Archief - router 300n

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeroenh

Legacy Member
hoi

net een laptop aangekocht met netwerkkaart en wil thuis nu draadloos internet via een router met men ethernetmodem.

nu als ik op het draadloos netwerk klik , vraagt het meteen om een beveiligingssleutel ? terwijl ik nog niks heb moeten ingeven...

iemand raad?

Loccufier

Legacy Member
Eventjes terug naar het deel van je vraag waar jij ons info geeft.

Je hebt een nieuwe laptop gekocht met een Wifi-kaart, die 802.11n ondersteunt?
Je had al een draadloze router (300n, ik neem aan een Linksys WRT300N ?)

Anyway, ik denk dat de oplossing devolgende is: verbind je laptop met een kabel aan je router, en ga dan met je browser naar http://192.168.1.1 (dat IP kan anders zijn, dat moet je even terugvinden in je handleiding)
Daar kan je dan de WPA2 key instellen, die je dan moet ingeven als je later draadloos verbinding wil maken.
Als je een desktop staan hebt kan je ook gewoon daarmee naar dat ip surfen en de router zo instellen.

Als je naar dat ip surft zal je een gebruikersnaam en wachtwoord moeten ingeven. Kijk in je handleiding daarvoor. Standaard voor een Linksys router mag je gebruikersnaam leeglaten (of 'admin' invullen) en het wachtwoord zou dan 'linksys' moeten zijn. Maar dat moet je dus nakijken in je handleiding.

jeroenh

Legacy Member
ik heb dit al gevonden... heb het wachtwoord kunnen weizigen, maar als ik nu verbonden ben met het netwerk , heb ik nog steeds geen internet...

Nielsvds

Legacy Member
Je moet dat wachtwoord ook ingeven op je laptop. In windows vista ga naar het netwerkcentrum of klik met je rechtermuisknop op het icoon van de netwerk icoontjes (2 pc's met wereldbol),kies netwerkcentrum,kies voor draadloze netwerken instellen klik met je rechtermuisknop op het icoon van je internetverbinding kies eigenschappen ga naar het tabblad beveiliging hier moet je instellen welke versleutelings type je op je router hebt ingesteld bv wpa 2 aes dan selecteer je dit en bij sleutel typ je het wachtwoord in dat je op je router hebt ingesteld voor je draadloze verbinding druk op ok.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan