Genious
Legacy Member
ik zou dus met mijn oude onderdelen een miniserverke willen maken:
-4 jaar ouden mobo
-633 mhz
-ongekende gfx kaart (maakt nie veel uit eh)
-96mb sdram
die zou moeten volgende functies kunnen vervullen:
-gateway voor 2 andere pc's
-firewall om andere pc's af te schermen (want 1 van de 2 is winxp ipv linux)
-IRCbot (paar funscripts, autovoicen etc)
-TSserver
-files hosten voor de andere 2 pc's
-ftp (om over het net demo's te delen met paar maten)
-webserver (site) en mailserver (mail) (of is dit te moeilijk/niet mogelijk?)
-soms als soldat server of sof2mptest server
als niet alles mogelijk is: dingen staan in volgorde naar ik er belang aan hecht
hij zou ook remote controlled moeten kunnen zijn (heb ieten gehoord van tightVNC), of blindelings te bedienen met combinatie gehoor(boxen)+trackball
heb wel nog geen ervaring met dergelijke dingen te doen met linux (gebruik enkel linux op mijn pc voor alledaagsere dingen), dus zit met vragen:
-welke distro pak ik het best
-welke software moet ik er zeker op zetten
-belangrijke dingen om in te stellen?
-dingen die ik niet mag vergeten
-etcetcetc
ik hoef niet per se direct pasklare antwoorden, gedeeltelijke antwoorden zijn al iets (over bepaald deel), belangrijkste is eigenlijk weten welke distro ik best neem (mebbe toch 1 met een grafische desktop zoals windowmanager of een andere lichte desktop (dak hem int begin met een scherm kan instellen)
bedankt op voorhand
-4 jaar ouden mobo
-633 mhz
-ongekende gfx kaart (maakt nie veel uit eh)
-96mb sdram
die zou moeten volgende functies kunnen vervullen:
-gateway voor 2 andere pc's
-firewall om andere pc's af te schermen (want 1 van de 2 is winxp ipv linux)
-IRCbot (paar funscripts, autovoicen etc)
-TSserver
-files hosten voor de andere 2 pc's
-ftp (om over het net demo's te delen met paar maten)
-webserver (site) en mailserver (mail) (of is dit te moeilijk/niet mogelijk?)
-soms als soldat server of sof2mptest server
als niet alles mogelijk is: dingen staan in volgorde naar ik er belang aan hecht
hij zou ook remote controlled moeten kunnen zijn (heb ieten gehoord van tightVNC), of blindelings te bedienen met combinatie gehoor(boxen)+trackball
heb wel nog geen ervaring met dergelijke dingen te doen met linux (gebruik enkel linux op mijn pc voor alledaagsere dingen), dus zit met vragen:
-welke distro pak ik het best
-welke software moet ik er zeker op zetten
-belangrijke dingen om in te stellen?
-dingen die ik niet mag vergeten
-etcetcetc
ik hoef niet per se direct pasklare antwoorden, gedeeltelijke antwoorden zijn al iets (over bepaald deel), belangrijkste is eigenlijk weten welke distro ik best neem (mebbe toch 1 met een grafische desktop zoals windowmanager of een andere lichte desktop (dak hem int begin met een scherm kan instellen)
bedankt op voorhand

)
.