Rashaan
Legacy Member
Hey,
kben net een nieuwe adsl modem gaan halen van belgacom omdat we digitale tv genomen hebben. We hebben een ISDN lijn hier dus tis geen BBOX-2 modem maar een philips modem.
We hebben een stuk bijgebouwd aan ons huis en daar ook internetaansluitingen voorzien.
Situatie voorheen: modem in kelder, kabel naar boven (1e verdiep), daar DLINK routerke aan voor wireless: alles werkt
Situatie nu: nieuwe modem in kelder, kabel naar boven (gelijkvloers, nieuwe kabel), daar routerke van dlink, internet werkt niet.
Als ik in de kelder de router via een korte kabel aansluit op de modem, dan werkt het wel. De nieuwe kabel die naar boven loopt werkt ook want als ik mijn pc erop aansluit heb ik internet.
Probleem: router op kabel ontvangt geen internet, als ik inlog op de router staat er hele tijd DHCP connecting....
Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? Signaal te zwak voor router maar sterk genoeg voor pc? (lijkt me sterk)
kben net een nieuwe adsl modem gaan halen van belgacom omdat we digitale tv genomen hebben. We hebben een ISDN lijn hier dus tis geen BBOX-2 modem maar een philips modem.
We hebben een stuk bijgebouwd aan ons huis en daar ook internetaansluitingen voorzien.
Situatie voorheen: modem in kelder, kabel naar boven (1e verdiep), daar DLINK routerke aan voor wireless: alles werkt
Situatie nu: nieuwe modem in kelder, kabel naar boven (gelijkvloers, nieuwe kabel), daar routerke van dlink, internet werkt niet.
Als ik in de kelder de router via een korte kabel aansluit op de modem, dan werkt het wel. De nieuwe kabel die naar boven loopt werkt ook want als ik mijn pc erop aansluit heb ik internet.
Probleem: router op kabel ontvangt geen internet, als ik inlog op de router staat er hele tijd DHCP connecting....
Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? Signaal te zwak voor router maar sterk genoeg voor pc? (lijkt me sterk)