Waarom trouwens in een browser? Geblokkeerde poorten ofzo?
Of wil je er vanop school/werk op geraken?
Er bestaan trouwens genoeg manieren, al leer je beter imo met SSH werken,
heb je geen "remote desktop" meer nodig

.
Welke distro gebruik je trouwens? Je geeft wel wat weinig info, en misschien wat weinig initiatief ook.
"Hoe installeer je programma's", ze hebben google voor een reden gemaakt eh.
"[insert distro naam] package manager how to use" in google zal je al genoeg resultaten opleveren.
Trouwens, als je een SSH poort open zet kan je van daaruit voortgaan dmv te tunnelen via die SSH sessie.