Archief - sites blokkeren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mXXX

Legacy Member
ik moet enkele sites zien te blokkeren voor de veiligheid van de kinderen... en omdat ze op bepaalde sites te lang zitten ==> school lijdt hierdoor!
liefst dmv keywords, als dit niet gaat wil ik het wel doen dmv van heel de site te geven
mijn router: D-link DSL-2740B
firewall: NOD32 smart security

bedankt voor de reacties!

ps. ik zou ook graag de optie hebben om sommige sites een tijdstip te geven wnr ze erop mogen bv. van 19-21h (nadat huiswerk is gemaakt) ==> indien mogelijk uiteraard!

mXXX

Legacy Member
ahja vergeten te vermelden: het moet maar op 1 pc gebeuren zodat mijn ouderz via de laptop nog wel op de site kunnen... als ik het via de router doe, dan kan niemand binnen het netwerk er toch meer op?

Fraggie

Legacy Member
Klopt, ik kan zelfstandig mijn MAC en IP veranderen, dus de router kan nooit echt weten of hij de juiste persoon blockt. Daarom dat je het voor het volledige netwerk moet doen.

Als dit toch een probleem is moet je voor een andere intelligentie zoeken (linux server als router gebruiken en zelf de regels schrijven). Maar dat zal niet zo simpel zijn vermoed ik..

Een andere optie is je netwerk fysiek uitbreiden. Dus 2 afgescheiden netwerken.

Iemand anders een idee? Misschien de rechten van op de PC zelf afnemen en sites lokaal blockeren (zones blockeren bv?)?

mXXX

Legacy Member
fysiek uitbreiden... zie ik niet echt zitten :) geen stukje software die dit kan doen?
ik dacht aan via localhost, maar daar kan je geen keywords doen hé?
het zijn vooral streaming sites (zoals youtube) die ik moet blokkeren.

reden:
veel bandbreedte verbruik + zoals ik al zei zitten ze hier constant op en doen ze nix meer voor school

Zelete

Legacy Member
Kan je niet de hosts file aanpassen?

Andere mogelijkheid is de site blokkeren via Avast (andere pakketten weet ik zo niet of het kan).

Lucian

Legacy Member
mXXX zei:
fysiek uitbreiden... zie ik niet echt zitten :) geen stukje software die dit kan doen?
ik dacht aan via localhost, maar daar kan je geen keywords doen hé?
het zijn vooral streaming sites (zoals youtube) die ik moet blokkeren.

reden:
veel bandbreedte verbruik + zoals ik al zei zitten ze hier constant op en doen ze nix meer voor school

is de gewone manier van tijden opstellen waarin ze op pc mogen en de rest voor school werken al gepasseerd?

mXXX

Legacy Member
zo'n commentaar heb ik niet nodig...
heb je iets te zeggen dat me kan helpen, graag... anders blijf je gewoon weg aub

mvg

Lucian

Legacy Member
ja dus .. (srry kon het niet laten)

anyways de simpele manier zonder met routers etc te gaan kloten, hoe oud zijn uw kinderen eigenlijk, want de gemiddelde 16 jarige met googleskillz zal hier wel snel rondom kunnen :)
of zoals zelete zegt met host file gaan werken
Firefox
Adblock Plus.
Eenmaal geïnstalleerd ga dan naar Extra --> Adblock Plus --> Voorkeuren --> Adblockopties --> site blokkeren.

hf

Lilspanyol

Legacy Member
als ze nog jonger zijn : is er niet zon browser speciaal voor kinderen?

Molletje

Legacy Member
Ik weet niet hoe het met NOD 32 Zit maar er zijn veel av's die de mogelijkheid geven om URL's te blokeren.

Er zijn ook veel programma's die zich zelf updaten met een database en ook site's blokeren. (Ik weet zeker dat er anti-porno zijn)

Maar ik zou het al opgeven voor de 16jarige, die gaat dat toch kunnen fixen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan