Avilowca
Legacy Member
alloh allemaal
Ik zit met een vraagje.
Ik ben student professionele fotografie en werk al een jaar of 2 met photoshop. Nu is mijn vader een 3 maanden geleden begonnen met linux, en begin deze maand heb ik ook ingepikt. Toen ik een alternatief zocht voor PS kwam ik bij The Gimp uit.
Mijn vraag is nu, kan The Gimp wat photoshop kan ? ik ben nu een weekje bezig, maar ik krijg de indruk dat The Gimp niet de qualiteit levert van photoshop ( compressing, color rerendering ) etc... Dit is natuurlijk een eerste indruk, maar ik zou niet graag in het midden van mijn eindwerk voor verassingen komen te staan.
Is dit nu een illusie ?
Een tweede vraag gaat over Photoshop onder linux. Ik heb wat rondgesnuffelt op google en gemerkt dat Photoshop CS op wine kan draaien. Dit zou natuurlijk ideaal zijn voor mij maar, grote noob dat ik ben, heb niet genoeg kennis van linux om de verscheidene engelse guides te begrijpen. Kan iemand mij wegwijzen naar een noob-proof guide, of eter nog, mij het persoonlijk uitleggen in een PM
?
alvast bedankt.
edit : ik werk met redhat fedora core 3
Ik zit met een vraagje.Ik ben student professionele fotografie en werk al een jaar of 2 met photoshop. Nu is mijn vader een 3 maanden geleden begonnen met linux, en begin deze maand heb ik ook ingepikt. Toen ik een alternatief zocht voor PS kwam ik bij The Gimp uit.
Mijn vraag is nu, kan The Gimp wat photoshop kan ? ik ben nu een weekje bezig, maar ik krijg de indruk dat The Gimp niet de qualiteit levert van photoshop ( compressing, color rerendering ) etc... Dit is natuurlijk een eerste indruk, maar ik zou niet graag in het midden van mijn eindwerk voor verassingen komen te staan.
Is dit nu een illusie ?
Een tweede vraag gaat over Photoshop onder linux. Ik heb wat rondgesnuffelt op google en gemerkt dat Photoshop CS op wine kan draaien. Dit zou natuurlijk ideaal zijn voor mij maar, grote noob dat ik ben, heb niet genoeg kennis van linux om de verscheidene engelse guides te begrijpen. Kan iemand mij wegwijzen naar een noob-proof guide, of eter nog, mij het persoonlijk uitleggen in een PM
?alvast bedankt.
edit : ik werk met redhat fedora core 3