Archief - [tech] 'grafix in games etc' prob

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

grievie

Legacy Member
hello,
Heb een deftig grafisch probleem (denk da dees da het beste forum is toch)
Spelletjes zoals Halo, nfs:hp2 werken maar geven geen textures...
Nu ik in de WISH beta zit, crash ik ook direct.
Omdat ik onlangs nog geformateerd heb, en daarvoor alles wel werkte zal het dus aan de software liggen.
Heb de nieuwste nvidia drivers geinstalleerd (heb nog een GF2 MX400) en ook de laatste directX.

En toch heb ik nog probs, voor ik een re-install overweeg, kwam ik toch nog eens horen of iemand een idee had aan wat da zou kunnen liggen.

Al thx op voorhand

Greets

nTFs

Legacy Member
Installeer je wel alle drivers ?
ook moederbord chipset drivers ?

wasser

Legacy Member
mssn eens oudere drivers proberen voor de grafische kaart? zorgen dat je de goeie drivers installeerd voor bv chipset enzoverder

Mocke-Lock

Legacy Member
Wish:
http://forums.mutablerealms.com/vbulletin/showthread.php?t=4393
NOTES:GeForce MX cards do not work with WISH™, because it lacks the vertex and pixel shaders required to run the game. Also Please make sure you have the latest drivers for your hardware.

stond trouwens bij de system requirements voor ge u kon inschrijven dat een MX kaart ni ondersteund werd. Die shaders zullen ook nodig zijn bij die andere games

een MX kaart is trouwens een kaartje voor bureauwerk en wat lichte games, geen games die zware inspanningen van een 3D kaart nodig hebben
kan die games die ge opnoemt zelfs met men verouderde GF3 Ti500 niet of nauwelijks spelen, wat wilt ge dan proberen met een kaart die evenwaardig is aan een TNT2 Ultra

De enige oplossing is een andere videokaart kopen of minder zware games (oudere) spelen

MaaLeK

Legacy Member
lol, die Geforce 2 Mx'kes zijn zeer goede kaartjes. Men zusje heeft zo eentje in haar bak zitten, en ze kan Half Life 2 op low detail spelen tegen 80fps. Dus ge gaat me niet zeggen dat dat slechte kaartjes zijn.
Ik denk soms dat diene 'brol' van vroeger beter is dan de dag van vandaag. veel stabieler. ;-)

Exit

Legacy Member
hl2 is da meer de uitzondering omdat die zich zelf verlaagd in graphics en dx instell, zal dan op dx7, mss8 draaien ipv de volle dx9.

andere graka!
kaart is gewoon te oud voor de moderne games van dx8.1 en 9.0a/b/c vlot te draaien.

Desertfish_88

Legacy Member
ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn geforce 4 MX (bij battlefield) , da zijn allemaal directx 7 kaartjes die geen shaders ondersteunen... (met mijn mx'ke kon ik halo echter wel aan...)
ge gaat echter alleen maar problemen hebben met de allernieuwste games.
Als ge ze toch zoudt willen spelen raad ik een nieuw kaartje aan...
voor 140€ hebt ge al een 9600XT (vroegere middenklasse) of voor 210€ een radeon 9800 pro (vroegere topklasse)

nTFs

Legacy Member
MaaLeK zei:
lol, die Geforce 2 Mx'kes zijn zeer goede kaartjes. Men zusje heeft zo eentje in haar bak zitten, en ze kan Half Life 2 op low detail spelen tegen 80fps. Dus ge gaat me niet zeggen dat dat slechte kaartjes zijn.
Ik denk soms dat diene 'brol' van vroeger beter is dan de dag van vandaag. veel stabieler. ;-)

Ik denk ni da Half Life 2 er in low detail aantrekkelijk uitziet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan