarschijnlijk zo'n server-beukers wel blokkeren )
Hetgeen je immers doet met de meeste van die tweaks is eigenlijk in plaats van een deur gewoon open te doen ze ineens in te beuken. Dat mag dan misschien wel ietsje sneller zijn, maar ik denk niet dat iedereen dit even leuk vind...

In hoeverre dat waar is durf ik toch te betwijfelen. Immers, als op de getweakte manier haal je de informatie veel sneller op, dus is er sneller 'plaats op de webserver' voor een nieuwe aanvraag. Daar waar de aanvraag vroeger gewoon langer duurde. Uiteindelijk komt dat dus op hetzelfde neer.

Stal dat het doorsturen van gegevens zonder de tweak 10seconden duurt, en met de tweak vijf seconden. En er maken 5 personnen gelijktijdig een verbinding om 13u00 en nog eens een 5-tal zo'n 5seconden later.

Stel dat alle gebruikers met deze tweak surfen, dan hebben de twee groepen geen last van elkaar. Stel dat ze allemaal zonder tweak surfen, dan handelt de webserver na 5 seconden plots 10 requests af...

't Is simplistsch voorgesteld, maar ik hoop dat je men punt snapt.

Als ik de bal compleet verkeerd sla, feel free to enlighten me ;)

menlor

Legacy Member
tis idd sneller :D
gg

gaat wel irritant zijn als ik op andere pc's ga surfen, da ga dan zo traag aanvoelen :p

servi

Legacy Member
In hoeverre dat waar is durf ik toch te betwijfelen. Immers, als op de getweakte manier haal je de informatie veel sneller op, dus is er sneller 'plaats op de webserver' voor een nieuwe aanvraag. Daar waar de aanvraag vroeger gewoon langer duurde. Uiteindelijk komt dat dus op hetzelfde neer.

Stal dat het doorsturen van gegevens zonder de tweak 10seconden duurt, en met de tweak vijf seconden. En er maken 5 personnen gelijktijdig een verbinding om 13u00 en nog eens een 5-tal zo'n 5seconden later.

Stel dat alle gebruikers met deze tweak surfen, dan hebben de twee groepen geen last van elkaar. Stel dat ze allemaal zonder tweak surfen, dan handelt de webserver na 5 seconden plots 10 requests af...

't Is simplistsch voorgesteld, maar ik hoop dat je men punt snapt.

Als ik de bal compleet verkeerd sla, feel free to enlighten me



het is vooral belangrijk bij downloaden.

Ik neem als voorbeeld belnet, daar zijn constant een heel hoop mensen aan van het downloaden en downloaden duurt toch altijd wel een tijdje. ( veronderstel eventjes dat ze linux-isos aan het downloaden zijn of iets dergelijke )

Het maakt dan wel een enorm verschil uit als je met 10 000 man 48 connecties per server maakt of met 10 000 man 8 connecties per server ( standaard deze instelling op firefox).

En natuurlijk is dan hoe meer connecties een webserver moet beheren, hoe trager de webserver wordt. ( Ik ken immers geen enkel programma dat sneller wordt naarmate hij meer items moet beheren ;) )


Het toppunt van dit alles is dan natuurlijk nog dat als iedereen die tweak zou gebruiken uw download eigenlijk helemaal niet sneller is dan dat iedereen die tweak niet zou gebruiken. ( Belnet gaat immers niet ineens hogere downloadsnelheden kunnen geven als er meer connecties op die server zitten)

Natuurlijk is het downloaden van iso's hier nu wel een extreem geval, maar op gewone sites is dit ook van toepassing,want elke server heeft immers maar een maximum doorstroming.

In je voorbeeld zou het dus goed kunnen zijn dat je een site van 100 kbytes moet inladen en laat ons even stellen dat die webserver maar maximaal 50 kbytes/min kan doorsturen.


in dat geval krijg je dus met tweak :
13u00 : 5 personen x 48 connecties = 240 connecties
13u02 : 1ste persoon heeft site binnengekregen => 192 connecties over
13u04 : 2de persoon => 144 connecties
13u05 : 5 nieuwe personen maken connectie => 48x5 + 144 = 384 connecties
13u06 : 3de persoon => 336 connecties over
13u08 : 4de persoon => 288 connecties over
13u10 : 5de persoon => 240 connecties over
13u12 : 6de persoon => 192 connecties over
13u14 : 7de persoon => 144 connecties over
13u16 : 8ste persoon => 96 connecties over
13u18 : 9de persoon => 48 connecties over
13u20 : 10de persoon => geen connecties meer

het aantal connecties piekt hier bij 384.

in het geval van zonder tweak :
13u00 : 5 personen x 8 connecties = 40 connecties
13u02 : 1ste persoon heeft site binnengekregen => 32 connecties over
13u04 : 2de persoon => 24 connecties
13u05 : 5 nieuwe personen maken connectie => 8x5 + 24 = 64 connecties
13u06 : 3de persoon => 56 connecties over
13u08 : 4de persoon => 48 connecties over
13u10 : 5de persoon => 40 connecties over
13u12 : 6de persoon => 32 connecties over
13u14 : 7de persoon => 24 connecties over
13u16 : 8ste persoon => 16 connecties over
13u18 : 9de persoon => 8 connecties over
13u20 : 10de persoon => geen connecties meer

het aantal connecties piekt hier bij 64.

In het tweede geval is het dus wel duidelijk dat het aantal connecties beduidend veel minder is en minder connecties zijn nu eenmaal eenvoudiger te beheren dan een hele hoop connecties.

Ik geef toe dat ik het hier nu allemaal wel wat in extremis noem,maar het is uiteraard om het verschil duidelijker te maken tussen deze 2.

cooly

Legacy Member
Der is wel een heel groot verschil in snelheid,
kdenk dat het de vorige keer nie goe gelukt was want nu gaat het wel veel sneller :eek:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan