Eventjes terug naar het deel van je vraag waar jij ons info geeft.
Je hebt een nieuwe laptop gekocht met een Wifi-kaart, die 802.11n ondersteunt?
Je had al een draadloze router (300n, ik neem aan een Linksys WRT300N ?)
Anyway, ik denk dat de oplossing devolgende is: verbind je laptop met een kabel aan je router, en ga dan met je browser naar
http://192.168.1.1 (dat IP kan anders zijn, dat moet je even terugvinden in je handleiding)
Daar kan je dan de WPA2 key instellen, die je dan moet ingeven als je later draadloos verbinding wil maken.
Als je een desktop staan hebt kan je ook gewoon daarmee naar dat ip surfen en de router zo instellen.
Als je naar dat ip surft zal je een gebruikersnaam en wachtwoord moeten ingeven. Kijk in je handleiding daarvoor. Standaard voor een Linksys router mag je gebruikersnaam leeglaten (of 'admin' invullen) en het wachtwoord zou dan 'linksys' moeten zijn. Maar dat moet je dus nakijken in je handleiding.