Archief - snelle format

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

poepsnoep

Legacy Member
Kan er iemand iets negatiefs zegge over de snelle format ? Want vind da wel raar da ta op 5 minute klaar is en bij gewone format een paar uur duurt :unsure:

Spacy2003

Legacy Member
poepsnoep zei:
Kan er iemand iets negatiefs zegge over de snelle format ? Want vind da wel raar da ta op 5 minute klaar is en bij gewone format een paar uur duurt :unsure:

Snelle format zet alleen maar de rechten van de data anders dwz dat de data die er staat overschreven mag worden.
Een gewone format doet net ietsjes meer dan alleen de rechten vervangen.

Maar dan is nog altijd niet alles weg ;)

poepsnoep

Legacy Member
Spacy2003 zei:
Snelle format zet alleen maar de rechten van de data anders dwz dat de data die er staat overschreven mag worden.
Een gewone format doet net ietsjes meer dan alleen de rechten vervangen.

Maar dan is nog altijd niet alles weg ;)

Maar ik kan terug al mn ruimte gebruike ? Als er virusse en spyware op stonden zijn die weg, etc... ?

nTFs

Legacy Member
Bij ne snelle format is alles ook weg qua virussen/spyware/...en alle ruimte is terug beschikbaar.

Mr.Choco

Legacy Member
waarom dan eigenlijk nog die gewone format gebruiken als die snelle format ook alles wegdoet? ale, bedoel da ge daarmee dan ook alle ruimte trug kunt gebruike. is die andere format toch tijdverlies?
MVG
Choco

cram

Legacy Member
De kans is groot als je een snelle format doet,en je aktiveert daarna windows via het internet.Dat het niet lukt,en dat het je telefonisch moet doen.
Ik heb het al een paar maal voorgehad.Alleen als ik een gronige format deed kon ik windows aktiveren via internet.
Klinkt raar,maar toch is het zo.

Spacy2003

Legacy Member
Mr.Choco zei:
waarom dan eigenlijk nog die gewone format gebruiken als die snelle format ook alles wegdoet? ale, bedoel da ge daarmee dan ook alle ruimte trug kunt gebruike. is die andere format toch tijdverlies?
MVG
Choco

Helemaal niet je verliest ALTIJD wat bits, een snelle format wat meer dan een gewone.
En nogmaals een snelle format VERWIJDERT niets !

Kijk ik heb een kast met allemaal handleidingen die waar je voor een snelle format
niet mag aankomen.
Nu format ik snel en zeg ik tegen u ge moogt alles overschrijven dus er staat al een letter a
en jij maakt er b van.

Een gewone format maakt je bladzijden eerst leeg en laat je dan pas terug schrijven.

Dus als je een hardeschijf verkoopt en de bits op uw hardeschijf waar uw
visakaart nr opstaat Niet overschreven is dan is de kans groot dat die
visakaart nr nog gevonden kan worden op uw HDD.

Geen geruststellend gevoel als je een hdd hebt verkocht hé :)

CyberXorpion

Legacy Member
Niet echt ontopic, maar leuk voor te weten.
Als je in windows iets wist, is het ook helemaal niet weg, je hebt enkel wat plaats op je HD vrijgegeven (= ze mag dus overschreven worden, maar tegen dat ze overschreven is staat alles er nog).
Het zou zo zijn dat FBI bezwarende documenten enzo kan terugvinden op computers van de 'boeven'... Het zou zelfs mogelijk zijn als je die plaats meerdere keren ( ! ) overschreven hebt, dat de data nog terug te halen is via magnetische achterblijfselen ofzo.

Nog minder geruststelling als je een hdd hebt verkocht :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan