Archief - startmenu aanpassen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soepkieke

Legacy Member
hallo,

is er een manier om het startmenu van windows aan te passen?
ik zou enkel de windowsvlagje nog willen zien of niets mag ook (maar niet met auto-hide).

groetjes, filip

Exit

Legacy Member
via register is dat te wissen (de naam "start") dacht ik.
enkel een logo overhouden dus?
want niets overhouden kan niet natuurlijk want ge moet nog aan de menu geraken ...

soepkieke

Legacy Member
ja, ofwel niets ofwel alleen logo en heel de balk weg...
en waar in het register dan?

Exit

Legacy Member
net ff gechecked
logo kan verandert worden
de naam zit in explorer.exe zelf

dan moet die file zelf geedit worden EN dan in register aanpassen dan (als ge de originele file hebt behouden en gesaved als een andere file)
Change Text on XP Start Button

soepkieke

Legacy Member
het is ok, heb het menu kunnen verwijderen met het programma "taskbar hide". maar f6 werkte niet meer, dat komt door de shortcuts van het programma zelf (voor diegene die het ook willen...)
het icoontje veranderen doe ik wel is een andere keer..

soepkieke

Legacy Member
hallo, me da programaa lukt het niet om dit automatisch te doen bij opstarten.
waar kan ik dit zelf aanpassen in het register van windows 7?

Hayrus

Legacy Member
Ik heb ook een vraagje ivm de taakbalk in Windows 7. Als je met je rechtermuisknop op een geopend programma klikt zou ik graag altijd het klassieke menu willen zien (cf. Shift + RMK). Is er geen methode om deze Shift zogezegd te togglen zodat ik standaard het klassieke menu krijg? (En nee Shift Lock werkt niet :p)

Aap

Legacy Member
Hayrus zei:
Ik heb ook een vraagje ivm de taakbalk in Windows 7. Als je met je rechtermuisknop op een geopend programma klikt zou ik graag altijd het klassieke menu willen zien (cf. Shift + RMK). Is er geen methode om deze Shift zogezegd te togglen zodat ik standaard het klassieke menu krijg? (En nee Shift Lock werkt niet :p)

Classic shell? Welcome to Classic Shell Er is ook een extra optie voor de explorer maar die werkt niet goed met de Nederlandstalige versie. Ik weet wel niet goed juist wat je bedoelt, dus is het best dat je eens kijkt op die website.

Hayrus

Legacy Member
Bedankt, maar zo drastisch zoek ik het niet.
Wat ik bedoel is: wanneer je in Windows 7 op je taakbalk op een geopend programma (vb. Internet Explorer) klikt met je rechtermuisknop, krijg je een menu met dingen zoals "Vastpinnen aan de taakbalk", "Taken>nieuw tabblad..." enz.
Wat ik wil is: houd Shift ingedrukt en doe hetzelfde als hierboven. Dan krijg je het klassieke menu te zien met "Minimaliseren", "Vorig formaat"... Ik zou dit laatste vast willen hebben, zodat ik niet steeds Shift moet indrukken.
Ik zie dit niet direct staan in de lijst van Classic Shell...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan