Archief - Reinstall

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PROLiTE

Legacy Member
Ik heb 2x 36GB raptor schijfjes gekocht. Maar kan ik de data van mijn huidige hdd naar die Raptors overdragen? Zou 1 willen gebruiken voor Os en die andere voor mijn games. Hoe kan ik dit best doen?

- Volledig reinstall?
- Data overzetten?

Exit

Legacy Member
hagt af van wat ge verstaat onder 'alles' overzetten

data => kopieren
indien volledige hdd => image maken en overzetten (acronis true image trial bvb)
of meteen clean beginnen => reinstall en enkel data (documenten enzo overzetten)

PROLiTE

Legacy Member
Ik wil mijn os op mijn 1e raptor en mijn games op de 2de raptor.
Even samengevat:
- Raptor 1 OS
- Raptor 2 Games
- WD 640GB Data

Exit

Legacy Member
dus een image nemen als ge de bestaande installatie erop wilt
herinstallen op de nieuwe als ge een nieuwe setup erop wilt

PROLiTE

Legacy Member
Dus het OS gewoon opnieuw installeren. En dan van de data een image maken en dan uitpakken op de 2de raptor? Die raptor gaat zeker wat rapper booten, laden?

Frado2005

Legacy Member
kopieer hetgeen van data je wil gewoon naar je WD schijf daar? Installeer dan je nieuwe OS op je raptor, en zet alles dan waar je wil als je dan in windows zit?

PROLiTE

Legacy Member
Jaaa, maar gaan mijn games dan ook werken als ik die map bevoordeeld program files naar mijn raptor ga gooien?

Exit

Legacy Member
image:

ALLES van de hdd wordt overgezet op de andere hdd (windows, register, .....)

is er voldoende ruimte op die hdd om er alles op te zetten?

eS

Legacy Member
Je kunt games wel installeren in andere mappen dan program files, maar na de installatie mappen beginnen verplaatsen geeft meestal vodden.


Imo beste oplossing
-clean install windows op 1 raptor
-basisapplicaties installeren (office,...) op 1 raptor, mappen a la mydocuments verplaatsen naar WD dataschijf
(-image maken met acronis van 1 ste raptor)
-games en andere 'tijdelijke' programma's installeren op andere raptor.

Zo blijft u windows installatie steeds clean en kunde die steeds gemakkelijk herstellen zonder alles opnieuw te moeten installeren. Tduurt 1 keer wat langer, maar ge spaart er u achteraf veel tijd mee uit.

btw, als uw moederbord het ondersteund zouk ze in raid0 plaatsen

PROLiTE

Legacy Member
Ok, dus windows gewoon clean install doen en dan van mn games een image maken als ik het goed begrepen heb?

Exit

Legacy Member
NEEEN

als ge een clean windows installatie doet gaan van de games/progs/... weinig werken omdat ze register waarden missen, files, ....


dus nogmaals:

OFWEL:
Image van wat nu de C: is naar de nieuwe hdd (dus maw ALLES van die hdd/partitie)


OFWEL:
clean install EN games/progs herinstalleren
enkel data (save games, docs, muziek, foto's, ....) dan terug kopieren naar de nieuwe schijf.



-----------------------------
doel van een image is een kopie nemen van iets naar een ander
zoals een kopieer app.
ge kopieert de C naar een andere schijf.
als er nu op de C: minder dan 36GB staat dan kunt ge een image van die C: nemen naar de andere schijf.
staat er meer op die hdd dan 36GB dan gaat het niet, dan ofwel eerst zaken wissen/opruimen ofwel clean install (van windows, progs en games)

PROLiTE

Legacy Member
Exit, thx voor je super uitleg. Ik ga gewoon een full clean installatie doen.
Zijn toch enkel steamgames :) Die gaan allemaal vlot :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan