Archief - Transfer mail van windows -> linux mint

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Destiser

Legacy Member
Hallo,

ik gebruik windows live mail op m'n Vista en ik wil die naar mijn thunderbird mail op linux mint gaan exporteren. Als ik ze exporteer uit windows live mail, dan zijn dat allemaal *.eml files (500 stuks ongeveer).

Probleem is echter is dat thunderbird hier geen weg mee kan (hij kan ze wel openen, maar dat is nu niet wat ik verta onder importeren). Hoe zou ik die mails toch kunnen importeren? Een ander mailprogramma is best ok (evolution werkt alvast nie)

Iemand een idee?

i386dx

Legacy Member
ik weet niet of dit werkt, maar 'tis het proberen waard.
Installeer Thunderbird onder Windows, en kies daar voor het importeren van je oude mails (normaal zou dit moeten lukken).

Eens dat in orde moet het van Thunderbird naar Thunderbird wel lukken...
(desnoods settings-dir van Thunderbird kopieren; van ....\Application Data\Thunderbird\Profiles\ (oid in Windows) naar \home\user\.Thunderbird (linux))

InFerNo

Legacy Member
i386dx zei:
ik weet niet of dit werkt, maar 'tis het proberen waard.
Installeer Thunderbird onder Windows, en kies daar voor het importeren van je oude mails (normaal zou dit moeten lukken).

Eens dat in orde moet het van Thunderbird naar Thunderbird wel lukken...
(desnoods settings-dir van Thunderbird kopieren; van ....\Application Data\Thunderbird\Profiles\ (oid in Windows) naar \home\user\.Thunderbird (linux))

Zo zou ik het ook doen (en zo heb ik het ook gedaan :p).
Ik heb wel die map niet gekopieerd maar op een kleine FAT partitie gezet en gedeeld.
Zo zijn mijn thunderbird settings en mails op beide OS' hetzelfde (Vista en Xubuntu). Ge moet wel thunderbird ne keer starten met -P om zo uw profiel te wijzigen en naar die mails te verwijzen

Destiser

Legacy Member
thunderbird kan enkel overweg met outlook express en niet met windows mail blijkbaar (heb het getest)

ik heb het doch via een andere manier gedaan (die voor 99% werkt)

-> export alle mails naar een map in windows mail voor windows mail

-> in linux thunderbird openen en de importexporttool installeren, daar kun je heel het boeltje in 1 keer importeren

toch bedankt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan