Archief - Remote apps - TS Gateway authentication. Fixed after IIS res

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

silver_one

Legacy Member
Hello,

Even een vraag voor de admins onder jullie.
Op het werk heb ik een probleem met de TS gateway van 2008 server. Zal snel even een kleine schets maken van wat en hoe.

- 2008 server met TS Gateway & remote apps.
- users verbinden via web work place en maken dan connectie met hun remote app of ze gaan via de installed remote app recht op hun laptop.
- Er wordt 2 maal om psw gevraagd. 1ste maal voor de login van web workplace. 2de maal bij het openen van remote app (volledig normaal)
- ISA server als firewall, rpc over http config. Meerdere SSL connecties op 1 outside IP. Dit werkt perfect voor onze website/owa/ts webworkplace

Nu komen we sporadisch tegen dat onze externe gebruikers geen toegang hebben tot hun remote apps. Ze kunnen wel nog inloggen op de web workplace maar bij het openen van de remote app wordt hun psw gevraagd (voor authenticatie van ts gateway) en komt de melding login incorrect. Na een IIS reset, werkt alles terug perfect en kan opnieuw elke user inloggen.

Alle event logs gecontroleerd, geen fout noch probleem te vinden.

Setting aangepast in TS Gateway dat het password niet mag doorgegeven worden van ts gateway naar ts server (remote app, zelfde server) -> geen oplossing

Iemand soms een idee want mede ik geen fout of melding vind in mijn event logs heb ik totaal geen idee waar ik moet gaan zoeken.
Plus van microsofts kant ook weinig uitleg...

thanks for the reply's

ShPonGle

Legacy Member
hoe gebeurt de auth: op IIS niveau, op ISA of op beide
en welke ist: basic/digest/integrated

ShPonGle

Legacy Member
maak met die RD RemoteApp (heet nu zo op windows server 2008 R2) ook nog rare zaken mee; bij connecteren naar een applicatie komt hij steeds af met de seriële poort mapping terwijl dat lokaal en op de TS zeker overal afstaat.

daarnaast heb ik ook nog niet gevonden hoe je de ingelogde useraccount op de RDWebsite doormapt naar de applicaties, zodat deze niet opnieuw om auth vragen (heb wel nog geen connection/resource authorization policy in de TS gateway server settings geconfigureerd)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan