Archief - Router ligt dwars!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frado2005

Legacy Member
Okay, na +- 7 maand vrij vlot te hebben meegewerkt, besloot de router begin deze week lastig te doen..
Ik zit op kot, en krijg via een ethernet ingang internet access. Ik krijg telkens een lokaal ip toegewezen via DHCP.
Ik stak die ethernet cable dan gewoon in de WAN poort van mijn router ( linksys wrt 54gl met ddwrt).
DHCP stond nog eens aan op mijn router, maar alles bleek wel vlot te werken.
Begin deze week gaf het echter niets meer..
Als ik de kabel direct in de laptop stak, ging alles wél perfect.
Maar via de router wou het gewoonweg niet gaan.
Heb de ethernet kabel ook eens in een gewone poort gestoken van mijn router(dus switch style), met DHCP af. Dat ging voor 1 avond, maar de volgende morgen ging het ook allemaal al niet meer..
Dus nu weet ik niet echt meer wat gedaan:(
De 'begin' router zit op 192.168.1.1, en mijn router had ik op 192.168.1.2 gezet.
De eerste router begint lokale ip's uit te delen vanaf 192.168.1.100.
Hierbij wat foto's van de instellingen( geen enkele werken):
http://i50.tinypic.com/ol0008.jpg
http://i47.tinypic.com/2r71raa.jpg
(local ip address hier wel verkeerd doordat ik hem even resette)

Exit

Legacy Member
screens zijn van router 1 of 2?

indien router2 => ip is dan zelfde als router1 = ip conflict op netwerk ..
als ge wan gebruikt en de rest van netwerk op router 1 niet nodig hebt mss dhcp range naar 192.168.2.1 zetten ...

Frado2005

Legacy Member
Router 2. Jap kweet dat local ip van router 2 verkeerd is. Het is 192.168.1.2 hoor, maar had juist gereset uit colère. Ok, zal dat eens proberen. Heb enkel internet nodig van router 1, meer niet.
*Edit: lukt niet echt. DHCP server moet ik b eginnen met 192.168.1.X percies.
DHCP forwarder naar 192.168.1.1 werkt evenmin:(
Weet tbh nog altijd niet aan wat het zou kunnen liggen:(

Exit

Legacy Member
eerst router ip naar 2.1 en dan pas kan de range verandert worden (omdat router ip in de range moet zitten)

Frado2005

Legacy Member
http://i48.tinypic.com/2cmx3t2.jpg
Nog steeds niks:(
Bij gateway en local DNS wist ik niet echt wat invullen. Heb zowel router 1 als 2 geprobeerd. Het wan IP invullen deed ook niets speciaals:p.
Ik krijg wel een ip van router 2 in die range nu, maar kan nog steeds niet surfen. Ook niet pingen zelfs, dus het moet een of andere instelling zijn medunkt?:(

Exit

Legacy Member
gateaway en dns is router1
maar normaal mogen die op 0 blijven (zoals die standaard staan)

Frado2005

Legacy Member
K aangepast. Heb nu router 1 kabel op een gewone lan poort gezet, en nu krijg ik internet als ik verbind via ethernet ook .Via wifi gaat het niet.
Als hij in WAN zit gaat het nog steeds niet.
Het ip op laptop dat ik krijg is 192.168.1.102(dus ene van router 1?).

Exit

Legacy Member
yip, als ge de wan niet gebruikt dan werkt de router slechts als een switch en krijgt ge een ip van router1.
ook via wlan zou ge normaal een ip van router1 moeten krijgen dan.
anders dhcp eens afzetten terug en testen op wlan

Frado2005

Legacy Member
Ok: router 1 ip is nu veranderd naar 192.168.1.10 blijkbaar.
Kabel die binnenkomt zit nu gewoon op een LAN poort. De kabel van router2 naar mijn laptop zit in een andere. Zo kan ik surfen op mijn laptop.
Wou nu kijken of WLAN ging: dus DHCP op router 2 afgezet. Laptop krijgt ook een ip van router1. DNS is het ip van router1.
Ik kan echter wel nog steeds niet surfen...
Als ik dan terug die kabel insteek in men laptop, met wireless nog aan, krijg ik geen ip meer toegewezen van router2...
Router2 dan effe gereboot, en dan ging het weer via de kabel.
*edit: lijkt nu te blijven werken ;laat ons hopen:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan