Archief - Scherm valt uit na installatie graka driver

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

*Mercenary*

Legacy Member
systeem:
AMD 1800+
MSI nforce2 mobo
MSI GF 4 Ti 4200
Twinmos 2x 256 mb ram

Clean install van windows, daarna mag ik installeren van drivers/updates wat ik wil (SP1/2, DX9, windowsupdate, nforce2 drivers,...) allemaal geen probleem tot ik een driver installeer voor de graka en reboot.

Ik krijg mijn POST, windows loading scherm met da balkske en dan valt m'n scherm uit.

Ik heb al paar formats gedaan nu, gelijk welke driver ik installeer voor die graka (oud of nieuw, omega), steeds zelfde prob op het zelfde moment :doh:

Iemand een idee? (verder werken zonder graka driver is geen optie)

The_Pacifist

Legacy Member
je kan eens een ander scherm proberen.

is het de eerste keer dat je formatteert met die config ?

Exit

Legacy Member
start op naar veilige mode ... stel de res en freq in ... reboot.

*Mercenary*

Legacy Member
ander scherm = zelfde prob

enige nieuwe in de config is de graka waarvan ik dus ook vermoed dat het de schuldige is maar ze komt rechtstreeks uit andere pc dus ik snap niet waarom ze plots niet/niet goed meer zou werken.

refreshrate instellen in veilige modus gaat niet zonder graka driver.

BlAcKsHaDoW(Be)

Legacy Member
Ik heb:
P4 2.667ghz
1024 mb ddr ram
geforce 4Ti4800se

Ik installeerde laatste nieuwe drivers via windows update site... Ik reboot pc, en men reso sta ineens op 640*480, 55 refresh rate @ 4 kleure... ik probeer goe te zette en da lukt maar ni... na reboot ist gelukt... maar nu soms heb ik zelfde probleem nog altij en dan 1x reboote en da is weg... volgens mij probleme me drivers(heb oude heropgezet en nog steeds da probleem, soms natuurlijk, na die reboot is da dan weer weg)...

Exit

Legacy Member
laatste nieuwe drivers NIE via win update!!!
en ten 2de voor die gf4 best drivers 45.xx of 5x.xx

*Mercenary*

Legacy Member
Exit zei:
welke was vorige kaart? drvers goed uninstalled?
vorige kaart was GF 4 MX en had ek geen prob bij.

Kheb ondertussen (4-5 keer) geformat dus driver conflict tss die 2 kaarten kan niet.

Kheb nieuwe versie's geprobeerd (66.xx / 61.xx) en oude (44.xx), omega drivers en via windowsupdate. Allemaal zelfde resultaat.

Peis dus toch dat er iets ga schelen aan da kaartje :(

Kga da kaartje es in andere PC testen van 't weekend.

Exit

Legacy Member
drivers versie 45.xx is beste voor die kaart van de nvidia site afhalen.
installen, rebooten

Exit

Legacy Member
windows drivers zijn enkel om wat in win te prutsen, nie om grafisch veel mee te doen.
games enzo ... beter met drivers van de makers van die kaaarten (chips)

BlAcKsHaDoW(Be)

Legacy Member
ewel... maar er kwam dus op; nvidia ... drivers for geforce 4Ti4800Se... kdacht, kzaltem dan ma is update... en dan kreegk al die rommel en probleme.. ma asket voor heb, reboot en gedaan:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan