Archief - Router probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Inv

Legacy Member
Ik heb al een aantal weken een router ( EM4114 modem/router).

Ik kan wel op het internet (met 2 pc's) enzo, maar na een tijd valt het gewoon uit.
Dan moet ik de pries vd router uittrekken, een minuutje w8en, en terug probere connecten ( zelfs dan moet ik soms nog rebooten). De ip's vd 2 computers zijn niet hetzelfde. Het ip range is 1->253 (dus ip pool starting en ending).
Als het uitvalt, kan ik ook niet meer op het config scherm van de router (dus voor dat ik pries uittrek) De tijdstippen waarop ie uitvalt zijn ook willekeurig.

dank bij voorbaat

(ps: liefst een beetje in verstaanbare taal, snapte ;))

Inv

Legacy Member
Nu krijg ik soms zelfs door windows een foutmelding dat er een ip conflict is, maar ik denk dat die toch niet hetzelfde zijn...

Kopie van clients list:

IP Address MAC Address
192.168.123.117 32-47-DA-E7-A3-2C
192.168.123.142 02-40-F4-31-20-6A

blub

Legacy Member
join tha club zou ik zegge...
kem ier ook al e tijken ne router en da internet valt ook regelmatig uit...vaak alsek aanmeld op msn of iet wil doorsture..moenek pries ff uittrekke en dan werket weer...en alsek verbinding herstelle wil doen als is uitgevalle zegget da em et ip nie kan vernieuwe...

Inv

Legacy Member
Kheb het blijkbaar veel als ik in cs:s zit (in een server dus) en als ik dan de serverlijst refresh valt het uit.

*edit* Ik kan niet direct reconnecten na ik router heb uitgetrokken, moet dan altijd nog 5 min wachten. Hier is een stukje vh log

Code:
Thursday, July 01, 2004 00:03:00 PPPoE start to dial-up
Thursday, July 01, 2004 00:02:32 PPPoE start to dial-up
* PADI sent 
* PADI sent 
* PADI sent 
* DOD:triggered internally
Thursday, July 01, 2004 00:02:35 PPPoE start to dial-up
* PADI sent 
* PADI sent 
* PADI sent 
* DOD:triggered internally
Thursday, July 01, 2004 00:02:39 PPPoE start to dial-up
* PADI sent 
* PADI sent 
* PADI sent 
* DOD:triggered internally
Thursday, July 01, 2004 00:02:42 PPPoE start to dial-up
* PADI sent 
* PADI sent 
* PADI sent 
* DOD:triggered internally
Thursday, July 01, 2004 00:02:45 PPPoE start to dial-up
* PADI sent 
* PADO recv 0006 90069110200115-BAS-ANTWERPEN
* PADR sent
* PADR sent
* PADR sent
* DOD:triggered internally
Thursday, July 01, 2004 00:02:49 PPPoE start to dial-up
* PADI sent 
* PADI sent 
* PADI sent 
* DOD:triggered internally
Thursday, July 01, 2004 00:02:52 PPPoE start to dial-up
* PADI sent 
* PADI sent 
* PADI sent 
* DOD:triggered internally
Thursday, July 01, 2004 00:02:56 PPPoE start to dial-up
* PADI sent 
* PADI sent 
* PADI sent 
* DOD:UDP trigger from 192.168.123.101:27007 to 207.173.177.43:1200
* PADI sent 
* PADI sent 
* PADI sent 
* DOD:UDP trigger from 192.168.123.101:27007 to 207.173.177.43:1200
Thursday, July 01, 2004 00:03:06 PPPoE start to dial-up
* PADI sent 
* PADI sent 
* PADO recv 0006 90069110200115-BAS-ANTWERPEN
* PADR sent
* PADR sent
* PADR sent
* DOD:TCP trigger from 192.168.123.101:1865 to 80.179.230.200:4000
Thursday, July 01, 2004 00:03:15 PPPoE start to dial-up
* PADI sent 
* PADI sent 
* PADI sent 
* DOD:TCP trigger from 192.168.123.101:1865 to 80.179.230.200:4000
Thursday, July 01, 2004 00:03:23 PPPoE start to dial-up
* PADI sent 
* PADI sent 
* PADI sent 
* DOD:triggered internally
Thursday, July 01, 2004 00:03:56 PPPoE start to dial-up
* PADI sent 
* PADO recv 0006 90069110200115-BAS-ANTWERPEN
* PADR sent
* PADS recv 8002 5BAD
* CHAP3: CHAP authentication success, unit 5647
* IPCP3: IP is 83.134.49.80
* IPCP3: DNS0 is 62.235.14.4
* IPCP3: DNS1 is 62.235.13.199

P|tt@

Legacy Member
heb zelfde probleem, voel aan je adapter, of hij al dan niet warm is, en indien écht heet opteer voor een andere, werkte hier.

blub

Legacy Member
de adapter van de router bedoelde? lig da daaraan? rap es nieuwe kope zelle:D

*edit* en wa als da ding nie warm is :sad:

Inv

Legacy Member
Mn adapter is totaal ni warm, maar router zelf voelt wel vrij warm aan.

Exit

Legacy Member
reset router naar fabrieks instell, stel opnieuw in
subnet normaal 255.255.255.0 ....

Inv

Legacy Member
Exit zei:
reset router naar fabrieks instell, stel opnieuw in
subnet normaal 255.255.255.0 ....

Hebbek al allemaal geprobeerd, mja kzal subnet daar es op zetten :)

Inv

Legacy Member
Ik heb het probleem veel als ik in steam mijn servers refresh, dan komt erop dat er een ip conflict is...

blub

Legacy Member
subnet staat op 255.255.255.0
zou een nieuwe router het prob oplosse?

Exit

Legacy Member
kans, als het werkt zonder die router zonder probs en router resetten niets uitmaakt ...

Inv

Legacy Member
Kzal ies belle na die helpdesk, mssn kunne ze mij daar helpe. Ma kheb het nu nogal druk :(

blub

Legacy Member
vergeetet helpdask kannet nie...ook al geprobeerd...ze kenne het probleem niet en kunnne het niet oplosse...bedankt telenet

Inv

Legacy Member
blub zei:
vergeetet helpdask kannet nie...ook al geprobeerd...ze kenne het probleem niet en kunnne het niet oplosse...bedankt telenet

De helpdesk van mijn router wel te verstaan

blub

Legacy Member
ah :p k,als die et weten psoted et dan e...mss dak dan gene nieuwen moen kope

Opiate

Legacy Member
euhm, die router, is die verbonden aan die pc's me accespoints of me kabels?

ik had vroeger hetzelfde probleem en da bleek aan die kabels te liggen, nu ik draadloos eb (waar ik overigens zeer tevrede over ben) ebk da probleem niemeer

dark_force

Legacy Member
Ik heb ooit eens gehad met mijn router als ik bepaalde connecties wou maken(poorten) dat het niet werkte, ik heb dan mijn firmware upgedate en toen werkte het weer. mss moet je dat ees proberen

blub

Legacy Member
firmware...explain..en waar kannek da doen...

@opiate: das idd me kabels...ma alsek der ene uittrek dan werkt dan andere perfect zelle...

dark_force

Legacy Member
mijn router is van smc, ik ging naar smc.com
selecteer mijn router type, download firmware
naar mijn router 192.168.2.7 --> tools --> update firmware
Ik weet niet wat merk je hebt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan